Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Kubo – a városi teherszállító

Létrehozva:

|

A magától felegyenesedő motor után a Lit Motors egy városi teherszállító robogót dobna a piacra. 

Ez a motor még mindig prototípus fázisban van, de máris terveznek egy új járművet, amivel a városi áruszállítást szeretnék megoldani. A robogónk persze elektromos meghajtású. 4 LE-s, egy feltöltéssel 80 km-t tud megtenni, a csúcssebessége pedig akár 70 km/h is lehet. És ami a legfontosabb, a sofőrrel súlyával együtt 140 kilót tud elcipelni, írja a hatszel.hu.

Itt egy videó a “garázsukról”:

Advertisement
1 Comment

1 Comments

  1. Balázs

    2013-12-14 at 12:35

    hol és menyibe kerül?

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Budapest 82 új e-buszt kap 2027-ig: hétfőn kezdődik a tesztüzem

Hétfőn indul az új elektromos buszok próbajárata a fővárosban.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Hétfőn indul az új elektromos buszok próbajárata Budapesten, a járművek a tervezettnél korábban, már december elejétől forgalomba is állhatnak – közölte a Főpolgármesteri Hivatal az MTI-vel. Az alternativenergia.hu azt írta, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megrendelésére 2027-ig összesen 82 új elektromos autóbusz érkezik Budapestre. Az ArrivaBus Kft. tulajdonában és üzemeltetésében 58 szóló és 24 csuklós busz közlekedik majd. Jelezték, a fővárosi közösségi közlekedésben történő utazások kétharmada már most is elektromos járművel valósul meg, de nagy kihívás, hogy a buszágazatban is növekedjen az elektromos járművek száma. Előrelépést jelent, hogy az új flotta részeként az országban egyedülálló módon jelentős számú csuklós elektromos busz is forgalomba áll Budapesten, amelynek köszönhetően a fővárosi lesz az ország legnagyobb csuklós flottája – írták.

Az új elektromos buszok alacsony padlósak, klimatizáltak, és olyan modern asszisztensrendszerekkel is fel vannak szerelve, mint a holttérfigyelő, a kerékpáros- és gyalogosérzékelő és a vezetői fáradtságot figyelő funkció. A járművek tágas elsőbbségi teret biztosítanak kerekesszékesek és babakocsisok számára, alkalmasak kerékpárszállításra, és számos USB-töltőpontot is kínálnak. A buszok olyan modern töltési rendszerrel rendelkeznek, ami képes optimalizálni a járművek éjszakai töltését a reggeli forgalomba állásukkal és a napközbeni üzemeltetésükkel. Közölték, az új járműveket a vezetőknek és a karbantartó személyzetnek is meg kell ismerniük, mert ezek a buszok másképp működnek, mint a jelenleg forgalomban lévők, ezt a célt szolgálja a hétfői próbaüzem. A tesztelés a 105-ös és a 210-es útvonalakon zajlik, ahol az elektromos buszok december elejétől a forgalomban is megjelennek.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák