Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Többnapos késéssel folytatja útját a Solar Impulse-2

Létrehozva:

|

Többnapos késéssel indult tovább útjának harmadik szakaszára az indiai Ahmadábádból a kizárólag napenergia hajtotta Solar Impulse-2 kísérleti repülőgép, a pilóták szerint a “túltengő bürokrácia” miatt.

A 17 ezer 248 napelemcella borította repülőgép szerdán, helyi idő szerint röviddel 7 óra után szállt fel a Gudzsarát állambeli nagyvárosból, holott az eredeti tervek szerint vasárnap indult volna tovább a hinduk szent városába, a Gangesz folyó partján fekvő Váránásziba (korábbi nevén Benáresz). Az India fölötti több mint 1000 kilométeres utat várhatóan 15 óra alatt teszi meg a különleges légi jármű, amelynek egyszemélyes pilótafülkéjében most André Borschberg társpilóta foglal helyet.

Az indulás előtt Bertrand Piccard, a másik pilóta arra panaszkodott, hogy a csigalassúságú ügyintézés akadályozza a továbbindulást. “Öt napja próbáljuk beszerezni a szükséges papírokat és pecséteket, de a válasz mindig csak az, hogy majd holnap” – mondta. Az ahmadábádi hivatalnokok lassúságának felemlegetése kínos lehet Narendra Modi indiai miniszterelnöknek, Gudzsarát volt főminiszterének, aki hadat üzent a gördülékeny üzletkötést és ügyintézést akadályozó bürokráciának.

A 72 méter szárnyfesztávolságú, de “pehelykönnyű” repülőgép 12 szakaszban, öt hónap alatt akarja megkerülni a Földet egy csepp hagyományos üzemanyag nélkül, hirdetve a környezetbarát és megújuló energiaforrások előnyeit.

A 35 ezer kilométeres útra március 9-én, Abu-Dzabiból indult el a Solar Impulse-2, amelyet felváltva vezet a két svájci pilóta. A köztes állomásokon a megújuló energiaforrásokról és a fenntartható fejlődésről tartanak előadásokat.

Az indiai Váránásziba tervezett rövid tartózkodás után Mianmarba (Burma) indul tovább a napelemes repülőgép.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Napelemeket helyeznek az autópályákra – innováció a közlekedésben

A napelemes szalagkorlátot még idén elkezdik tesztelni Olaszországban.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)

Napelemes, autópályák és közutak számára fejlesztett szalagkorlátról rántotta le a leplet a spanyolországi Tecnalia és az olasz Vita International – számol be a PV Magazine. A cégek még idén megkezdik a kísérletezést az olaszországi Torino és Trieszt közötti autópálya kiszolgálóterületének egy 100 méteres szakaszán, a cél az, hogy minden évszakban felmérjék a rendszer teljesítményét. A projekt az európai Liaison projekt része, amely a közlekedési infrastruktúra körforgását és fenntarthatóságát támogatja.

Eduardo Román, a Tecnalia napelemes csoportjának vezetője szerint a rendszer várhatóan évente kilométerenként mintegy 25 MWh-t termel majd. Irina Mella Burlacu, a Vita International alapítója hozzátette: a speciális szalagkorlát egy enyhén felfelé döntött sík lapot tartalmaz, a napelemet erre telepítik. A szakértő szerint ez a kialakítás a motorosok számára extra biztonsági funkciót is jelent.

Burlacu kiemelte: a fotovoltaikus szalagkorlát által biztosított áramot közvilágításra, közlekedési jelzésekre és alagutak szellőztetésére fogják fordítani, ezzel csökkentve az üzemeltetők energiaköltségeit. A hálózathoz való hozzáféréssel nem rendelkező területeken a fejlesztés a jelzőtáblákat és a világítást is elláthatja.

Európában közel 137 ezer kilométernyi úthálózat található, amely jelentős napenergia-termelési potenciállal rendelkezik. Az utak napelemes átalakításával több mint 8 millió ember áramigényét lehetne ellátni. Az infrastruktúrát folyamatosan korszerűsítik, többek között fejlesztik az útburkolatot, a fotovoltaikus beruházásokat ennek részeként lehetne elvégezni.

2020-ban az Európai Unió több mint 600 millió tonna aggregátumot, közel 44 millió tonna cementet és több mint 208 millió tonna aszfaltot használt fel útépítésre és karbantartásra. David García Sánchez, a Liaison koordinátora szerint a közlekedési infrastruktúra építőmérnöki megoldásai történelmileg szén-dioxid-intenzívek voltak. Úgy látja, az infrastruktúra élettartamát meg kell hosszabbítani, és körkörös megoldásokat kell bevezetni.

Advertisement

A Liaison a szerződéskötési és ajánlattételi folyamatok előmozdítására összpontosítva támogatja technológiák bevezetését. A projektben többek között olyan betonlapokat is fejlesztenek, amelyek cement helyett környezetbarát geopolimereket tartalmaznak.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák