Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Volvo: a tisztább és biztonságosabb városi közlekedésre optimalizálva

A Volvo Trucks bemutatja első olyan teherautó-modelljét, amelyet kizárólag elektromos hajtással dobnak piacra.

Létrehozva:

|

A nehéz rakományok szállítására is alkalmas, és a sofőr számára kiemelkedő kilátást kínáló FM Low Entry egy elektromos teherautó, amelyet a biztonságos és hatékony városi közlekedésre optimalizáltak. Ahogyan egyre több város törekszik a károsanyag-kibocsátási szintek csökkentésével a városi környezet javítására, az olyan nulla károsanyag-kibocsátású teherautók iránti kereslet is gyorsan növekszik, amelyek megfelelnek ezeknek az új vásárlói követelményeknek. A Volvo Trucks elektromosteherautó-kínálatának legújabb eleme – a Volvo FM Low Entry – egy nehézkategóriás tehergépjármű, amelyet kifejezetten a városi területeken a különféle szállítási feladatok ellátására fejlesztettek ki. Ez egyben a Volvo Trucks első olyan modellje, amely csak elektromos hajtással kerül a piacra.

„A lokálisan nulla károsanyag-kibocsátású Volvo FM Low Entry nagyszerűen kiegészíti az elektromos termékpalettánkat, kiválóan alkalmas városi közlekedésre, és a járművezetőt szem előtt tartva terveztük. Erőteljes, mégis könnyen vezethető és egyszerű manőverezhetőséget kínál. Az új Volvo FM Low Entry tökéletesen összecseng az elektromos kínálatunk bővítésére irányuló törekvéseinkkel, így még több ügyfelünk számára teszi lehetővé, hogy csökkentse szén-dioxid-kibocsátását” – fejti ki Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.

Ötcsillagos Direct Vision Standard minősítés

Advertisement

Az alacsony vezetési pozíció tökéletes kilátást kínál a sofőrnek, aki így a környezetét is kényelmesen szemmel tarthatja. Az FM Low Entry ezen jellemzőjével ötcsillagos minősítést szerzett a London régiójában érvénybe lépő, és a nehézgépjárműveket minősítő Direct Vision Standard szabályrendszerében, amely 2024 negyedik negyedévében lép hatályba.*

A Volvo FM Low Entry rendkívül sokoldalú, és könnyen hozzáigazítható az olyan szállítási feladatok speciális követelményeihez, mint például a hulladékkezelés, az áruterítés és az építkezési munkálatok.

Advertisement

A most bemutatott új modell a Volvo jól ismert FM termékére épül. A tágas fülke alacsonyabbra és előrébb került, az alacsony lépcső és a lapos padló pedig megkönnyíti a fülkébe történő be- és kiszállást. Ezek a tervezési jellemzők ergonomikus, kényelmes és hatékony munkakörnyezetet teremtenek a sofőrök számára a forgalmas városi környezetben. Az új FM Low Entry modell kezdetben Európában, valamint Törökországban, Ausztráliában és Dél-Koreában kerül piacra. Az értékesítés 2024 első negyedévében, a gyártás pedig 2024 második negyedévében indul.

Nyolc elektromos teherautó-modell

Advertisement

Ezzel az új, tisztán elektromos városi teherautóval a Volvo világszerte immár összesen nyolc elektromos teherautó-modellt kínál. 2019-ben a Volvo Trucks lett az első globális gyártó, amely megkezdte a nehéz elektromos tehergépkocsik sorozatgyártását, és a vállalat célja, hogy 2030-ra az új Volvo teherautók globális értékesítésének 50%-a elektromos legyen.

A Volvo FM Low Entry fő jellemzői:

Advertisement
  • A kilátás (a sztenderd specifikációval) megfelel a Londoni Közlekedési Hivatal Direct Vision Standard szabványának.
  • A teherautó Volvo Dinamikus Kormányzás (VDS) rendszerrel van felszerelve a könnyű kormányzás és a vibráció csökkentése érdekében.
  • Háromféle ülésopció áll rendelkezésre: sofőrülés plusz 0, 1 vagy 3 utas. A 3 utasülés a vezetőfülke hátsó részén helyezkedik el, így a sofőr nem látja őket. Ez minimalizálja a holtteret, és a kiváló kilátáshoz is hozzájárul.
  • A számos ergonómiai jellemző közé tartozik az alacsony fellépő, a lapos padló és a jól elhelyezett kapaszkodók a könnyű és biztonságos be- és kiszálláshoz.
  • A teherautó elérhető a Volvo új kamerás monitorrendszerével.
  • Két fülkeméret érhető el: Hálófülke (belmagasság 1575 mm) és Globetrotter fülke (belmagasság 1945 mm).
  • Rendelkezésre álló tengelykialakítások: 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, 8X4
  • Megengedett szerelvényössztömeg: 19–32 tonna
  • Motor: 330 kWh
  • Akkumulátor: 360 kWh (4 akkumulátor)
  • Hatótávolság: 200 km-ig (a hatótáv több paramétertől is függ, mint például a terhelés, a vezetési stílus, a vezetési ciklus, a domborzat, a hőmérséklet, stb.)
  • Töltés: 250 kW (DC), 43 kW (AC)
  • Tengelytáv: 3900–6000 mm

Forrás: Volvo Trucks Hungary

Zöld Közlekedés

Bővít a BYD Komáromban: évente 1250 elektromos busz érkezhet

A kínai vállalat három európai beruházása közül ez a harmadik, mind Magyarországon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A kínai BYD 32 milliárd forint értékű beruházással új elektromosbusz-gyártó üzemet épít Komáromban, amelynek köszönhetően 620 új munkahely jön majd létre – írja az alternativenergia.hu. A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető a BYD új elektromosbusz-gyártó üzemének alapkőletételi ünnepségén arról számolt be, hogy a kínai vállalat 32 milliárd forint értékű beruházást hajt végre Komáromban, amelyet a kormány 3,1 milliárd forinttal támogat, így segítve elő 620 új munkahely létrejöttét. Tájékoztatása szerint a projekt nyomán feláll egy kutatás-fejlesztési tesztlaboratórium, illetve az üzem kapacitása is meg fog háromszorozódni, ezáltal évente összesen 1250 elektromos buszt és teherautót tudnak majd előállítani. Beszédében leszögezte, hogy a BYD egy igen dinamikusan bővülő vállalat, az idei év első öt hónapjában 40 százalékkal növelték az értékesített járműveik számát, azaz hazánk egy olyan gyorsvonatra szállt fel, amelyre Európában sokan próbálnak. “A BYD tevékenységének a bővülése lehetőséget biztosít arra, hogy Magyarország a legmodernebb, az európai gazdaság szempontjából gerincoszlopot adó ágazatban, vagyis az elektromos járműgyártásban továbbra is európai listavezető tud lenni” – hangsúlyozta.

Továbbá emlékeztetett, hogy a BYD másfél év alatt három óriási beruházást jelentett be hazánkban, a cég megkezdte az első európai autógyárának építését Szegeden, aztán úgy döntöttek, hogy az európai központjukat és kutatás-fejlesztési központjukat Budapestre hozzák, ezúttal pedig megkezdik ennek az új buszgyártó üzemnek az építését Komáromban. “Mindhárom beruházásért nagyon komoly versenyt kellett vívnunk. És mindhárom beruházásért nyugat-európai országokkal vívtuk a versenyt. Tehát van itt egy elképesztő képmutatás, amikor nyugat-európai politikusok arról beszélnek, hogy el kéne határolni magunkat Kínától, le kéne építeni az európai-kínai gazdasági együttműködést, miközben a háttérben folyamatosan velük versenyzünk ezekért a kínai beruházásokért” – fogalmazott. “Ma már ezek a beruházási versenyek olyan élesek, hogy vannak, akik erkölcsileg kevésbé vállalható eszközöket is megengednek maguknak. Ezeket általában önök úgy látják, hogy álhíreket terjesztenek a magyar sajtóban arról, hogy hogy és miért nem sikerülnek a kínai beruházások Magyarországon. Ebben persze az a szomorúság, hogy itt magyar újságírók és politikusok is beállnak az idegen érdekeket képviselni” – fűzte hozzá.

Rámutatott, hogy a kínai cégek mára az egyik legnagyobb beruházói közösséget alkotják az országban, és a legmodernebb technológiákat hozzák el hazánkba. Óriási eredménynek nevezte, hogy 2023-ban az Európába irányuló kínai beruházások 44 százaléka, míg tavaly a 31 százaléka Magyarországra érkezett. A miniszter végül kitért Komárom látványos közelmúltbeli fejlődésére is, rámutatva, hogy a város olyan beruházási célponttá vált Magyarországon, amellyel a méreténél és a lakosságszámánál jóval nagyobb súlyt képvisel a nemzetgazdaság teljesítményében. Kifejtette, hogy itt jött létre a Dunántúl egyik fő gazdasági motorja, ami jól tanúsít az is, hogy Komárom-Esztergom vármegye ipari teljesítménye az elmúlt tizenöt évben a háromszorosára nőtt, értéke ezáltal tavaly már meghaladta az ötezer milliárd forintot, miközben a munkanélküliség a felére csökkent. Aláhúzta, hogy mindez részben annak köszönhető, hogy az állam az utóbbi tíz évben 141 beruházáshoz nyújtott támogatást helyben. Illetve köszönetet mondott a BYD vezetőinek, amiért visszaigazolják annak a kormányzati célkitűzésnek a megalapozottságát, amely úgy szól, hogy a Magyarországra először termelést hozó kínai vállalatok a kritikus mennyiség elérése után folyamatosan növelik a technológiai színvonalukat, kutatás-fejlesztési központokat hoznak létre, majd szolgáltatási funkcióikat is telepítenek ide, ahogy ez most is látszik.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák