Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Palkovics László: a járműgyártás meghatározó tényező

A járműgyártás meghatározó tényező a hazai gazdasági és ipari teljesítményben, valamint a foglalkoztatásban – mondta a technológiai és ipari miniszter Zalaegerszegen, a ZalaZONE Ipari Park irodaépületének átadásán.

Létrehozva:

|

Palkovics László kiemelte, az elmúlt években megkétszereződött kutatásfejlesztésre és innovációra fordított összeg. Ezzel párhuzamosan a kutatók száma is megduplázódott.   Kitért arra is, hogy a bruttó nemzeti össztermék 13-15 százaléka a 740 magyarországi autóipari gyártó és beszállító munkájának eredménye. Az ágazatban dolgozók száma 2010 óta több mint kétszeresére nőtt (170-175 ezer főre) nőtt. “Magyarországnak a világméretű trendekkel lépést tartva, akár azok elébe menve élenjáró szerepet kell kivívnia magának a járműipar jövőjét megalapozó területeken” – hangsúlyozta. Ebből a megfontolásból hozták létre a világ egyik legkorszerűbb járműipari tesztpályáját, a ZalaZONE-t. A beruházással komplex tesztkörnyezet alakítottak ki az önvezető és elektromos autók teljes körű tesztelésére. A fejlesztéseknek köszönhetően több mint 500 fejlesztőmérnök és kutató dolgozhat a tesztpálya környezetében – fűzte hozzá technológiai és ipari miniszter.

Összegzésként elmondta, az innovációs ökoszisztéma élénkítését szolgálja a pénteken átadott 580 négyzetméteres irodaépület, amelyek építésére 750 millió forintot fordítottak. Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő köszöntőjében úgy fogalmazott: az előrejutás az, hogy miként tudunk olyan előnyre “szert tenni, amely egyszerre garantálja a biztonságot, a kiszámíthatóságot, és hozzá tud járulni a magyar gazdaság fejlődéséhez, ezzel párhuzamosan munkahelyeket is teremt. A járműipari tesztpályán zajló fejlesztések ennek a kritériumnak, ennek a mércének messzemenőkig megfelelnek” – mondta. Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg (Fidesz-KDNP) polgármestere emlékeztetett: ezt a területet 2016-ban még erdő és mező borította. Mostanra sikerült olyan ökoszisztémát kialakítani, ahol együtt van a termelés, az oktatás, a kutatásfejlesztés és az innováció. Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, a zalai megyeszékhelyen olyan ipari parkot szeretnének kialakítani, amely a közlekedés minden területén a jövőt szolgálja majd.

 

mti

Zöld Közlekedés

A Lamborghini is átáll az elektromosságra

A Lamborghini is érzi a változó időket, 2029-re elkészülhet az Urus Super elektromos verziója.

Létrehozva:

|

Szerző:

Teljesen elektromos változatot kap a Lamborghini legkelendőbb modellje, az Urus Super utcai terepjáró – számol be az Electrek. A sportmárka vezérigazgatója, Stephan Winkelmann megerősítette, hogy az évtized végére megérkezik az elektromos Lamborghini Urus. A Lamborghini márka a vezetési élmény fokozásának és a tökéletes autó megtalálásának céljával született meg. Az autóipar ugyanakkor jelentősen megváltozott, mióta Ferruccio Lamborghini 1963-ban bemutatta első modelljét, a 350 GTV-t. Bár a tulajdonosváltások dacára a Lamborghini hű maradt a gyökereihez, és neve már-már legendássá vált, igazodni kell a modern időkhöz.

A Lamborghini a hagyományos sportautói felöl mára kissé elmozdult, a gyakorlati hasznosság egyre inkább előtérbe kerül. A cég 2017-ben mutatta be a Lamborghini Urust, amely egy sportautó lelkét ötvözi egy SUV funkcionalitásával. A modell az elmúlt két évben eladási rekordokat döntött, eközben viszont az elektromos szempontok kerültek az előtérbe. Az elmúlt években egyre több vállalat mozdult el az elektromos autók irányában, köztük olyan ikonikus, a teljesítményre különösen érzékeny márkák, mint a Bentley. Az idei évtől a gyártó a hibridekre és a plug-in hibridekre összpontosít, miközben az első teljesen elektromos jármű felé halad. A márka 1,8 milliárd dollárt fog elkölteni az elkövetkező négy évben arra, hogy 2024-ig több népszerű modellt, így az Urust is plug-in hibriddé alakítsa. Az első teljesen elektromos modell, egy kétajtós, nagyobb hasmagasságú autó 2028-ban kerül majd piacra. A márka első elektromos autóját 2029-ben egy elektromos Urus modell fogja követni. Winkelmann szerint a vállalat első két elektromos járműve 80 százalékkal segít csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. Az évtized végéig a Lamborghini 2023-ra az Aventador hibridjét, majd 2024-re a Huracan és az Urus plug-in hibridjét készíti el.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!