Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Itt a tökéletes akkumulátor a napelemek számára

Az új energiatároló rendszert egy olaszországi vállalat dobta piacra, egyik verziója pedig inverterrel együtt érkezik.

Létrehozva:

|

Új, 5,4 kWh-os kapacitású, akár 60 kWh-ig is bővíthető otthoni energiatároló rendszert mutatott be egy olaszországi vállalat – számol be a PV Magazine. A 100%-os kisütési mélység és a 450 V névleges töltési-kisütési feszültség tökéletes választássá teszi a Weco új, kifejezetten lakossági alkalmazásokra szánt energiatároló rendszerét.

Az 5K0 akkumulátorsorozat két változatban lesz kapható, 5K0 Pro és 5K0 Smart néven. Az 5K0 Pro rendszer inverter nélkül, az 5K0 Smart pedig egy hibrid invertert is tartalmazó „minden egyben” megoldás.

„Az egyfázisú modellek áprilistól lesznek kaphatók Olaszországban az új CEI 0-21 tanúsítással, míg a háromfázisú modellek a főbb európai és amerikai piacokra készülnek” – mondta a PV Magazine-nak a vállalat szóvivője. „2024 végére egy 7,6 kWh-s változat is elérhető lesz, amely akár 110 kWh tárolókapacitással is rendelkezhet majd a kis kereskedelmi alkalmazások számára. Ez nagyfeszültségű háromfázisú inverterekkel kombinálható” – tette hozzá.

Az egyes akkumulátoregységek tárolókapacitása 5,12 kWh, teljes mérete 669 mm x 185 mm x 340 mm, súlya pedig 50 kg. A lítium-ionos rendszer katódanyagként LiFePO4-et használ, működési hőmérséklettartománya pedig -20 C-tól 50 C-ig terjed. Az új termék kapacitása 5,12 kWh, és 60 kWh-ig skálázható, a kisütési mélység 100%, a névleges töltési-kisütési feszültség pedig 450 V.

A készülékre tíz év garancia vonatkozik, és állítólag több mint 6000 cikluson keresztül képes működni. IP65-ös védettségi szinttel is büszkélkedhet.

Advertisement

Ami az 5K0 Pro rendszert illeti, invertere legfeljebb 6 kW teljesítményű, a PV maximális bemeneti feszültsége pedig 600 V. 2 MPPT-vel rendelkezik, és a gyártó szerint optimalizátorok segítségével akár 150%-kal is túlméretezhető. „Akár négy invertert is lehet párhuzamosan csatlakoztatni, és a Weco Gateway alkalmazással optimalizáltan lehet vezérelni a terheléseket” – nyilatkozta a szóvivő.

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!