Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Milliárdos lobbival néz farkasszemet a Tesla

Létrehozva:

|

Pattanásig feszült a helyzet az amerikai autóiparban. A Tesla már a kapukat döngeti, a versenytársak pedig a jogszabályokkal próbálnak védekezni a rájuk leselkedő elektromos veszedelem ellen.

Miközben folyamatosan megy az adok-kapok, egyre többekben felmerül a kérdés: lehetséges-e 20. századi törvényekkel szabályozni egy 21. századi innovatív céget? Igen csak nagy sajtóvisszhangot kapott, amikor New Jersey állam márciusban kerek-perec betiltotta a Tesla S modelljeinek értékesítését. A New Jerseyben élő emberek valóságos panaszáradatot zúdítottak a közösségi média különböző csatornáira, sőt, a világ más tájain élő emberek is hangos nemtetszésüknek adtak hangot a döntéssel kapcsolatban. A Tesla szerint egyértelműen az amerikai autóipari lobbi nyomására tiltották be autóinak értékesítését az államban. A General Motors ugyanakkor úgy véli, hogy a szabály az szabály, ha pedig a Tesla valódi versenytárs akar lenni, akkor versenyezzen is azonos keretek között a többi gyártóval. Miközben a felek makacsul ragaszkodnak érveikhez, addig ez a vita könnyen lehet, hogy hatalmas változásokat indít majd el az amerikai autóértékesítési gyakorlatban, és számos következménnyel jár majd az autógyártók számára.

A régi rendszer

A jelenlegi amerikai autóértékesítési gyakorlat meglehetősen egyszerű, ami a Motor Vehicle Dealer Franchise Act szabályoz. Az autógyártók a gyáraikban elkészítik a járműveket, majd eladják azt a hagyományos franchise rendszerben üzemelő márkakereskedőiknek, vagy független kereskedőknek. Közvetlen kapcsolatba tehát nem lépnek a fogyasztókkal, mivel azok csak a kereskedőkkel érintkeznek, a márkakereskedőktől vásárolják meg az autókat, illetve hibák esetén az esetleges szervizeket is náluk végzik.

A szabályozás egyik fontos célja, hogy mivel az autógyártók közvetlenül nem értékesíthetnek, így nem jelenthetnek közvetlen fenyegetést a kereskedők számára, és nem tudják kizsákmányolni, tönkretenni ezeket a cégeket, például az árak rövid távú leszorításával. A New York-i Márkakereskedők szakszervezete szerint ráadásul ezzel munkahelyek tízezreit teremti meg a gazdaságban a törvényi szabályozás, illetve a fogyasztók számára is védelmet jelent, az erőfölényben lévő gyártókkal szemben.

A teljes cikk itt olvasható.

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Erősödik a Kia az európai személyautó-piacon

Erősödik a Kia az európai autópiacon: eladásai 7,9 százalékkal bővültek tavaly 2021-hez képest, amit a dél-koreai autógyártó jelentős mértékben a villamosított hajtású modellek kínálatának tulajdonít – tájékoztatta a Kia Hungary az MTI-t.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatokat idézve ismertették: a márka 542 423 autót értékesített a személyautók európai piacán 2022-ben. Ezzel részesedése rekordnagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett az előző évi 4,3 százaléktól. Az európai személyautópiac 4,1 százalékkal esett vissza ugyanebben az időszakban – jegyezték meg. A Kia villamosított modelljei iránt nagyban emelkedett a kereslet tavaly, az Európában eladott járművek 30,9 százaléka, 176 149 autó volt elektromos meghajtású – közölték.

A Kia Hungary tájékoztatása szerint a magyarországi személyautópiacon a márkakereskedők 8500 új autót értékesítettek  2022-ben, amellyel a márka piaci részesdése 7,3 százalékos lett. Elektromos autóból 524-et helyeztek forgalomba, ezzel a Kia a második legerősebb márka a szegmensben. A közlemény szerint 2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek által az okos mobilitási megoldások területén vezető szolgáltatóvá kíván válni.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!