Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Több mint kétmilliárd palack visszaváltva: Magyarország erősíti hulladékmentes jövőjét

Magyarország elkötelezett a környezetvédelem és a fenntartható gazdálkodás iránt- közölte a MOHU az MTI-vel.

Létrehozva:

|

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Több mint kétmilliárd PET-palackot, fémdobozt és üveget váltottak vissza a tavaly júliusi indulás óta a MOHU REpont rendszerén keresztül, ez jól példázza azt, hogy Magyarország elkötelezett a környezetvédelem és a fenntartható gazdálkodás iránt – írja az alternativenergia.hu. Kiemelték, becslések szerint a koncessziót megelőzően Magyarországon az italcsomagolások mindössze nagyjából 30 százalékát hasznosították újra. A már nemzetközi szinten is bizonyított visszaváltási rendszernek, azaz DRS-nek köszönhetően a visszagyűjtés mértéke jelentősen megnőtt, ami nemcsak a környezetre gyakorol pozitív hatást, hanem lehetővé teszi az értékes nyersanyagok hatékony újrahasznosítását is. Több mint 3000 ponton automata, 1700 ponton pedig kézi visszaváltó pont áll a fogyasztók rendelkezésére. A visszaváltási díjat továbbra is a boltokban levásárolható kupon formájában kérik a legtöbben. Több mint 80 százalék ezt a lehetőséget választja, így eddig több mint 80 milliárd forintot kértek úgy vissza a vásárlók, hogy azt akár rögtön a boltban levásárolhassák. A MOHU saját fejlesztésű REpont applikációján keresztül a felhasználók mintegy 15-20 százaléka utalja a bankszámlájára a palackokért járó összeget, jótékony célokra pedig már közel kétszázmillió forintot ajánlottak fel – ismertették a közleményben.

Kitértek arra, hogy a MOHU a boltoknak minden visszaváltott palack után kezelési díjat fizet. A boltok feladata az üzletekben a visszaváltás működtetése, így például az automaták üzemeltetése, tisztítása és ürítése. A MOHU célja, hogy Magyarország elérje az EU által előirányzott 65 százalékos újrahasznosítási arányt, valamint 10 százalék alá szorítsa a hulladéklerakás mértékét. E célok elérése érdekében a visszaváltási rendszeren túl több beruházást is indít, többek közt új, korszerű hulladékudvarokat épít országszerte, fel fog építeni egy 360 ezer tonna kapacitású hulladékhasznosító üzemet, megnégyszerezi a textilgyűjtő konténerek számát, és egymillió szelektív kukát oszt ki ingyen – tájékoztatott a MOHU.

Advertisement

Zöldinfó

Elektromos járművek és szigorú szabályok: így lett Hollandia uniós zöldpélda

Már most a 2030-as uniós határérték alatt van a légszennyezettség szintje Hollandiában.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A légszennyező anyagok kibocsátása már most megfelel a 2030-ig teljesítendő uniós szabványoknak Hollandiában, tavaly a nitrogén-oxidok kibocsátása és a szálló por szintje a négy év múlva alkalmazandó kibocsátási határérték alatt volt az országban – derült ki az alternativenergia.hu jelentéséből. A jelentés szerint – amelyet a Dutch News című, angol nyelvű holland hírportál ismertetett – a légszennyező anyagok kibocsátása Hollandiában már megfelel az európai környezetvédelmi céloknak, elsősorban azért, mert a vonatkozó szigorúbb előírások miatt az a személygépkocsik és tehergépjárművek az elmúlt két évtizedben a korábbinál jóval alacsonyabb kibocsátásúak lettek.

Mind az öt szabályozott szennyező anyag – a nitrogén-oxidok, az illékony szerves vegyületek, az ammónia, a kén-dioxid és a finom részecskék – kibocsátása évek óta az EU 2020-as határértékei alatt van Hollandiában, és tavaly volt először, hogy mind az öt kategória adata a 2030-ra kitűzött plafon alá került – írták. A jelentés szerint Hollandiában a finom részecskék kibocsátásának legnagyobb forrásai a háztartások, ami főként a kályhákkal és kandallókkal végzett fatüzelésből fakad. Noha a háztartások kibocsátása 2005 óta csökken, a mérséklődés közel sem akkora, mint a közlekedés esetében. A főként közlekedésből származó nitrogén-oxidok kibocsátása ugyanis 2024-ben több mint 61 százalékkal volt alacsonyabb, mint 2005-ben – közölték. A kibocsátás csökkenése valószínűleg folytatódni fog, mivel Hollandiában egyre több úgynevezett tiszta autó és teherautó közlekedik, ahogy egyre több a teljesen elektromos, nulla kibocsátású jármű is az utakon – tették hozzá.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák