Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Nagyon hasznos frissítések érkeztek a Google Térképhez

Az új funkciók révén még gyorsabbá és egyszerűbbé válhat az elektromos kocsik töltése.

Létrehozva:

|

A frissítéssel a Google elsősorban az elektromos autók tulajdonosainak életét próbálja megkönnyíteni. Az új funkciókkal egyszerűbb lesz az elektromos járművek töltése, és még energiát is spórolhat az ember. Az újításoknak köszönhetően sokkal kényelmesebb lesz az elektromos járművek használata, de a hagyományos autókkal is jobb lesz közlekedni. Az elektromos járművek egyre nagyobb számban jelennek meg az utakon. Ennek oka nemcsak az, hogy sokan felismerik a kibocsátás-csökkentés jelentőségét, hanem az is, hogy egy ilyen modell fenntartási költsége jóval alacsonyabb, mint egy hagyományos járművé. A beruházás emiatt viszonylag gyorsan megtérül.

Az e-járművek használatának ugyanakkor továbbra is megvannak a hátulütői. Az egyik nehézség az, hogy amennyiben az ember nem tájékozódik előre, kellemetlen folyamattá válhat a specifikus töltőállomások megtalálása. Ezt a problémát orvosolhatja a Google újítása – számol be az InsideEVs.

A keresőóriás azzal könnyítené meg a tulajdonosok életét, hogy a Google Térképet frissítve lehetővé tette a gyorstöltő-állomások keresését. Korábban gyakran előfordult, hogy a sofőrnek ugyan gyorstöltésre lett volna szüksége, az alkalmazás mégis egy lassabb állomáshoz terelte az embert. A frissítésnek hála immár kiválasztható, hogy a térkép csak olyan állomásokat mutasson meg, amelyek legalább 50 kilowattosak. Az új funkció eléréséhez egyszerűen be kell írni a keresőmezőbe, hogy elektromos töltő vagy elektromos töltőállomás, a keresést követően pedig megjelenik a korábban nem látott opció. A szűrésnél ugyanis már kiválasztható a gyorsöltő lehetőség. A funkció Androidra és iOS-re is elérhető itthon, a hozzáféréshez természetesen frissíteni kell az alkalmazást, ha ez nem történt meg automatikusan. A Google töltő teljesítményének kiválasztása mellett a csatlakozó típusát is szűrhetjük.

Advertisement

A frissítés részeként kiadott másik újítással lehetővé vált a felhasználók számára, hogy az útvonaltervezést az adott járműhöz igazítsák, legyen szó belső égésű motoros vagy elektromos járműről. Utóbbi esetén a rendszer nemcsak azt veszi figyelembe, hogy miként juthat el az ember a leghatékonyabban és leggyorsabban az úti célhoz, hanem azt is, hogy útközben esetleg kell-e töltenie. A Google szerint ez minden olyan országban elérhető, ahol van kiépített töltőhálózat.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Bővít a BYD Komáromban: évente 1250 elektromos busz érkezhet

A kínai vállalat három európai beruházása közül ez a harmadik, mind Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A kínai BYD 32 milliárd forint értékű beruházással új elektromosbusz-gyártó üzemet épít Komáromban, amelynek köszönhetően 620 új munkahely jön majd létre – írja az alternativenergia.hu. A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a BYD új elektromosbusz-gyártó üzemének alapkőletételi ünnepségén arról számolt be, hogy a kínai vállalat 32 milliárd forint értékű beruházást hajt végre Komáromban, amelyet a kormány 3,1 milliárd forinttal támogat, így segítve elő 620 új munkahely létrejöttét. Tájékoztatása szerint a projekt nyomán feláll egy kutatás-fejlesztési tesztlaboratórium, illetve az üzem kapacitása is meg fog háromszorozódni, ezáltal évente összesen 1250 elektromos buszt és teherautót tudnak majd előállítani. Beszédében leszögezte, hogy a BYD egy igen dinamikusan bővülő vállalat, az idei év első öt hónapjában 40 százalékkal növelték az értékesített járműveik számát, azaz hazánk egy olyan gyorsvonatra szállt fel, amelyre Európában sokan próbálnak. “A BYD tevékenységének a bővülése lehetőséget biztosít arra, hogy Magyarország a legmodernebb, az európai gazdaság szempontjából gerincoszlopot adó ágazatban, vagyis az elektromos járműgyártásban továbbra is európai listavezető tud lenni” – hangsúlyozta.

Továbbá emlékeztetett, hogy a BYD másfél év alatt három óriási beruházást jelentett be hazánkban, a cég megkezdte az első európai autógyárának építését Szegeden, aztán úgy döntöttek, hogy az európai központjukat és kutatás-fejlesztési központjukat Budapestre hozzák, ezúttal pedig megkezdik ennek az új buszgyártó üzemnek az építését Komáromban. “Mindhárom beruházásért nagyon komoly versenyt kellett vívnunk. És mindhárom beruházásért nyugat-európai országokkal vívtuk a versenyt. Tehát van itt egy elképesztő képmutatás, amikor nyugat-európai politikusok arról beszélnek, hogy el kéne határolni magunkat Kínától, le kéne építeni az európai-kínai gazdasági együttműködést, miközben a háttérben folyamatosan velük versenyzünk ezekért a kínai beruházásokért” – fogalmazott. “Ma már ezek a beruházási versenyek olyan élesek, hogy vannak, akik erkölcsileg kevésbé vállalható eszközöket is megengednek maguknak. Ezeket általában önök úgy látják, hogy álhíreket terjesztenek a magyar sajtóban arról, hogy hogy és miért nem sikerülnek a kínai beruházások Magyarországon. Ebben persze az a szomorúság, hogy itt magyar újságírók és politikusok is beállnak az idegen érdekeket képviselni” – fűzte hozzá.

Rámutatott, hogy a kínai cégek mára az egyik legnagyobb beruházói közösséget alkotják az országban, és a legmodernebb technológiákat hozzák el hazánkba. Óriási eredménynek nevezte, hogy 2023-ban az Európába irányuló kínai beruházások 44 százaléka, míg tavaly a 31 százaléka Magyarországra érkezett. A miniszter végül kitért Komárom látványos közelmúltbeli fejlődésére is, rámutatva, hogy a város olyan beruházási célponttá vált Magyarországon, amellyel a méreténél és a lakosságszámánál jóval nagyobb súlyt képvisel a nemzetgazdaság teljesítményében. Kifejtette, hogy itt jött létre a Dunántúl egyik fő gazdasági motorja, ami jól tanúsít az is, hogy Komárom-Esztergom vármegye ipari teljesítménye az elmúlt tizenöt évben a háromszorosára nőtt, értéke ezáltal tavaly már meghaladta az ötezer milliárd forintot, miközben a munkanélküliség a felére csökkent. Aláhúzta, hogy mindez részben annak köszönhető, hogy az állam az utóbbi tíz évben 141 beruházáshoz nyújtott támogatást helyben. Illetve köszönetet mondott a BYD vezetőinek, amiért visszaigazolják annak a kormányzati célkitűzésnek a megalapozottságát, amely úgy szól, hogy a Magyarországra először termelést hozó kínai vállalatok a kritikus mennyiség elérése után folyamatosan növelik a technológiai színvonalukat, kutatás-fejlesztési központokat hoznak létre, majd szolgáltatási funkcióikat is telepítenek ide, ahogy ez most is látszik.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák