

Zöld Közlekedés
Jövő Mobilitása Szövetség: állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését
Állami támogatás segíti az elektromos autók elterjedését Magyarországon, a Jövő Mobilitás Szövetség számítása szerint a vissza nem térítendő támogatással azok a vállalkozások is vehetnek ilyen gépjárművet, amelyek eddig a magas vételár miatt halogatták a vásárlást.
A szövetség közleménye emlékeztet: az elektromobilitás fellendítése érdekében 60 milliárd forintos európai uniós programot indít az állam, amellyel a töltőhálózat fejlesztése mellett vissza nem térítendő támogatást adnak vállalkozások számára elektromos járművek beszerzésére. A pályázatra február 5-től lehet jelentkezni. A Jövő Mobilitása Szövetség adatai szerint tavaly év végén 48 533 tisztán elektromos autó volt forgalomban Magyarországon. A korábbi növekedési ütem alapján és a februárban induló támogatási pályázat révén év végére elérheti a 70 000-et is a tisztán elektromos autók száma. A szövetség becslése szerint 2600 nyilvános töltőpont érhető el országszerte, megjegyezik azonban, hogy egyre több helyen, éttermeknél, szállodáknál is található töltő, így ennél nagyobb a töltőpontok száma; ugyanakkor a legtöbben továbbra is otthon töltik az akkumulátorokat. Az elektromos autók térnyerésével párhuzamosan a nyilvánosan elérhető töltők számának további növekedésre is lehet számítani, de sokkal inkább az elérhető töltési sebességben várható javulás, köszönhetően – többek között CEF2 keretében megvalósuló – ultragyors (100 kW feletti) töltőtelepítéseknek.
A Jövő Mobilitása Szövetség közölte: mivel az Európai Unió döntése értelmében 2035-től – különleges kivételtől eltekintve – megszüntetik az új benzin- és dízelüzemű autók értékesítését az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése és az éghajlatváltozás elleni küzdelem érdekében, a vállalati járműflották esetében különösen fontos, hogy időben megkezdődjön az átállás stratégiai megtervezése és kivitelezése. A szövetség szakértői szerint az elektromos járművekre váltásnak több előnye van: így például az elektromos autóknak a hagyományos járművekhez képest alacsonyabbak az üzemanyag- és karbantartási költségeik, miközben a vállalatok jelentősen csökkenthetik ökológiai lábnyomukat, és támogathatják az éghajlatváltozás mérséklésére irányuló erőfeszítéseket. A közlemény szerint a pályázaton való részvétel több feltételhez is kötött, így például a vásárolni kívánt jármű ára nem lehet több, mint a vállalkozás utolsó lezárt üzleti évének nettó árbevétele, míg egyéni vállalkozónál éves bevétele. A támogatás vissza nem térítendő, de a beszerzés után, utólag folyósítják, és csak új autók és munkagépek vásárlását támogatják, a járművenkénti támogatás összege pedig az akkumulátorkapacitástól függ. Feltétel az is, hogy a támogatás átvételét követő 3 éven belül, de legkésőbb 2027. december 31-ig nem adható el vagy bérbe, illetve nem vonható ki forgalomból a jármű.
A közleményben a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői több szempont figyelembe vételét is ajánlják a vállalkozóknak, amikor arról döntenek, hogy milyen elektromos gépjárművet szerezzenek be: szerintük az egyik legfontosabb szempont az, hogy az újonnan beszerzett jármű is a korábban megszokotthoz hasonló teljesítményt nyújtsa. Az elektromos autók hatótávolsága a vállalkozás igényeihez igazodjon, figyelembe véve a napi útvonalak számát és hosszát, illetve számításba kell venni a töltési időt is, hogy ne okozzon üzleti fennakadást.

Zöld Közlekedés
Újra birtokba vehetjük a rakpartot: elindult a nyári autómentes időszak a pesti alsó rakparton
Mozgás, pihenés és programok várják a látogatókat Budapest belvárosában.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A mozogni és kikapcsolódni vágyók szombattól várhatóan augusztus 15-ig autómentes környezetben használhatják a Jane Haining rakpartot az Eötvös tér és az Erzsébet híd közelében lévő Irányi utcai lehajtó között, ahol programok sora várja az érdeklődőket – közölte az alternativenergia.hu. Közleményük szerint várhatóan szombattól – a már megszokott hétvégi rakpartnyitáson túl, ami a Margit híd és az Erzsébet híd közötti szakaszt érinti – két hónapon át, augusztus 15-ig teljes szélességében megnyílik az Eötvös tér és az Erzsébet híd pesti hídfőjénél, a Március 15. térnél lévő Irányi utcai lehajtó közötti útszakasz. Hétvégente a már jól bevált gyakorlatnak megfelelően a Margit híd és az Erzsébet híd (Irányi utca) közötti autómentes rakpartszakaszt vehetik birtokukba a fővárosiak és az idelátogatók – írták. Hozzátették: a nyári rakpartnyitás igazodik a Nagykörúton szombaton kezdődő vágányfelújítási munkákhoz, figyelembe véve azok forgalomra gyakorolt hatását, biztosítva hétköznapokon a gépjárműforgalmat a Margit híd és a Lánchíd között.
A Jane Haining rakpartra a péntekről szombatra virradó éjszakától a nyári rakpartnyitás végéig nem hajthatnak be a gépjárművel és taxival közlekedők. A Pesti alsó rakpartot legegyszerűbben a Hungária-körgyűrűn lehet elkerülni, a belvárosban gépjárművel közlekedőknek pedig a Kiskörút, illetve a Budai alsó rakpart használatát javasolja a BKK. Hétköznap az észak felől érkezők az Eötvös térnél térhetnek le a rakpartról, a déli irányú közúti forgalom hétköznap és hétvégeken egyaránt az Irányi utcai lehajtón térhet a rakpartra, míg a Közraktár utcától északi irányba közlekedők a Havas utcánál hagyhatják el azt – közölték. A közlemény szerint a BKK az automatizáltan beérkező közúti adatok elemzése alapján megállapította, hogy a pesti alsó rakpart korábbi nyári megnyitása csak néhány belvárosi ponton okozott érezhető mértékű forgalmi változást. A legjobban érintett hatásterületen a forgalmi volumen átlagosan két százalékkal nőtt, az áthaladási sebesség pedig hét százalékkal csökkent, de a város úthálózata jól kezelte a változásokat. Az adatok azt mutatják, hogy a forgalom képes volt alkalmazkodni a rakpart megnyitásához – közölték.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Kritikus helyzet Parajdon: sóbánya elöntve, ivóvízhiány és ökológiai válság fenyeget
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Kiderült mi befolyásolja a napelemek teljesítményét nagymértékben!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
A nap ereje lenyomta az árakat – szinte fizettek, hogy fogyasszunk
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Zsilip, szivattyú, tározó – így készül Magyarország az aszályos jövőre
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Két fogás, ami megváltoztathatja a jövőt