Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Újabb erkélynapelem bukkant fel az európai piacon

Az Anker Solarbank Dual System erkélynapelemek különböző változatokban érhetők el.

Létrehozva:

|

Már az Európai Unió egyes tagállamaiban is elérhetőek az Anker Solarbank Dual System erkélynapelemek – számol be a Notebook Check. Minden készlet négy napelemet, egy mikroinvertert és két Solarbankot tartalmaz, amelyek együttes tárolókapacitása 3,2 kilowattóra. A kínálat csúcsát jelentő csomag napelemeinek maximális teljesítménye 2160 watt.

Az Anker a SOLIX Solarbank Dual System termékcsaládban három új otthoni erkélynapelemes rendszert dobott piacra, köztük a világ első 2000 wattos megoldását. Mindegyik csomag négy napelemet, egy 600/800 wattos MI80 mikroinvertert, két 1600 kilowattórás Solarbankot tartalmaz az energia tárolására a későbbi felhasználás érdekében, valamint nyolc földi konzolt. A funkciók közé tartozik az LFP akkumulátorok akár 6000 ciklusos élettartammal, ami 15 évnyi energiának felel meg, valamint a valós idejű elemzés az Anker alkalmazáson keresztül.

Az 1640 wattos napelemes rendszer négy 410 wattos PERC napelemet tartalmaz, amelyek akár 1658 kilowattóra energiát is előállíthatnak, ami az Anker szerint évente mintegy 550 euróval (nagyjából 217 ezer forinttal) csökkentheti az energiaszámlákat. Az 1780 wattos változatban a napelemeket 445 wattos IBC változatokra cserélődnek, így a maximális teljesítmény 1800 kilowattóra, a becsült éves megtakarítás pedig 570 euró (225 ezer forint). A 2160 wattos változat 540 wattos PERC napelemekkel rendelkezik 23 százalékos hatásfokkal, ami 2184 kilowattórára növeli a termelt energiát, ezáltal energiaköltség-megtakarítás 620 euró (245 ezer forint).

Az Anker SOLIX Solarbank Dual System with Brackets (1640 watt, 3200 kilowattóra) ára 3899 euró (mintegy 1,54 millió forint). A nagyobb teljesítményű Anker SOLIX Solarbank Dual System with Brackets (1780, 3200 kilowattóra) ezzel szemben 4599 euróba (1,81 millió forintba) kerül. A csúcsmodell Anker SOLIX Solarbank Dual System with Brackets (2160, 3200 kilowattóra) jelenleg 4399 euróért (1,73 millió forintért) kapható. Érdemes hozzátenni, hogy az erkélynapelemek használata Magyarországon egyelőre nem engedélyezett, igaz, ez rövidesen megváltozhat.

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!