Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos biciklikkel hódítana a Porsche

A Porsche egy ideje érdekelt az elektromos kerékpárok piacán, ezúttal egy horvát gyártót vont be e-biciklis csoportjába.

Létrehozva:

|

Egyre több autógyártó dönt úgy, hogy elektromos bicikliket is elkezd forgalmazni, ami egyáltalán nem meglepő: egy gyorsan fejlődő, komoly kereslettel bíró szektorról van szó. Az már sokkal érdekesebb, hogy első ránézésre egészen meghökkentő márkák is próbálkoznak a piacon, ilyen többek között a luxusra specializálódott BMW.

A mezőnyből mindenképp kimagaslik egy másik német gyártó, a Porsche, amely az elmúlt években több szakaszban vetette meg a lábát az e-biciklik világában. A vállalat legújabb lépéseként a horvát Greyp márka beépítésével alakítja át a már létező Porsche eBike Performance-t – számol be az Electrek.

A döntéssel tulajdonképpen három korábbi céget vonnak össze eggyé, a Greyp mellett az elektromos-kerékpár hajtásláncokra szakosodott Fazua, valamint a Porsche saját, házon belüli e-bike csoportja egyesül. A gyártó pár éve jelent meg az e-biciklik piacán, és hamar gyors növekedésnek indult a szektorban. A márka a horvát elektromos szuperautó-gyártó Rimacban már korábban szerzett részesedést, ezzel együtt pedig a Rimac leányvállalatába, a Greypbe is bevásárolta magát.

Advertisement

A közelmúltban aztán úgy döntöttek, teljes egészében megveszik a nagy teljesítményű kerékpárokra szakosodott céget. A Fauza még tavaly év végén került hozzájuk, az összeolvadás utolsó részeként született meg a Porsche eBike Performance – az alapítást technikailag tavaly augusztusban hajtották végre, de a csoport most nyerte csak el végleges formáját. Akkor két, egymással párhuzamos szervezet alakult ki az e-kerékpár diverzióban, az egyik az alkatrészekre specializálódott Porsche eBike Performance GmbH, a másik pedig az utóbbi csoport eredményeire építő, kész kerékpárokat gyártó P2 eBike GmbH. A legfrissebb bejelentés alapján előbbi csoport a németországi Ottobrunnban, a másik pedig a horvátországi Sveta Nedeljában fog működni.

Az, hogy a Porsche eBike Performance alatt tovább élő Greyp neve mennyire marad meg a cégen belül, még kérdéses. Az ugyanakkor biztos, hogy az eddigi eredményeket, tudást átmentik az új struktúrába.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Magyar álláspont érvényesült a Műszaki Alkalmassági Csomag tárgyalásán

Maradna a kétéves vizsgáztatási ciklus a tíz évnél idősebb autóknál is.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A közlemény szerint elfogadta az Európai Unió Közlekedési, Távközlési és Energiaügyi Tanácsa december 4-i ülésén a Műszaki Alkalmassági Csomagnál az időszakos műszaki vizsgálatokra vonatkozó tagállami megközelítéseket – írja az alternativenergia.hu. Az Európai Bizottság javaslata ellenére ezzel a tanács hivatalosan is elutasította a 10 évnél idősebb személy- és kisteherautók évenkénti vizsgáztatását, így lehetőség adódik arra, hogy megmaradjon a kétéves vizsgáztatási periódus. Mindez jelentős könnyebbséget jelent a magyar gépjárműtulajdonosoknak. Kiemelték, hogy Magyarország üdvözölte és támogatta a Műszaki Alkalmassági Csomag esetében az ülésre benyújtott általános megközelítéseket, amelyek jelentős előrelépést jelentenek a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a digitalizáció terén azzal együtt, hogy a végleges tervezetből kikerültek a korábbiakban megfogalmazott aggályos részek. Magyarország számára sarkalatos pont volt, hogy az eredeti bizottsági javaslathoz képest, az “általános megközelítés” dokumentumában a szövegből törölték a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsik esetében az évenkénti jármű-műszaki vizsgálatok megkövetelését.

Az Európai Unióban jelenleg megkövetelt kétéves periódus helyett bevezetendő évenkénti időszakos vizsgálat jelentős költségeket rótt volna a polgárokra anélkül, hogy kellőképpen megalapozott közúti biztonságra vagy légszennyezésre vonatkozó előnyökkel járna. Így különösen megnyugtató Magyarország számára, hogy a szövegből törölték a kötelező éves vizsgálatokat a 10 évnél idősebb személy- és kistehergépkocsiknál, továbbá, hogy a kistehergépkocsikra vonatkozó kibocsátásvizsgálatok éves bevezetését elhagyták. Fontos ugyanakkor, hogy a mostani döntés a tanács álláspontja – ami Magyarország és a tagállamok szakmai álláspontját tükrözi –, a végleges jogszabályt azonban az Európai Parlament alkothatja meg, ebben a folyamatban a műszaki vizsgáztatás gyakoriságának kérdésköre ismételten előjöhet. Ebben az esetben az Építési és Közlekedési Minisztérium ugyanúgy képviseli a magyar álláspontot, ahogy eddig is – olvasható az ÉKM közleményében.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák