Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Ezzel a készlettel elektromos biciklivé alakíthatjuk kerékpárunkat

Az elektromos kerékpárok meglehetősen drágák, bizonyos termékekkel ugyanakkor egészen olcsón átalakíthatjuk meglévő modellünket.

Létrehozva:

|

Az Európai Unióban egyre többen döntenek a kerékpár használata mellett – ki spórolási, ki környezetvédelmi okokból. A biciklizésnek ugyanakkor megvan a nagy hátulütője: esetenként, például dimbes-dombos településeken, a tekerés kifejezetten fárasztóvá válhat. Ilyen helyzetekben egy elektromos kerékpár kínálhat megoldást, csakhogy a hasonló modellek meglehetősen költségesek, így nem mindenki engedheti meg magának a beruházást. Számukra jelenthetnek segítséget azok az átalakító készletek, melyek révén viszonylag olcsón e-kerékpár születhet egy hagyományos bicikliből. Ezen a téren az egyik legjobb megoldás egy új termék, a Swytch lehet – írja az ökodrive.hu. 

A Swytch mindössze 449 dollárba, azaz nagyjából 176 ezer forintba kerül. Noha ez sokak számára még mindig magas árnak számít, az összeg eltörpül egy igazi e-bicikli ára mellett, amelyért akár milliós tételt is kifizethetünk. Sőt, a Swytch valójában még egy-egy csúcskategóriás kerékpár-alkatrésznél, például egy igazán jó minőségű hajtásláncnál is olcsóbb.

A termék további előnye, hogy telepítése hihetetlenül egyszerű, és ha jól szerelik fel, elég strapabíró is. A telepítés lényegében az első kerék teljes cseréjével jár, tehát egy elsőkerék-hajtású elektromos kerékpárt kaphat az, aki megveszi az átalakító készletet. A Swytch 13 különböző kerékméretben érhető el, vagyis nagyjából minden típusú kerékpárral kompatibilis, beleértve néhány összecsukható modellt is.

A rendszer egy 250 wattos hajtóműves agymotort használ, amely a kerékpáron elülső részére szerelhető fel. A berendezés a tárcsa- és a felnifék-beállításokkal egyaránt kompatibilis, így a telepítés rendkívül egyszerű. Az akkumulátorcsomagot a kormányra illesztett tartóban kell elhelyezni, aminek köszönhetően a vezetékek rövidek, és a telepítés sem bonyolult. Az aksi egy 36 voltos, 98 wattórás lítium-ion AIR berendezés. Érdemes hozzátenni, hogy Swytch alap hatótávolsága meglehetősen szerény, 14,4 kilométer, de elérhető nagyobb, 30,5 kilométeres csomag is. Komoly pozitívum, hogy a töltési idő alig több mint egy óra. A készlethez egy pedálszenzor is tartozik, ami a pedálrásegítő miatt fontos.

Zöld Közlekedés

A Volvo FH Aero nyerte a Green Truck 2025 díjat

A Volvo eddigi legüzemanyag-hatékonyabb modellje – a Volvo FH Aero – nyerte a 2025-ös Green Truck (Zöld Teherautó) díjat.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

A független teszt eredménye szerint a Volvo FH Aero aerodinamikus formatervezésének és hatékony hajtásláncának köszönhetően bizonyul rendkívül üzemanyag-hatékony és környezetbarát tehergépjárműnek. A Green Truck (Zöld Teherautó) egy átfogó és független sajtóteszt, amelynek során minden évben két német szaklap, a Trucker és a Verkehrs-Rundschau díjazza a leginkább üzemanyag-hatékony távolsági tehergépjármű modellt.

Büszke vagyok arra, hogy független tesztek is bizonyítják, hogy a Volvo FH Aero egy igazán üzemanyag-hatékony modell, amellyel minden nap költséget lehet megtakarítani a CO2-kibocsátás csökkentése mellett – mondja Jan Hjelmgren, a Volvo Trucks Termékmenedzsment osztályának vezetője.

Továbbra is törekszünk az üzemanyag-hatékonyság növelésére, hiszen ez nem csak a klímavédelem miatt fontos, de ügyfeleink számára is jelentős termelékenységi előnyökhöz vezet. Az üzemanyag-fogyasztás teszi ki az áruszállítási vállalatok működési költségeinek egyik legnagyobb részét, ezért a mi törekvéseink valóban kifizetődőek.

A független újságírói teszt 2025-ös nyertese a 13 literes, 420 lóerős motorral, és az I-Save gazdaságossági csomaggal felszerelt Volvo FH Aero, amelyet tükrök helyett kamerás monitorrendszerrel láttak el. Ez utóbbi az aerodinamikus kialakítása révén járul hozzá az üzemanyag-hatékonysághoz. A tesztelt jármű a szervező által kijelölt útvonalat 21,20 l/100 km átlagfogyasztással teljesítette. Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke így nyilatkozott: “A Green Truck díj elnyerésével a Volvo Trucks igazi mesterhármasra tett szert. Először is, a Volvo Trucks volt az egyetlen márka, amely a maximális, ötcsillagos értékelést érte el az Euro NCAP első teherautó-biztonsági tesztjén. Ezt követően elsők lettünk 2024-ben az európai tehergépjárművek piacán, és most pedig a Volvo FH Aero nyerte a független teszten a legüzemanyag-hatékonyabb modell díját! Nagyon büszke vagyok ezekre az eredményekre!”

A Volvo FH Aero modellt 2024. év elején mutatták be, és aerodinamikus fülke-kialakításának köszönhetően az egyenes homlokfalú FH modellhez képest akár 5% üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele. Az újságírói teszten részt vevő modellt a Volvo megbízható és hatékony, 13 literes dízelmotorja hajtja, és I-Save gazdaságossági csomaggal szerelték fel, ami egy üzemanyag-hatékony hajtásláncot és szoftverezést takar.

Advertisement

Az új Volvo FH Aero modell négy változatban érhető el: FH Aero, elektromos FH Aero, gázüzemű FH Aero és FH16 Aero. A Volvo FH és FH Aero termékének dízel- és gázüzemű verziója akár megújuló energiaforrásokkal is üzemeltethető, úgy mint a biogáz, a biodízel és a HVO, ezzel jelentős CO2-kibocsátás-csökkenést érve el.

A Green Truck tesztről

A tesztben részt vevő járművek specifikációja: 32 tonna szerelvényössztömeg, magas fülke, 390 +/- 50 lóerős dízelmotor, új gumiabroncsok, 3-tengelyes, 24 tonnás félpótkocsi.
A tesztet egy 343 kilométeres, főutakból és autópályás szakaszokból álló tesztpályán bonyolították le Dél-Németországban.
A tesztben részt vevő Volvo tehergépjármű átlagsebessége 80,14 km/h volt.

Forrás: Volvo Trucks Hungary

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák