Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A liftezést, ahogy ma ismerjük, elfelejthetjük

Létrehozva:

|

Egy német cég, a ThyssenKrupp állítása szerint feltalálta a jövő liftezését: nincs szükség se sodronyokra, se kötelekre a felvonók működtetéséhez. A lifteket hasonló mágneses lebegés hajtaná, mint például a Maglevet.

Teljesen átalakítaná a liftek működését a ThyssenKrupp cég újítása. A cég szerint ugyanis bár voltak újítások a liftek területén, mióta 160 évvel ezelőtt elkészült az első működő konstrukció, a módszer azóta lényegében változatlan maradt: egy kábel, sodrony, kötél segítségével működik a felvonó.

A cégnél ugyanakkor most egy olyan konstrukciót fejlesztettek ki, mely a mágneses lebegés erejével működtetné a lifteket, hasonló elven, mint például a Maglev vonatnál. A liftek nem mennének olyan gyorsan a liftaknákban, mint a Maglev, ám a megoldás lehetővé tenné az, hogy a járatokban, körkörös módon, egyszerre ne csak egy-kettő lift közlekedjen, hanem több is. Ez pedig csökkentené az időt, amíg a liftre kell várni. A konstrukcióval ráadásul több hasznos terület lenne felszabadítható az egyre magasabbra nyúló városi épületekben.

A liftek ezzel a megoldással ráadásul teljesen átformálhatják az épületeket, eddig nem látott formák is szóba jöhetnek (vízszintesen is mozoghat a lift). Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy nem csak a ThyssenKrupp, hanem a Hitachi is kísérletezik hasonló megoldásokkal.

Nézze meg, hogyan működne a kábelnélküli, mágneses lift (a tesztek 2016-ban kezdődnek):

forrás: hvg.hu

Advertisement

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Ennél jobb elektromos SUV-ot most keresve sem találni

Létrehozva:

|

Szerző:

A Rivian R1S utakra és terepre egyaránt tökéletes választás.

A Rivian R1S elektromos utcai terepjárójáról (SUV) írt ismertetőt az Inside EVs. A lap összességében nagyon megelégedett a kocsival, amely városi környezetben és terepen egyaránt jól szerepelt a teszteken. Mint írják, az autó egy Range Rover, a Mercedes G osztály és egy Lamborghini Urus legjobb tulajdonságait ötvözi. A SUV 135 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral készül, hatótávja 508 kilométer. Az R1S a kezdetekben testvéréhez, az R1T-éhez hasonló 835 lóerős, négymotoros, összkerékhajtású rendszerrel lesz kapható. Ahogy az R1T esetében, úgy a gyártó a SUV-nál is 2024-ben egy olcsóbb, kétmotoros, 600 lóerős verziót is be akar vezetni.

0 Ft-os villanyszámla napelem rendszerrel. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Az Inside EVs a hosszú tesztelést követően arra jutott, hogy az új R1S még az R1T-nél is jobb választás a terepre. Ennek fő oka a rövidebb tengelytáv és teljes hossz, miközben a hajtáslánc és teljesítmény azonos. Az R1S könnyebben irányítható, ami off-road környezetben mindenképp komoly előny. A modellhez különböző vezetési módok is tartoznak, amelyek optimalizálják az egyes tényezőket, például a lengéscsillapítást. A vezetési élmény a tesztek alapján inkább egy sporszedánéra emlékeztet.

A Rivian szerint az R1S idővel kisebb akkumulátorcsomaggal is elérhető lesz, ennek teljes kapacitása 105 kilowattóra, ami 418 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Emellett ugyanakkor egy maxi típust is be akarnak vezetni, itt 180 kilowattórás, 643 kilométer feletti hatótávú akkumulátoros rendszerről beszélhetünk. Minden Rivian modell 32 amperes, hordozható töltőkábellel érkezik, ezzel töltve, 240 volt adapterrel óránként 24 kilométer hatótáv érhető el, de persze egyéb módszerek is adottak az akkumulátor töltésére.

Az Inside EVs szerint a teljesítménybeli tulajdonságok mellett az autó megjelenése és a kényelemérzete is kimagasló. A kezelőfelület, a saját operációs rendszer, a vakfoltokra néző kamerák, illetve a fejlett vezetősegítő rendszerek (ADAS) tovább fokozzák a vezetési élményt. A modell az Egyesült Államokban 84 500 dolláros (mintegy 34 millió forintos) ártól érhető el. Később az R1S olcsóbb, kisebb teljesítményű verzióit is bevezetik majd a piacra.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák