Utazás
Kórházzá is alakítható egy tervezett zöld teherszállító repülő
Egy spanyol tervező óriási teherszállító repülőgép koncepcióját dolgozta ki, mely olyan nagy, hogy rakterében két Airbus A350 utasszállító törzse elférne.
Oscar Vinals, barcelonai tervező tavaly hívta fel magára a figyelmet egy utasszállító koncepcióval, amely kombinálná az összes meglévő és küszöbön álló technológiát egy jövőbeli repülőgéphez. A Sky Whale dizájnja a hibrid hajtóművektől a napelemeken át a virtuálisvalóság-ablakokig mindent felölel.
A szakember most egy még nagyobb gép koncepcióját készítette el. A GIGAbay teherszállító óriási raktere mellett korszerű anyagok (többek között ötvözetek, kerámia- vagy szálkompozitok, szén nanocsövek, száloptikás vezetékek és okos anyagok) révén sokkal energiahatékonyabb lenne, mint a kisebb teherszállítók, kevesebb üzemanyagot is fogyasztana, miközben nagyobb teher szállítására lenne képes. Hibrid elektromos hajtóművei révén kisebb mennyiségű káros anyagot bocsátana ki és csendesebb is lenne.
Fedélzeti alternatív energiarendszerei – nap- és szélelemek, illetve hidrogén üzemanyagcellák – révén a GIGAbay repülés közben tulajdonképpen saját maga állítaná elő és tárolná el a működéséhez szükséges energiát. Landolás után többek között mobilis töltőállomássá, szennyvíztisztító üzemmé vagy akár háromszintes önfenntartó kórházzá alakítható.
Mindenekelőtt azonban szuperhatékony teherszállítónak tervezik. A konfiguráció függvényében a repülőgép mintegy 220 tonna rakományt szállíthatna több mint 2300 köbméteres rakterében. A hajtóművek a tervek szerint függőlegesen 45 fokig elforgathatóak, így kisebb kifutóra lenne szükség a felszálláshoz és landoláshoz.
A tervező szerint a repülőgép felépítésének előnye környezetbarát aspektusa, raktérkapacitása és sokoldalúsága.
http://www.hirado.hu/
Utazás
Új autóbuszokat állított forgalomba a Volánbusz Tolnában
Négy új, Volvo B6SC-8900 típusú autóbuszt állított forgalomba a Volánbusz április végén Tolna vármegyében, az új járművek nettó beszerzési értéke mintegy 255 millió forint volt; az új buszokkal a vármegyei flotta átlagéletkora 11,46 évre csökkent – közölte a társaság kedden az MTI-vel.
A Volánbusz 2018 óta Tolna vármegye csaknem 230 darabos autóbusz-állományának már több mint negyedét lecserélte. Eddig 59 új autóbusz érkezett a flottába, amely most tovább frissült a négy, legkorszerűbb, Euro 6e környezetvédelmi besorolású dízel motorral hajtott járművel – írták. A nagy befogadóképességű, hosszított szóló kivitelű Volvo buszok Szekszárd és Tamási vonzáskörzete mellett a szomszédos vármegyékbe: Szekszárdról többek között Siófokra, Balatonföldvárra, Harkányba és Pécsre is közlekednek. A 8 érintett autóbuszvonalon a közlekedési társaság évente mintegy 123 ezer utazást bonyolít. Beszámoltak arról, hogy a MÁV-Volán-csoport járműfiatalítási programjában az elmúlt öt évben az eddig lezárt beszerzéseknek köszönhetően 2205 új és újszerű autóbusz érkezett a Volánbuszhoz, és a vállalat további 295 járműre rendelkezik aláírt beszerzési megállapodással. Tolna vármegyébe legutóbb 20 Credobus Econell 12 és 6 Credobus Inovell 12 típusú autóbusz érkezett, a legújabb járművekkel együtt 63 új jármű fiatalította a flottát.
A Volánbusz 2022-ben csaknem 540 millió utazást bonyolított le országszerte. Tolna vármegyében 344 autóbusz-vezetővel 24 helyi és 112 helyközi vonalon szállítja az utasokat. Azt írták, hogy a Volánbusz flottájába a 2022-ben zárult közbeszerzési eljárás eredményeként 50 Volvo B6SC-8900 típusú autóbusz érkezett. Tolna mellett Baranya, Somogy, Vas, Veszprém, Zala, Csongrád-Csanád, Bács-Kiskun, Borsod-Abaúj-Zemplén, Jász-Nagykun-Szolnok es Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye helyközi autóbuszvonalain is találkozhatnak majd velük az utasok. Az alacsony belépésű, akadálymentes buszok légkondicionáltak, rendelkeznek elektronikus utastájékoztató rendszerrel, USB-töltőpontokkal és fedélzeti kamerarendszerrel is.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés