Zöld Közlekedés
A liftezést, ahogy ma ismerjük, elfelejthetjük

Egy német cég, a ThyssenKrupp állítása szerint feltalálta a jövő liftezését: nincs szükség se sodronyokra, se kötelekre a felvonók működtetéséhez. A lifteket hasonló mágneses lebegés hajtaná, mint például a Maglevet.
Teljesen átalakítaná a liftek működését a ThyssenKrupp cég újítása. A cég szerint ugyanis bár voltak újítások a liftek területén, mióta 160 évvel ezelőtt elkészült az első működő konstrukció, a módszer azóta lényegében változatlan maradt: egy kábel, sodrony, kötél segítségével működik a felvonó.
A cégnél ugyanakkor most egy olyan konstrukciót fejlesztettek ki, mely a mágneses lebegés erejével működtetné a lifteket, hasonló elven, mint például a Maglev vonatnál. A liftek nem mennének olyan gyorsan a liftaknákban, mint a Maglev, ám a megoldás lehetővé tenné az, hogy a járatokban, körkörös módon, egyszerre ne csak egy-kettő lift közlekedjen, hanem több is. Ez pedig csökkentené az időt, amíg a liftre kell várni. A konstrukcióval ráadásul több hasznos terület lenne felszabadítható az egyre magasabbra nyúló városi épületekben.
A liftek ezzel a megoldással ráadásul teljesen átformálhatják az épületeket, eddig nem látott formák is szóba jöhetnek (vízszintesen is mozoghat a lift). Hozzá kell ugyanakkor tenni, hogy nem csak a ThyssenKrupp, hanem a Hitachi is kísérletezik hasonló megoldásokkal.
Nézze meg, hogyan működne a kábelnélküli, mágneses lift (a tesztek 2016-ban kezdődnek):
forrás: hvg.hu

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés