Zöldinfó
A zöldre szervezett partik menők
Felelősségteljes gondolkodás és környezettudatos szervezés jellemez egyre több hazai fesztivált. De vajon merre tovább a szelektív hulladékgyűjtésen túl? Vehetünk-e példát tőlük, ha a céges rendezvényt zöldítenénk?
A nyár a fesztiválok legaktívabb időszaka. Bármerre járunk az országban, szinte nincs olyan hétvége, vagy nap, hogy ne botlanánk egy kisebb vagy nagyobb tematikus eseménybe. Ami ennél is jobb hír, hogy a környezettudatos gondolkodásmód erősen kezd beszivárogni erre a területre is. Legutóbb például a múlthét végén rendezett Polar Kaptárkövek Trail futóversenyen találkoztunk zöld megoldásokkal, melyek betartatását komoly előírások segítették. A szervezők ugyanis nem tréfáltak. A versenykiírásban hangsúlyozták, hogy a frissítőpontokon nincs műanyag pohár, kötelezően mindenkinél legyen egy félliteres pohár vagy kulacs, ennek meglétét a versenybírók ellenőrzik is. A hiányos kötelező felszerelés egyébként azonnali kizárást is vonhatott maga után, ugyanúgy, mint a szemetelés. Bár a kizárással járó szabályok nem nagyon állnak meg a céges bulikon, azért a vállalati nyári partit is szervezhetjük zöldre, hiszen a tudatos gondolkodásmód nem áll meg a fesztiválok kapujában. Sőt, ha nyáron magánemberként kilátogatunk egy-egy eseményre, az ott látott zöld ötleteket adaptálhatjuk a saját rendezvényünkre is.
A 16. kerületben idén már másodszor rendezik meg a Vingardium Borligetet. A szervezők erősen elkötelezettek a környezettudatos gondolkodásmód mellett, így segítségünkre voltak abban, hogy egy fesztivál zöldítésének apró és nagyobb lépéseit sorra vegyük. A legjobb, ha már a helyszínt gondosan választjuk meg. Hagyjuk a lehető legkisebb nyomot a környezetben: a rendezvény végén az eredeti állapot helyreállítása nagyon fontos zárólépés, és az minél kisebb energiát, költséget, időt emészt fel, annál jobb. A Vingardium előre kialakított, kövezett sétautak mentén épül ki, így a füvet a látogatók nem járják ki, és így a porszennyezettség is minimális. Az Erzsébetliget e tekintetben az egyik legjobb választás.
A következő lépés, hogy a partnereinket és a kivitelezőket is előszűrjük aszerint, hogy mennyire környezettudatosak, mennyire nyitottak e tekintetben. A Vingardiumra ingyenes fesztiváljárattal lehet utazni, ezzel is kerülve az autóhasználatot, de a kerékpáros közlekedést is támogatják a szervezők. Az egyik legalapvetőbb, de sokszor elhibázott pont, ha zöld fesztivált szervezünk, a hulladékgyűjtés. Persze az rendben van, hogy szelektív, de ezt is lehet még okosabban tervezni. – Sokan nem tudják, hogy nem elég a hulladékot szelektív edényekbe gyűjteni, annak „tisztaságára” is ügyelni kell, ami adott esetben plusz erőforrásokat igényel (emberi oldalról), viszont a kellő odafigyelés nélkül nincs értelme. Péládul a szalvéta hiába készült papírból, ha zsíros, használt, a kommunális gyűjtőbe kell dobni. – hangsúlyozzák a rendezők. Ha üvegpoharakból kóstolunk, elegánsabb is, és nincs szemétkupac sem. Egy-egy ilyen esemény legnagyobb kiadása a technikai eszközök vásárlása, bérlése. Ám itt is lehetünk tudatosak. A technikai eszközöket lehet úgy válogatni, hogy minél kisebb energiát fogyasszanak, gondoljunk csak a világításra. Egy megfelelő LED izzósort használva akár 2 kilométernyi füzér is üzemeltethető egy egyszerű, 16A-es aljzatból. Arra a kérdésünkre, hogy vajon a szervezés a környezettudatos, zöld gondolkodás mentén drágább-e, a válasz egyértelmű igen. – Vannak olyan pontok, melyek betartása csak szervezés kérdése – ezeket bármely fesztivál megtehetné –, de van, ami költségesebb kezdéskor. A teljes cikk itt olvasható.
Zöldinfó
Fenntarthatóság a pályán és azon kívül: Az Ausztrál Open hivatalos partnere lett a Waterdrop
A waterdrop a világ egyik legnevesebb teniszversenyével és a „Summer of Tennis” eseménysorozattal való együttműködés révén bizonyítja elkötelezettségét a teniszsport iránt, és bemutatja exkluzív Player kulacsát.
Az ausztriai waterdrop vállalat többéves partnerséget jelentett be az Ausztrál Opennel. Az eseménysorozat Hivatalos Kulacs Partnereként a vállalat újrahasználható rozsdamentes acélkulacsokat biztosít a játékosoknak, a csapataiknak és a Grand Slam torna alkalmazottainak, ezzel fontos lépést téve a fenntartható folyadékfogyasztásért folytatott küzdelemben. Januárban minden szem Melbourne-re szegeződik, amikor az Ausztrál Open, az év első Grand Slam tornájaként elindítja a teniszévet. A bécsi székhelyű Microdrink italkocka- és italkiegészítő-gyártó márka, a waterdrop ezúttal a torna Hivatalos Kulacs Partnereként vesz részt az eseményen. A játékosoknak és a személyzetnek biztosított kulacsok mellett a waterdrop a különböző helyszíneken a szurkolók számára is lehetővé teszi a személyre szabott kulacsok beszerzését, a legújabb Microdrink italkockák megkóstolását, illetve számos programmal is készül, például közönségtalálkozók szervezésével a waterdrop nagykövetekkel.
2025. január 12. és 26. között az Ausztrál Open nemcsak a kiemelkedő sportteljesítmények színtere lesz, hanem a fenntarthatóságra is összpontosít, mivel a waterdrop újrahasználható rozsdamentes acélkulacsai jelentős mennyiségű egyszer használatos műanyag palackot váltanak ki. A fenntartható folyadékfogyasztás köztudatba emelésének és gyakorlatának megerősítése érdekében a waterdrop a „Summer of Tennis” eseménysorozattal is együttműködik, köztük a perthi és sydney-i United Cuppal, a Brisbane International, Canberra International, Adelaide International és Hobart International tornákkal. 2024-ben az Austral Open 99%-os csökkenést ért el az egyszer használatos műanyag palackok használatában a versenyzők által használt területeken, ahol több mint 5600 liter vizet (1452 gallon) töltöttek fel fenntartható módon a waterdrop Player Kulacsok segítségével. Közvetlenül a pályán közel 800 játékosnak volt lehetősége újratölteni a kulacsát kiváló minőségű szűrt melbourne-i csapvízzel. Emellett a helyszínen több mint 280 vízadagolót helyeztek ki, így minden látogató éjjel-nappal ingyenesen hozzáférhetett az ivóvízhez.
„Amikor 2016-ban megalapítottuk a waterdrop-ot, soha nem álmodtunk arról, hogy egy nap partnerséget köthetünk a világ egyik legnagyobb teniszeseményével. Az Austral Open kultikus státuszt foglal el a sportolók és a rajongók szívében, hiszen nemcsak a legmagasabb szintű teniszt testesíti meg, hanem egy nagyon különleges légkört is biztosít, amely méltó a »Happy Slam« becenévre. Rendkívül megtisztelő, hogy csatlakozhatunk ehhez a rangos eseményhez, és a tenisz világában is kulacsról kulacsra haladva hozzájárulhatunk a fenntarthatósághoz” – nyilatkozta Martin Murray, a waterdrop alapítója és vezérigazgatója.
„Izgatottan várjuk a waterdrop márkával való együttműködést, amely mind a fenntarthatóság iránti elkötelezettsége, mind pedig a magas minőségű termékei miatt nagyszerűen illeszkedik az Austral Open és a »Summer of Tennis« világába. A meglévő erős alapokra építve izgatottan várjuk, hogy a szélesebb körű klímamentő stratégiánk részeként milyen pozitív hatást érhetünk el együtt a következő években” – fejtette ki Cedric Cornelis, a Tennis Australia kereskedelmi igazgatója. „Az Austral Open a waterdrop együttműködésével volt az első olyan Grand Slam, amely a pályára kihelyezett újratöltő pontokkal lehetővé tette a játékosok számára, hogy a helyi csapvizet használják, ezzel jelentős mértékben csökkentve az egyszer használatos műanyagok mennyiségét. Több száz vízállomás áll rendelkezésre a versenyzők által használt területeken – például az edzőtermekben és társalgókban, valamint a torna teljes helyszínén –, amelyekből kiváló minőségű melbourne-i ivóvizet biztosítunk a tornaszemélyzet és a rajongók számára is, és bátorítjuk őket, hogy hozzanak magukkal újratölthető palackokat.”
A hidratálás jövője a teniszben
„Drink More Water” – a waterdrop a vízfogyasztás növelését a mindennapi életben és az élsportban egyaránt küldetésének tekinti. Az ausztriai hidratációs vállalat régóta jelen van a tenisz világában. 2023-ban a teniszlegenda, Novak Djokovic befektetőként és márkanagykövetként csatlakozott a vállalathoz. A Microdrink-gyártóhoz további hat versenyző csatlakozott befektetőként: Elina Svitolina, Taylor Fritz, Andrey Rublev, Hubert Hurkacz, Sebastian Korda és Cameron Norrie személyében. A hidratálás kulcsfontosságú a teniszben, hiszen közvetlen hatással van a játékosok koncentrációjára, állóképességére és teljesítményére. A waterdrop elkötelezett a sportág iránt, és sportolókkal és szervezetekkel együttműködve népszerűsíti a fenntartható folyadékfogyasztás gyakorlatát. Idén az ATP „Hydration and Gold Partnereként” a waterdrop kulcsszerepet játszott abban, hogy a Stuttgartban megrendezett ATP Boss Open lett az első ATP-torna, amely teljesen mentessé vált az egyszer használatos műanyag palackoktól a játékosok és a rajongók által elfoglalt területeken egyaránt. Az együttműködés keretében a waterdrop újrahasználható kulaccsal támogatja az ATP legjobb 200 játékosának optimális folyadékpótlását, miközben a fenntarthatóságot is népszerűsíti.
A vállalat elkötelezettsége globális szinten is megmutatkozik, hiszen olyan nemzetközi eseményeken is képviselteti magát, mint például a hamburgi, rotterdami és washingtoni ATP-tornák, amelyek mind a tenisz fenntarthatóságáért tett pozitív környezeti változást hirdetik. 2024-ben a vállalkozás bemutató partnere volt az „ATP Mallorca Championships presented by waterdrop” tornának is. De ez még nem minden: hidratációs partnerként a cég támogatja a Rafa Nadal Akadémiát, valamint a Patrick Mouratoglou által vezetett Mouratoglou Akadémiát is.
Igyál úgy, mint egy bajnok: Exkluzív AO Player Kulacs
A Grand Slam torna a legmagasabb szintű koncentrációt és atlétikai teljesítményt követeli meg a játékosoktól. Minden részletnek tökéletesnek kell lennie, beleértve a felszerelést és a felkészülést is. Ilyen helyzetekben a megfelelő hidratálás is elengedhetetlen. A waterdrop „All-Purpose” palackjai tökéletesen alkalmasak mindezek támogatására. A kifejezetten az AO 2025-re tervezett kulacs az ikonikus teniszpálya kék színét viseli, és 1 literes/34 unciás kapacitással rendelkezik. A duplafalú rozsdamentes acélkulacs akár 24 órán keresztül hűvösen tartja a vizet még az ausztráliai napsütésben is, így biztosítva a hűsítő felfrissülést.
A Official Player Kulacs hagyományos szájnyílással rendelkező kupakkal elérhető, amely gyors és kényelmes folyadékpótlást biztosít, de kompatibilis az All-Purpose kollekció más kupakjaival, így szívószálas, kiszélesített szájrésszel ellátott és sportkupak is elérhető hozzá. Emellett ez a waterdrop® kulacs egy új praktikus tulajdonsággal is rendelkezik: egy skála került a belsejébe, amely segítségével pontosan követhetjük az elfogyasztott folyadékmennyiséget.
Ez a sportos és stílusos kulacs nemcsak a pályán gondoskodik a játékosok hidratálásáról, hiszen a nézők az Austral Open helyszínén is megvásárolhatják, október közepétől pedig előrendelhető lesz az AO Ticket Store-ban. A palackok november közepétől lesznek elérhetőek az AO Shopban és a waterdrop webáruházában Ausztráliában és Új-Zélandon, világszerte pedig 2025 januárjától.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés