Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Független Benzinkutak Szövetsége: még mindig megoldatlan a kisbenzinkutak helyzete

Létrehozva:

|

A Független Benzinkutak Szövetségének (FBSZ) számos tagja még nem kapta meg a jogszabályban meghatározott kormányzati támogatást, emiatt arra kell számítani, hogy benzinkútjaiknál készlethiány lép fel a hatósági áras termékekből.

A készlethiányt csak úgy tudják egyensúlyba hozni a szabályozás által rájuk erőltetett nyitvatartással, ha napi szintű mennyiségi korlátozást vezetnek be – jelezték. A szövetség tájékoztatott arról, hogy a tagságuk értékelte a kormányzati ígéretet, amely szerint a kisbenzinkutak számára meghatározott támogatásokat augusztus végéig kifizetik, és megállapította, hogy november elején még mindig jelentős azok száma, akik még nem kaptak semmit, emellett olyanok is vannak, akik a támogató okiratot ugyan megkapták, de a pénzt még nem. Sérelmezik továbbá, hogy 2022 IV. negyedévére még nincs döntés a támogatás mértékéről, a kifizetés módjáról, határidejéről, felelőséről, a szükséges pénzügyi keret rendelkezésre állásáról.

A szövetség hangoztatja: a támogatás hiányában csak úgy tudják fedezni a hatósági nagykereskedelmi áron (480 forint /liter) beszerezhető, és hatósági kiskereskedelmi áron (480 forint/liter) eladható üzemanyagon keletkező rezsiköltségeket (beleértve az extraprofit adót is), ha napról napra kevesebb árut vásárolnak, és az így felszabaduló forgóeszközöket felélik. Az FBSZ szerint a tagoknak tartalékaik már régen nincsenek, veszteségeik elérhetik a 100 milliárd forintot. A szövetség rámutat: az ellátás biztosítása tőlük nem várható, nem rajtuk múlik. Egyben vásárlóik megértését kérik, hogy miközben nyitva lenniük kötelező, esetleg nem tudnak árut szolgáltatni. Az FBSZ-nek mintegy 400 cég a tagja, amelyek 500-600 kutat üzemeltetnek országszerte.

Zöld Közlekedés

Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche

A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.

A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!