Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Júliustól ilyenek lesznek az új rendszámok

Létrehozva:

|

Július elsejétől egy betűvel meghosszabbodnak az újonnan kiadott magyar rendszámok – közölte az Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára közösségi oldalán.

Vitézy Dávid a változásokat azzal indokolta, hogy a jelenlegi karakterkészlet néhány éven belül kifutna.
A már forgalomban lévő hatósági jelzéseket nem kell újakra cserélni, azok a továbbiakban is használhatók maradnak – hívta fel a figyelmet. A hosszabb rendszámok a járműállomány fokozatos megújulásával, felmenő rendszerben váltják majd fel a régieket. Az intézkedés miatt senki nem kényszerül felesleges utánajárásra, több ügyintézésre – hangsúlyozta. Az új típusú rendszámtáblák a már megszokott összegekbe kerülnek, a hatósági jelzések kiadásának tizenkét éve változatlan költségei júliustól sem emelkednek. Az újfajta rendszámok a latin ábécé két magánhangzójából vagy mássalhangzójából, majd újabb két betűjelből és három számjegyből állnak. Ékezetes magánhangzók, illetve a dz kivételével kétjegyű mássalhangzók nem szerepelhetnek rajtuk. A táblákon Magyarország címere mellett az európai zászlót jelképező kék mezőben tizenkét sárga csillag látható fehér H jelzéssel – ismertette.

Napelemes rendszer 50 % állami támogatással. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Hozzátette: a környezetkímélő járművek világoszöld alapszínű táblái és a gépkocsi kerékpárszállító eszközére szerelhető szürke alapszínű jelzések a hosszabb formátumban is kiadhatók lesznek.
Vitézy Dávid közölte: egyszerűsödnek az ideiglenes rendszámtáblák, az eddigi “E”, “M”, “P”, “SP” és “Z” betűjelűek helyett egységesen “I” betűjelűeket adnak majd ki. A taxik a jövőben “TX”, a Magyar Honvédség járművei “HA”, a rendőrség járművei “RA”, az Országos Mentőszolgálat járművei “MA”, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal járművei “NA”, a büntetés-végrehajtási szervezet járművei pedig “BA” betűjelű rendszámtáblákkal közlekedhetnek – írta. Az előírások változatlanul lehetővé teszik az egyénileg kiválasztott vagy egyedileg előállított rendszámok engedélyezését – jelezte.

Zöld Közlekedés

Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni

Létrehozva:

|

Szerző:

A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.

A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.

0 Ft-os villanyszámla napelem rendszerrel. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.

A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.

Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák