Zöld Energia
Többnapos késéssel folytatja útját a Solar Impulse-2

Többnapos késéssel indult tovább útjának harmadik szakaszára az indiai Ahmadábádból a kizárólag napenergia hajtotta Solar Impulse-2 kísérleti repülőgép, a pilóták szerint a “túltengő bürokrácia” miatt.
A 17 ezer 248 napelemcella borította repülőgép szerdán, helyi idő szerint röviddel 7 óra után szállt fel a Gudzsarát állambeli nagyvárosból, holott az eredeti tervek szerint vasárnap indult volna tovább a hinduk szent városába, a Gangesz folyó partján fekvő Váránásziba (korábbi nevén Benáresz). Az India fölötti több mint 1000 kilométeres utat várhatóan 15 óra alatt teszi meg a különleges légi jármű, amelynek egyszemélyes pilótafülkéjében most André Borschberg társpilóta foglal helyet.
Az indulás előtt Bertrand Piccard, a másik pilóta arra panaszkodott, hogy a csigalassúságú ügyintézés akadályozza a továbbindulást. “Öt napja próbáljuk beszerezni a szükséges papírokat és pecséteket, de a válasz mindig csak az, hogy majd holnap” – mondta. Az ahmadábádi hivatalnokok lassúságának felemlegetése kínos lehet Narendra Modi indiai miniszterelnöknek, Gudzsarát volt főminiszterének, aki hadat üzent a gördülékeny üzletkötést és ügyintézést akadályozó bürokráciának.
A 72 méter szárnyfesztávolságú, de “pehelykönnyű” repülőgép 12 szakaszban, öt hónap alatt akarja megkerülni a Földet egy csepp hagyományos üzemanyag nélkül, hirdetve a környezetbarát és megújuló energiaforrások előnyeit.
A 35 ezer kilométeres útra március 9-én, Abu-Dzabiból indult el a Solar Impulse-2, amelyet felváltva vezet a két svájci pilóta. A köztes állomásokon a megújuló energiaforrásokról és a fenntartható fejlődésről tartanak előadásokat.
Az indiai Váránásziba tervezett rövid tartózkodás után Mianmarba (Burma) indul tovább a napelemes repülőgép.

Zöld Energia
Napelemeket helyeznek az autópályákra – innováció a közlekedésben
A napelemes szalagkorlátot még idén elkezdik tesztelni Olaszországban.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Napelemes, autópályák és közutak számára fejlesztett szalagkorlátról rántotta le a leplet a spanyolországi Tecnalia és az olasz Vita International – számol be a PV Magazine. A cégek még idén megkezdik a kísérletezést az olaszországi Torino és Trieszt közötti autópálya kiszolgálóterületének egy 100 méteres szakaszán, a cél az, hogy minden évszakban felmérjék a rendszer teljesítményét. A projekt az európai Liaison projekt része, amely a közlekedési infrastruktúra körforgását és fenntarthatóságát támogatja.
Eduardo Román, a Tecnalia napelemes csoportjának vezetője szerint a rendszer várhatóan évente kilométerenként mintegy 25 MWh-t termel majd. Irina Mella Burlacu, a Vita International alapítója hozzátette: a speciális szalagkorlát egy enyhén felfelé döntött sík lapot tartalmaz, a napelemet erre telepítik. A szakértő szerint ez a kialakítás a motorosok számára extra biztonsági funkciót is jelent.
Burlacu kiemelte: a fotovoltaikus szalagkorlát által biztosított áramot közvilágításra, közlekedési jelzésekre és alagutak szellőztetésére fogják fordítani, ezzel csökkentve az üzemeltetők energiaköltségeit. A hálózathoz való hozzáféréssel nem rendelkező területeken a fejlesztés a jelzőtáblákat és a világítást is elláthatja.
Európában közel 137 ezer kilométernyi úthálózat található, amely jelentős napenergia-termelési potenciállal rendelkezik. Az utak napelemes átalakításával több mint 8 millió ember áramigényét lehetne ellátni. Az infrastruktúrát folyamatosan korszerűsítik, többek között fejlesztik az útburkolatot, a fotovoltaikus beruházásokat ennek részeként lehetne elvégezni.
2020-ban az Európai Unió több mint 600 millió tonna aggregátumot, közel 44 millió tonna cementet és több mint 208 millió tonna aszfaltot használt fel útépítésre és karbantartásra. David García Sánchez, a Liaison koordinátora szerint a közlekedési infrastruktúra építőmérnöki megoldásai történelmileg szén-dioxid-intenzívek voltak. Úgy látja, az infrastruktúra élettartamát meg kell hosszabbítani, és körkörös megoldásokat kell bevezetni.
A Liaison a szerződéskötési és ajánlattételi folyamatok előmozdítására összpontosítva támogatja technológiák bevezetését. A projektben többek között olyan betonlapokat is fejlesztenek, amelyek cement helyett környezetbarát geopolimereket tartalmaznak.
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás óta
Két nagy európai esemény, egy közös üzenet: változás jön a napenergia-piacon
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Jelentősen esett a panellakások iránti érdeklődés
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Szlovákiában rendkívüli intézkedéseket hagyott jóvá a kormány a medveállományra vonatkozóan
-
Zöldinfó5 nap telt el a létrehozás óta
Meglepte a kutatókat a napelemek vizsgálati eredménye
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Stratégiai fordulat Európában: változik a technológia és fenntarthatóság jövője
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés