Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

A finn Rauli cég napelemes tartószerkezet kalkulátort fejlesztett cégek számára

Létrehozva:

|

A napelemek telepítése kivitelezői oldalon nem mindig könnyű, az egyik nagy kihívást a tartószerkezet rögzítése, kiépítése okozza. Ebben segíthetnek a finn Rauli termékei: a cég kifejezetten egyszerűen felszerelhető konzolokat gyárt a panelek számára. A tartószerkezetek nemcsak a szakemberek számára hasznosak, hanem tartósságukkal, biztonságosságukkal és megjelenésükkel az ügyfelek tetszését is elnyerik. A Rauli termékei ma már Európa-szerte, többek között Magyarországon is kaphatóak. A vállalat innovatív megoldásai jelentősen felgyorsíthatják a panelek telepítését, a cégnél pedig folyamatosan azon dolgoznak, hogy még tovább bővítsék a kínálatot, így egyszerűsítve le a beruházások megvalósítását. A fejlesztések egyik legújabb lépéseként a Rauli 2023-ban mutatta be a Rauli APP-ot, amelyet kifejezetten telepítők számára hoztak létre a hatékonyság növelése érdekében. A kalkulátor segítségével a szakemberek még gyorsabban dolgozhatnak, javítva az ügyfélélményt.

A Rauli termékei átfogó terhelési teszteken estek át, igen ellenállóak az Európában tapasztalható időjárási viszonyokkal szemben, még az erős szelekkel és a komolyabb hóterheléssel is megbirkóznak. Ennek ellenére fontos, hogy a telepítés előtt a szakértők pontosan felmérjék, milyen típusú rendszerre van szükség, már csak költséghatékonyság szempontjából is. Ebben jelent komoly segítséget a Rauli APP: az alkalmazás képes felmérni a helyi szabványokat, a koordináta alapú szél- és hóterhelési adatokat, majd ezen információkat felhasználva meghatározza, mennyi elem kell ahhoz, hogy az adott területen biztonságos és stabil legyen a tervezett szerkezet.

Rauli APP napelemes tartószerkezet kalkulátor

A problémamentes telepítést támogató Rauli APP kiváló eszköz a kiskereskedők számára, az alkalmazásban az érintett helyszín külső méretei is ellenőrizhetőek. A kalkulátor révén átfogó jelentés is készíthető az ügyfél számára, ebben az alkatrészek mennyisége mellett a szél- és hóterhelés alapját jelentő szabványokat is ismertetni lehet. Igény szerint természetesen a telepítés komolyabb terheléssel is kiépíthető, ezzel tovább mérsékelhető a tetőszerkezetre és cserepekre nehezedő nyomás.

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!