Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Palkovics László: a járműgyártás meghatározó tényező

A járműgyártás meghatározó tényező a hazai gazdasági és ipari teljesítményben, valamint a foglalkoztatásban – mondta a technológiai és ipari miniszter Zalaegerszegen, a ZalaZONE Ipari Park irodaépületének átadásán.

Létrehozva:

|

Palkovics László kiemelte, az elmúlt években megkétszereződött kutatásfejlesztésre és innovációra fordított összeg. Ezzel párhuzamosan a kutatók száma is megduplázódott.   Kitért arra is, hogy a bruttó nemzeti össztermék 13-15 százaléka a 740 magyarországi autóipari gyártó és beszállító munkájának eredménye. Az ágazatban dolgozók száma 2010 óta több mint kétszeresére nőtt (170-175 ezer főre) nőtt. “Magyarországnak a világméretű trendekkel lépést tartva, akár azok elébe menve élenjáró szerepet kell kivívnia magának a járműipar jövőjét megalapozó területeken” – hangsúlyozta. Ebből a megfontolásból hozták létre a világ egyik legkorszerűbb járműipari tesztpályáját, a ZalaZONE-t. A beruházással komplex tesztkörnyezet alakítottak ki az önvezető és elektromos autók teljes körű tesztelésére. A fejlesztéseknek köszönhetően több mint 500 fejlesztőmérnök és kutató dolgozhat a tesztpálya környezetében – fűzte hozzá technológiai és ipari miniszter.

Összegzésként elmondta, az innovációs ökoszisztéma élénkítését szolgálja a pénteken átadott 580 négyzetméteres irodaépület, amelyek építésére 750 millió forintot fordítottak. Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő köszöntőjében úgy fogalmazott: az előrejutás az, hogy miként tudunk olyan előnyre “szert tenni, amely egyszerre garantálja a biztonságot, a kiszámíthatóságot, és hozzá tud járulni a magyar gazdaság fejlődéséhez, ezzel párhuzamosan munkahelyeket is teremt. A járműipari tesztpályán zajló fejlesztések ennek a kritériumnak, ennek a mércének messzemenőkig megfelelnek” – mondta. Balaicz Zoltán, Zalaegerszeg (Fidesz-KDNP) polgármestere emlékeztetett: ezt a területet 2016-ban még erdő és mező borította. Mostanra sikerült olyan ökoszisztémát kialakítani, ahol együtt van a termelés, az oktatás, a kutatásfejlesztés és az innováció. Vigh László, a térség fideszes országgyűlési képviselője elmondta, a zalai megyeszékhelyen olyan ipari parkot szeretnének kialakítani, amely a közlekedés minden területén a jövőt szolgálja majd.

 

mti

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Ezeket olvassák