Zöld Közlekedés
Milliárdos lobbival néz farkasszemet a Tesla

Pattanásig feszült a helyzet az amerikai autóiparban. A Tesla már a kapukat döngeti, a versenytársak pedig a jogszabályokkal próbálnak védekezni a rájuk leselkedő elektromos veszedelem ellen.
Miközben folyamatosan megy az adok-kapok, egyre többekben felmerül a kérdés: lehetséges-e 20. századi törvényekkel szabályozni egy 21. századi innovatív céget? Igen csak nagy sajtóvisszhangot kapott, amikor New Jersey állam márciusban kerek-perec betiltotta a Tesla S modelljeinek értékesítését. A New Jerseyben élő emberek valóságos panaszáradatot zúdítottak a közösségi média különböző csatornáira, sőt, a világ más tájain élő emberek is hangos nemtetszésüknek adtak hangot a döntéssel kapcsolatban. A Tesla szerint egyértelműen az amerikai autóipari lobbi nyomására tiltották be autóinak értékesítését az államban. A General Motors ugyanakkor úgy véli, hogy a szabály az szabály, ha pedig a Tesla valódi versenytárs akar lenni, akkor versenyezzen is azonos keretek között a többi gyártóval. Miközben a felek makacsul ragaszkodnak érveikhez, addig ez a vita könnyen lehet, hogy hatalmas változásokat indít majd el az amerikai autóértékesítési gyakorlatban, és számos következménnyel jár majd az autógyártók számára.
A régi rendszer
A jelenlegi amerikai autóértékesítési gyakorlat meglehetősen egyszerű, ami a Motor Vehicle Dealer Franchise Act szabályoz. Az autógyártók a gyáraikban elkészítik a járműveket, majd eladják azt a hagyományos franchise rendszerben üzemelő márkakereskedőiknek, vagy független kereskedőknek. Közvetlen kapcsolatba tehát nem lépnek a fogyasztókkal, mivel azok csak a kereskedőkkel érintkeznek, a márkakereskedőktől vásárolják meg az autókat, illetve hibák esetén az esetleges szervizeket is náluk végzik.
A szabályozás egyik fontos célja, hogy mivel az autógyártók közvetlenül nem értékesíthetnek, így nem jelenthetnek közvetlen fenyegetést a kereskedők számára, és nem tudják kizsákmányolni, tönkretenni ezeket a cégeket, például az árak rövid távú leszorításával. A New York-i Márkakereskedők szakszervezete szerint ráadásul ezzel munkahelyek tízezreit teremti meg a gazdaságban a törvényi szabályozás, illetve a fogyasztók számára is védelmet jelent, az erőfölényben lévő gyártókkal szemben.
A teljes cikk itt olvasható.

Zöld Közlekedés
Megújul a budapesti buszflotta: érkeznek a klímás, alacsonypadlós, elektromos járművek
Közel 300 új busz érkezik Budapestre.

Majdnem 300 új busz, köztük elektromos csuklós járművek érkeznek Budapestre – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-vel. A közlemény alapján jelentősen megújul a fővárosi közösségi közlekedés járműparkja azzal a mintegy 300, a BKK szolgáltatói által beszerzett dízel és elektromos autóbusszal, amelyek egy része már idén nyáron forgalomba áll Budapesten. A hamarosan érkező modern, alacsonypadlós, klimatizált, fedélzeti kamerákkal, valamint korszerű utastájékoztató rendszerrel ellátott dízel autóbuszok még kényelmesebb és biztonságosabb utazási élményt biztosítanak – tették hozzá. Az új flotta részeként 2026 tavaszán elektromos autóbuszok is érkeznek, melyek között az országban egyedülálló módon csuklós elektromos járművek is megjelennek a fővárosi közösségi közlekedésben – írták.
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Állami ingyen pénzre pályázhat, ha szigetelné a födémet!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Kiderült mi befolyásolja a napelemek teljesítményét nagymértékben!
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Zsilip, szivattyú, tározó – így készül Magyarország az aszályos jövőre
-
Zöldinfó21 óra telt el a létrehozás óta
Ingyenes támogatás társasházaknak: jön az okos mérés a távhőnél!
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Románia kivezeti az árkorlátozást – csak a rászorulók kapnak energiautalványt
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés