Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

1 milliárd dollárért építtet naperőműveket Törökország

Létrehozva:

|

A török energiaügyi minisztérium két pályázatot írt ki fotovoltaikus létesítmények kiépítésére.

A pályázatok keretében kereken egymilliárd dollárért több naperőművet akarnak felépíteni, amelyek teljesítménye összesen 1 gigawatt lesz. A befektetők 2019 elejéig jelentkezhetnek a pályázatokra. A létesítményeket három régióban hozzák létre az ország déli és délkeleti részén: Sanliurfa-Viransehirben egy 500 megawattos, Hatay-Erzinben egy 200, míg Nigde-Borban egy 300 megawattos naperőművet építenek. Az építkezést az engedélyek megadásától számított két éven belül előkészítik, öt évre rá pedig már üzemelniük kell a létesítményeknek. A nyertes befektetők ingyen kapnak olyan földterületeket a török államtól, amelyek különösen alkalmasak naperőművek létrehozására, míg később garanciákat kapnak arra, hogy a megtermelt árammennyiséget egy szerződésben rögzített áron megvásárolják tőlük. Emellett a befektetők profitálhatnak az adó- és más kedvezményekből, amelyeket az általános állami befektetésösztönző rendszer biztosít majd a számukra. Fontos kitétel, hogy a külföldi jelentkezőknek nem kell feltétlenül helyi partnercégekkel összefogniuk. A nyertesek 15 éves időtartamra kapják meg a működtetési jogot.

Az első nagy törökországi naperőmű-parkot Konya tartományban, Karapinarban hozzák létre és 1,2 gigawattos lesz. A létesítmény 2019-től fog üzemelni. A török energiapolitika egyik legfontosabb célja, hogy támogassa a megújuló energia termelését. 2023-ig legalább 30 százalékra növelnék az áramtermelésen belül a megújuló energia arányát. Jelenleg az ország nagy mértékben az importtól függ, a belföldi barnaszén-készletek, megújuló energiaforrások, fa- és biomassza-alapú erőművek csak az elsődleges energiafelhasználási igények körülbelül 25 százalékát fedezik. 2023-ra 14 gigawattra, míg 2030-ig 38 gigawattra növelnék a napenergiából származó áramtermelést.

forrás: alternativenergia.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!