Zöldinfó
Környezetbarát jet-ski és intelligens minitraktor
Az akkumulátorral működő elektromos szörfdeszka a tervezői szerint jóval csendesebb, mint a hagyományos jet-ski. Bárki vezetheti, nem kell hozzá engedély. Könnyű vele közlekedni, és karbantartása is egyszerű. Az ötlet egy francia vállalkozó, Philippe Fretel fejéből pattant ki.
– Néhány évig volt egy vízi sportklubom a floridai Miamiban, ahol észrevettem, hogy a járgányok egyre nagyobbak és nehezebbek lettek, és persze jóval több energiát is fogyasztottak. Arra gondoltam, hogy egy olyan szerkezetet kellene alkotni, amely felhasználóbarát, könnyű tárolni és tiszta, elektromos energiával működik, vagyis csendes és nem terheli a környezetet széndioxiddal – mesélte a feltaláló. Philippe Frete a propellert egy tartályban rejtette el, hogy ne jelenthessen veszélyt az arra úszkálók számára. A motor három akkumulátorral működik, a sebesség pedig elérheti akár az 51 km/órát is. A vízi jármű teste olyan anyagokból készült, amelyet a repülőgéptervezők használnak: könnyű, de erős, írja az euronews.com.
Az első prototípust 2011-ben alkották meg. Számos teszt és néhány módosítás után elkészült a végleges változat. Az alapár körülbelül hétezer euró, de a karbonszálas változatért húszezer eurót is elkérnek. A világ másik felén, a Queenslandi Műszaki Egyetem kutatói megalkottak egy olyan intelligens traktort, amely úgy közlekedik a szántóföldön, hogy egyáltalán nem tesz kárt a vetésben.
– Az egyre nagyobb és nehezebb monstrumok helyett kicsi, könnyű, együttműködő, intelligens robotokat szeretnénk létrehozni, amelyek nem igényelnek távirányítást – magyarázta az egyetem munkatársa, David Ball.
A jármű kamerák és GPS segítségével kerüli ki az akadályokat. A fejlesztők szerint 10 ilyen kis traktor hatalmas földterületet képes megművelni. A farmerek akár a nap 24 órájában dolgoztathatják a gépeket. Azt mondják, az Agbot megfizethető alternatívát nyújt a zajos, üzemanyagfaló hagyományos traktorokkal szemben.
– A robotok igazi haszna az, hogy segítségükkel megváltoztathatjuk a növénytermesztés eddigi módszereit. Növelhetjük a hozamot, gazdaságosabban tudunk trágyázni, és csökkenthetjük a mezőgazdaság káros környezeti hatásait – mondta Andrew Bate termelő.
A hagyományos vegyszeres gyomirtó gépek például nem tudnak a földekre menni közvetlen eső után, amikor még kicsi a gaz. Ezek a könnyű szerkezetek azonban nem akadnak el a felázott talajon, és időben, kevesebb vegyszer használatával oldják meg a feladatot. A robotot most tesztelik, de a kutatók reményei szerint a következő évtizedben már ilyen gépek dolgoznak majd egész Ausztráliában.
Zöldinfó
Jövő év végén zárul a nemzeti park nagy élőhely-kezelési fejlesztése
Több mint 1,5 milliárd forintból fejleszti az extenzív legeltetéses állattartás infrastrukturális környezetét a Körös-Maros Nemzeti Park.
Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A forrást a Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Program (KEHOP) Plusz keretéből nyerték el – írja az alternativenergia.hu. A beruházás a Dévaványai-Ecsegi pusztákon tartott magyar szürke marha állomány bővítését szolgálja, így biztosítva a megfelelő legeltetési nyomást a természetes és természetközeli gyepeken, különösen a pannon szikes gyepek és mocsarak élőhelyein – írták. A legeltetés a leghatékonyabb módszer e területek kezelésére, mivel fenntartja a gyep élővilágának változatosságát. A projekt megteremti a legeltetéshez szükséges feltételeket, és lehetővé teszi a térben és időben változó, mozaikos legeltetést – jegyezték meg.
Hozzátették, emellett hozzájárul a Natura 2000-es területek közösségi jelentőségű fajainak – például a parlagi sas, az ugartyúk, a nagy tűzlepke, a szalakóta, a kerecsensólyom, a kék vércse és a túzok – kedvező természetvédelmi helyzetének megőrzéséhez. A projekt jövő év végén zárul. A Körös-Maros Nemzeti Park Magyarország hetedik nemzeti parkjaként 1997. január 16-án jött létre a Dél-Tiszántúl természeti és táji értékeinek megőrzése érdekében. A nemzeti park területének döntő hányada Békés vármegyében és Csongrád-Csanád vármegye Tiszától keletre eső felén fekszik, összterülete 51 125 hektár.
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás ótaElektromos autós áttörés: a Leapmotor a miniautóktól a C-SUV kategóriáig hódít
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaVízvisszatartással és modern technológiával mentik a dél-alföldi szikes tavakat
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás ótaA napenergia mellé tárolók kellenek: új irányt jelöltek ki
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás ótaKiemelt fajvédelmi program indul a kácsi patakcsiga és a fekete bödöncsiga megőrzésére
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás ótaTöltőkábelek elektromos autókhoz: biztonság, gyorsaság és megbízhatóság

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés