Zöld Közlekedés
Elektromos autók – tíz akkumulátorgyárra lenne szükség Európában

Ahhoz, hogy az elektromos gépkocsik elterjedjenek, elengedhetetlenül szükség van elegendő akkumulátorra. Becslések alapján az elektromos közúti járművek piaca globális viszonylatban 250 milliárd dolláros lesz.
Eddig Ázsiai a meghatározó a területen, ezt támasztja alá, hogy például egyetlen fontos akkumulátor-gyártó sem származik Európából. Marus Sefcsovics, az Európai Unió energiaügyi biztosa ezen akar mindenképpen változtatni és bejelentette: Európában több mint tíz nagy akkumulátorgyártó üzemre felépítésére van szükség. Az ipar egyelőre visszafogottan reagált. A Volkswagen Salzgitterben épített fel egy kísérleti üzemet, de azt még nem lehet tudni, hogy a társaság beszáll-e az akkumulátorok gyártásába. A Daimler a szászországi Kamenz városában hoz létre egy akkumulátorgyárat, de ott alapvetően az Ázsiában vásárolt eszközöket dolgozzák majd fel. A Bosch szintén gondolkodik azon, hogy beszálljon az üzletbe. A gond azonban az, hogy ehhez hatalmas beruházásokra van szükség. A Bosch menedzserei úgy vélték, hogy 20 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez legalább 20 milliárd eurót kellene befektetni.
Az Európai Bizottság segítene a vállalatoknak azáltal, hogy lehetővé teszi az egyes tagállamoknak a célzott támogatások nyújtását. Emellett elősegítenék a határokon átnyúló projekteket. A szakemberek szerint naivitás lenne azt gondolni, hogy a jövőben is bármikor olcsón lehet majd megvásárolni a világpiacon az elektromos autók akkumulátorait. Csak a saját európai gyártókapacitás biztosíthatja azt, hogy a kontinens beleszólhasson a területen az új szabványok kidolgozásába.
forrás: alternativenergia.hu

Zöld Közlekedés
Keleten és Délen erősödik a Volkswagen, Nyugaton visszafogott a növekedés
A Volkswagen AG német autógyártó csoport 1,2 százalékkal, 2,271 millióra növelte járműkiszállításait az idei második negyedévben.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A VW honlapjára fölkerült adatok szerint kiszállításai Közép- és Kelet-Európába 9,1 százalékkal, Dél-Amerikába 19,8 százalékkal, Kínába 2,8 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségbe (Kína nélkül) 10,3 százalékkal, a Közel-Keletre és Afrikába 14,4 százalékkal nőttek – írja az alternativenergia.hu. Eközben Nyugat-Európában 0,7 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 16,2 százalékkal csökkentek. A VW 4,41 millió járművet szállított ki az idei első fél évben, 1,3 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakhoz képest. A második negyedévben az autógyártó csoport 37,6 százalékkal, 248,7 ezerre növelte az elektromos járművek (BEV) kiszállítását, január-júniusban pedig 46,7 százalékkal, 465,5 ezerre. Az elektromos járművek aránya a VW teljes kiszállításaiban az év első felében 11 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 7 százalékkal.
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Mit kell tennie, ha van otthon napeleme? Új kötelezettséget vezetnek be!
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Miért tiltják Magyarországon, ami egész Európában hódít? – Erkélynapelem-botrány
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemes rendszerük van, de horrorvillanyszámlát fizetnek! Mi történt Budakeszin?
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Csendesebb ünnep várható: elmarad az augusztus 20-ai tűzijáték Cegléden
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Ingyenes támogatás társasházaknak: jön az okos mérés a távhőnél!
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés