Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

TIM: Mobilitási Hét – A kormány idén is támogatja a tiszta és fenntartható közlekedés népszerűsítését

A kormány célja a teljes klímasemlegesség elérése 2050-ig, aminek megvalósításában kiemelt szerepet játszik a közlekedés zöldítése, mert Magyarországon a károsanyag-kibocsátás ötödéért a közlekedés felel. Idén Európa legnagyobb közlekedéssel összefüggő környezetvédelmi kampánya szeptember 16. és 22. között zajlik, az ehhez kapcsolódó programokhoz a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) összesen 180 millió forint összegű támogatási lehetőséget hirdet a települések számára.

Létrehozva:

|

A közlemény szerint Palkovics László technológiai és ipari miniszter elmondta: a kormányzati intézkedéseknek köszönhetően egyre többen ismerik és használják a környezetbarát és fenntartható városi közlekedési lehetőségeket. Emellett a hazai települések is évről évre nyitottabbak a környezetkímélő közlekedést népszerűsítő, az egészség megóvására ösztönző programok iránt. Ezek hozzájárulnak ahhoz, hogy megvalósítsuk a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervben foglalt szén-dioxid kibocsátás-csökkentési célunkat – fogalmazott a miniszter.

A támogatást az önkormányzatok, illetve önkormányzati tulajdonban álló szervezetek igényelhetik az Európai Mobilitási Hét, illetve az Autómentes Nap megtartásához kapcsolódó tudás-élmény alapú programok, vetélkedők, versenyek (futóverseny, bicikli verseny és ügyességi verseny) szervezéséhez. A települések lakosságszámuktól függően kaphatnak támogatást, az 5000 fő alatti települések legfeljebb 500 ezer forintot, az 5000 és 15 ezer közötti lélekszámúak 1 millió, a 15 és 50 ezer fő közöttiek 1,5 millió, míg az 50 ezer lelkesnél nagyobb települések 2 millió forintot. Az igényeket a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. honlapján lehet benyújtani szeptember 7. és 16. között – közölte a TIM.

 

 

mti

Advertisement

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Ezeket olvassák