Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Az egyik legtöbbször választott elektromos autónak bizonyult a Fiat 500e

A Stellantis-csoport legnagyobb példányszámban eladott elektromos járműve, a Fiat 500e a világ negyvennégy országában kapható.

Létrehozva:

|

2023-ban a Fiat 500e jelentős eredményeket elérve megerősítette piacvezető pozícióját Európában.

„A Fiat 500e 2023-ban sorban másodszor bizonyult Európa legnagyobb számban eladott elektromos városi kisautójának, és ezzel újfent megerősítette sikerét.” – mondta Olivier Francois, a FIAT vezérigazgatója, a Stellantis globális marketing igazgatója.

„Az 500e bevezetése óta több mint 185 ezer példányban talált gazdára szerte a világon; a modell kulcsszerepet játszik a nagyvárosok zöld átállásában. A 500e jelenleg a világ negyvennégy országában kapható, hozzájárulva a márka globális villamosítási folyamatának sikeréhez. Egyszerű, ösztönös, társadalmilag releváns megoldásokat kínálunk, miközben minden pillanatban ügyfeleink igényeit tartjuk figyelmünk középpontjában.”

A FIAT elektromos ékkövének sikerét kiemelkedő értékesítési eredmények igazolják: 2020-as bevezetése óta az 500e Európa legnagyobb darabszámban eladott elektromos városi járműve, egyben a Stellantis-csoport legkeresettebb villanyautója.

A tavalyi évben az 500e 14,7 százalékos piaci részesedést ért el az A+B BEV szegmensben, és ezzel Európa legnépszerűbb akkumulátoros elektromos modelljének bizonyult a városi és miniautók kategóriájában. A Fiat 500e piacrésze 0,3 százalékponttal haladta meg a 2022-es eredményt, miközben a méretosztályban 5 százalékkal csökkentek az eladások. Ezen túlmenően a modell az első helyen végzett öt országban: Olaszországban, Németországban, Spanyolországban, Belgiumban és Ausztriában. Szegmense második legnépszerűbb tagja lett Franciaországban, míg a portugál és lengyel piacokon a kategória negyedik helyén zárta az évet.

Európában összesen csaknem 65 ezer példányban talált gazdára a Fiat 500e.

Miközben a környezetvédelmi szempontok egyre hangsúlyosabban a figyelem középpontjába kerülnek, az 500e 2023-ban dobogós helyezést ért el az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) összesített rangsorában Olaszországban és Németországban, míg a francia és spanyol villanyautó-piacon az abszolút negyedik helyen zárta az évet. Ha a tíz legnagyobb európai újautó-piac BEV-eladásait tekintjük, a Fiat 500e a negyedik legnépszerűbb akkumulátoros elektromos járműnek bizonyult.

A Torinóban tervezett és gyártott 500e az olasz kreativitás jelképe, amely világszerte meghódítja az olasz termékek, az olasz ipar rajongóinak szívét. Sikerét nem kevesebb mint negyvenkét nemzetközi díj is jelzi: ezzel már most a FIAT történetének legtöbb elismerésben részesült típusa.

Advertisement

A tavalyi év során jelentősen kibővült a Fiat 500e családja: megjelent a modell húga, a Topolino, valamint nővére, a vadonatúj Fiat 600e. Ezzel teljessé vált a márka elektromos portfoliója, lehetővé téve, hogy a Fiat továbbra is élen járjon a villamosítás terén.

Forrás: Stellantis

Zöld Közlekedés

A BYD bemutatta az eddigi leggyorsabb elektromosjármű-töltő platformját

A kínai BYD hétfőn bemutatta az elektromos járművek (EV) továbbfejlesztett, 1000 voltos nagyfeszültségű platformját, amely olyan gyorsan tölti majd az autókat, mintha benzinnel tankolnának – közölte a vállalat elnöke.

Létrehozva:

|

Szerző:

0 forintos villanyszámla? Napelemes rendszerrel lehetséges! Kalkuláljon itt ingyenesen. (x) 

Vang Csuan-fu, a BYD elnöke egy élőben közvetített eseményen ismertette az új platformot, amely elmondása szerint az első olyan technológia az iparban, amely 1000 voltos nagyfeszültséget és ultragyors töltést tesz lehetővé. A szuper e-platform 1000 kilowatt (kW) csúcs töltési sebességre lesz képes: egy másodperc alatt 2 kilométerhez elegendő maximális töltést biztosít.

Az iparágban korábban öt perc töltéssel lehetett elérni a 255 kilométernyi hatótávot, de az új technológiával ugyanennyi ideig tartó töltéssel már több mint 400 kilométernyi hatótávot képes felvenni a szuper e-platformmal működő autók akkumulátora – magyarázta Vang Csuan-fu.

A vállalat közlése szerint az új platform várhatóan először a Tang L és a Hang L prémium modellekben jelenik meg. A tervek szerint több mint 4000 ultragyors töltőállomást építenek Kínában, hogy a technológiát országszerte elérhetővé tegyék – fűzték hozzá.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák