Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Elektromos biciklikkel hódítana a Porsche

A Porsche egy ideje érdekelt az elektromos kerékpárok piacán, ezúttal egy horvát gyártót vont be e-biciklis csoportjába.

Létrehozva:

|

Egyre több autógyártó dönt úgy, hogy elektromos bicikliket is elkezd forgalmazni, ami egyáltalán nem meglepő: egy gyorsan fejlődő, komoly kereslettel bíró szektorról van szó. Az már sokkal érdekesebb, hogy első ránézésre egészen meghökkentő márkák is próbálkoznak a piacon, ilyen többek között a luxusra specializálódott BMW.

A mezőnyből mindenképp kimagaslik egy másik német gyártó, a Porsche, amely az elmúlt években több szakaszban vetette meg a lábát az e-biciklik világában. A vállalat legújabb lépéseként a horvát Greyp márka beépítésével alakítja át a már létező Porsche eBike Performance-t – számol be az Electrek.

A döntéssel tulajdonképpen három korábbi céget vonnak össze eggyé, a Greyp mellett az elektromos-kerékpár hajtásláncokra szakosodott Fazua, valamint a Porsche saját, házon belüli e-bike csoportja egyesül. A gyártó pár éve jelent meg az e-biciklik piacán, és hamar gyors növekedésnek indult a szektorban. A márka a horvát elektromos szuperautó-gyártó Rimacban már korábban szerzett részesedést, ezzel együtt pedig a Rimac leányvállalatába, a Greypbe is bevásárolta magát.

Advertisement

A közelmúltban aztán úgy döntöttek, teljes egészében megveszik a nagy teljesítményű kerékpárokra szakosodott céget. A Fauza még tavaly év végén került hozzájuk, az összeolvadás utolsó részeként született meg a Porsche eBike Performance – az alapítást technikailag tavaly augusztusban hajtották végre, de a csoport most nyerte csak el végleges formáját. Akkor két, egymással párhuzamos szervezet alakult ki az e-kerékpár diverzióban, az egyik az alkatrészekre specializálódott Porsche eBike Performance GmbH, a másik pedig az utóbbi csoport eredményeire építő, kész kerékpárokat gyártó P2 eBike GmbH. A legfrissebb bejelentés alapján előbbi csoport a németországi Ottobrunnban, a másik pedig a horvátországi Sveta Nedeljában fog működni.

Az, hogy a Porsche eBike Performance alatt tovább élő Greyp neve mennyire marad meg a cégen belül, még kérdéses. Az ugyanakkor biztos, hogy az eddigi eredményeket, tudást átmentik az új struktúrába.

Advertisement

Zöld Közlekedés

Hatótáv, ár, töltés: ezek döntik el az elektromos autók jövőjét a fiataloknál

Sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A Magyar Elektromobilitási és Technológai Egyesület saját közvéleménykutatást végzett a 18-35 éves lakosság körében az elektromos autózással kapcsolatos általános vélekedésre vonatkozóan – ismertette az alternativenergia.hu. Az online kérdőív egyértelmű eredményeket mutat. Továbbra is sok a korlátozó tényező, de vennének elektromos autót a magyar fiatalok.

A válaszadók 80 százalékának van jogosítványa, illetve a jogosítvánnyal rendelkezők 90 százaléka jelenleg használ valamilyen autót a családon belül. A mindennapi ingázásban az autó kiemelt szerepet játszik, gyakran más közlekedési módokkal (tömegközlekedés, e-roller, kerékpár) kombinálva. Az éves futásteljesítmény jelentős részben 10. 000 km alatt realizálódik a hétköznapi átlagos napi távolság pedig leggyakrabban 25-50 km közé esik. A válaszadók szerint közel 90 százaléka tudja, mi a különbség a meghajtásmódok között (tisztán elektromos, plug-in hibrid, hibrid). A válaszadók 70 százaléka tájékozottnak érzi magát az elektromos autókat illetően, közel 20% rendszeresen követi az elektromos autózással kapcsolatos híreket. Az elektromos autók előnyei között a válaszadók jellemzően a környezetbarát működést, az alacsonyabb fenntartási költségeket, a csendes működését, az innovatív technológiai megoldásokat, adókedvezményeket, ingyenes parkolást, otthoni töltés kényelmét emelték ki. Sokak számára vonzó, hogy az elektromos autók lokálisan nem bocsátanak ki káros anyagokat, illetve a jövő közlekedésének kulcselemeként tekintenek rájuk.

A hátrányok oldalán ugyanakkor markánsan jelenik meg néhány korlátozó tényező. A legfontosabb a magas beszerzési ár, amelyet szinte minden válaszadó problémaként jelölt meg. Emellett gyakoriak a korlátozott hatótávval, a kevés töltőállomással, a hosszú töltési idővel és az akkumulátor élettartamával kapcsolatos aggályok. Továbbá olyan tévhitek is tartják még mindig magukat, mint a néhány évenkénti meghajtó akkumulátorcsere, az e-autók gyakori kigyulladása vagy az elektromágneses sugárzásveszély. A kitöltők 36%-a 301-400 km, 27%-a 401-600 km, további 37%-a pedig 600 km feletti hatótávot tartaná ideálisnak. A válaszadók 80 százaléka 5 éven belül szeretne elektromos autót vásárolni. 73% az árhoz köti a vásárlást (“olcsóbb lenne”, “lejjebb mennének az árak”, “ha lenne rá pénzem”), de jelentős részük a hatótáv növekedését, a töltőinfrastruktúra javulását, az állami támogatások elérhetőségét és a használtpiaci kínálat javulását is feltételként jelölte meg. A válaszadók 60 százaléka az európai és a kínai autók között nem lát egyértelmű, markáns minőségi különbséget. A következő vásárlásnál már 80% fontolóra venné a kínai e-autók vásárlását. A hagyományos belsőégésű motorral szerelt új autók 2035 utáni EU-s értékesítési tilalma tekintetében elmondható, hogy a válaszadók fele nem ért egyet a szabályozással, 30% támogatja azt, míg 20% nem tudja megítélni.

Advertisement

A kutatási eredmények alapján a képlet egyértelmű, az elektromos autókkal kapcsolatos korlátok és a tévhitek lebontása kizárólag edukáción keresztül valósulhat. Ennek érdekében a vállalati, állami és a civil szerepvállalás nélkülözhetetlen, az érintettek hatékony és eredményes együttműködése a kulcstényező. Civil szervezetünk egyik fő küldetése ezen tévhitek lebontása, illetve ezen keresztül a hazai elektromobilitás térnyerésének elősegítése. További részletek a civil szerveztünk honlapján elérhetőek.

Advertisement
Tovább olvasom

Ezeket olvassák