Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Milliárdos lobbival néz farkasszemet a Tesla

Létrehozva:

|

Pattanásig feszült a helyzet az amerikai autóiparban. A Tesla már a kapukat döngeti, a versenytársak pedig a jogszabályokkal próbálnak védekezni a rájuk leselkedő elektromos veszedelem ellen.

Miközben folyamatosan megy az adok-kapok, egyre többekben felmerül a kérdés: lehetséges-e 20. századi törvényekkel szabályozni egy 21. századi innovatív céget? Igen csak nagy sajtóvisszhangot kapott, amikor New Jersey állam márciusban kerek-perec betiltotta a Tesla S modelljeinek értékesítését. A New Jerseyben élő emberek valóságos panaszáradatot zúdítottak a közösségi média különböző csatornáira, sőt, a világ más tájain élő emberek is hangos nemtetszésüknek adtak hangot a döntéssel kapcsolatban. A Tesla szerint egyértelműen az amerikai autóipari lobbi nyomására tiltották be autóinak értékesítését az államban. A General Motors ugyanakkor úgy véli, hogy a szabály az szabály, ha pedig a Tesla valódi versenytárs akar lenni, akkor versenyezzen is azonos keretek között a többi gyártóval. Miközben a felek makacsul ragaszkodnak érveikhez, addig ez a vita könnyen lehet, hogy hatalmas változásokat indít majd el az amerikai autóértékesítési gyakorlatban, és számos következménnyel jár majd az autógyártók számára.

A régi rendszer

A jelenlegi amerikai autóértékesítési gyakorlat meglehetősen egyszerű, ami a Motor Vehicle Dealer Franchise Act szabályoz. Az autógyártók a gyáraikban elkészítik a járműveket, majd eladják azt a hagyományos franchise rendszerben üzemelő márkakereskedőiknek, vagy független kereskedőknek. Közvetlen kapcsolatba tehát nem lépnek a fogyasztókkal, mivel azok csak a kereskedőkkel érintkeznek, a márkakereskedőktől vásárolják meg az autókat, illetve hibák esetén az esetleges szervizeket is náluk végzik.

Advertisement

A szabályozás egyik fontos célja, hogy mivel az autógyártók közvetlenül nem értékesíthetnek, így nem jelenthetnek közvetlen fenyegetést a kereskedők számára, és nem tudják kizsákmányolni, tönkretenni ezeket a cégeket, például az árak rövid távú leszorításával. A New York-i Márkakereskedők szakszervezete szerint ráadásul ezzel munkahelyek tízezreit teremti meg a gazdaságban a törvényi szabályozás, illetve a fogyasztók számára is védelmet jelent, az erőfölényben lévő gyártókkal szemben.

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A plug-in hibridek is egyre népszerűbbek

Jövőre már 116 millió elektromos jármű közlekedik világszerte.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Mintegy 116 millió elektromos jármű (EV) – személy- és teherautó, busz és furgon – közlekedik a világ útjain – áll a Gartner amerikai technológiai piackutató cég honlapjára felkerült jelentésben. A Jonathan Davenport, a Gartner vezető elemzője szerint annak ellenére, hogy az Egyesült Államok kormánya vámokat vetett ki az autóimportra, és számos kormány törölte az elektromos járművek vásárlására vonatkozó támogatásokat és ösztönzőket, a világ útjain közlekedő elektromos járművek száma mintegy 30 százalékkal nő jövőre az idei 89,6 millióról – írja az alternativenergia.hu.

A szakértő azzal számol, hogy a plug-in hibridek (PHEV) száma 32 százalékkal, 39,8 millióra emelkedik 2026-ban, mivel a vásárlók fontosnak tartják, hogy szükség esetén van egy tartalék benzinmotorjuk. Az akkumulátoros járművek (BEV) továbbra is az elektromos járművek nagyobbik részét adják jövőre, számuk az idei 59,5 millióról jövőre 76,3 millióra emelkedik.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák