Kapcsolatfelvétel

Öko Fashion

Itt a ”víztelen” farmernadrág

Létrehozva:

|

Átlagosan 42 liter víz felhasználása kell ahhoz, hogy egy farmernadrág elkészüljön. E vízmennyiség nagy részével a ”viseltes” állag létrehozása okolható, ugyanis rengeteg mosás kell ahhoz a ruhagyárban, hogy az a fajta rongyos külső létrejöjjön, ami manapság oly divatos.

Vajon mennyire tudják a vízigényes termékek gyártói csökkenteni a vízlábnyomukat? Nem egészen víztelen (waterless), hanem ”water less” (kevesebb vizet használó) portékák a Levi’s farmerei, írja a piacesprofit.hu. Erik Joule, a vállalat gyártásért és tervezésért felelős alelnöke fontosnak tartja, hogy a mai vállalatok egy nagy ciklus részeként lássák a gyártási folyamatot, amely a bioszférából táplálkozik, de terheli is az ökológiai rendszereket. A Levi’s gyártási szakemberei az embernagyságú kőmosó gépeket már nem vízzel működtetik, hanem száraz kövekkel mossák benne a farmereket. ”Kiderült, hogy az eredmény nagyon hasonló”, mondta Joule, aki szerint a farmerruhák ”szépsége”, hogy szabadon gyűrhetőek, nyúzhatóak (különösen manapság, a kifejezetten viseltesre dizájnolt farmerek korában) és nem kell állandóan kimosnunk, kivasalnunk őket.

A farmerek készítésének utolsó fázisát a az ”ózongépek” jelentik, melyek szintén csökkentik a korábbi vízhasználatot. A cég 96 %-kal kevesebb vizet fogyaszt új generációs termékeihez (a ”Waterless” kollekció egyes darabjainál ez arány kevesebb, 28 %), amivel összesen 172 millió liternyi víz felhasználásának vette elejét. A Levi’s 2011-ig 13 millió darab vízszegény farmerruhát gyártott le. ”És ez csak a kezdet”, hangsúlyozza Joule.

Mely márkák vezették be a víztudatos gyártást?

Gyapottermesztés: a ruhaipari termelés talán leginkább vízigényes fázisa. A Better Cotton nevezetű kezdeményezés keretében a ruhaipari márkák nemcsak vízfogyasztásukat csökkentik, hanem a festékanyagokat is, melyek évtizedeken át ipari szennyvízként ugyancsak a természetben kötöttek ki. Tagok: Nike, Marks & Spencer, Levi Strauss & Co., Tesco, Inditex, Sainsbury’s, Walmart, Tchibo, Tommy Hilfiger, Adidas, H&M, Ikea. Érdkes módon a luxusmárkák nem léptek be a koalícióba.

Szövés: az NRDC Responsible Sourcing (Felelős Beszerzés) nevű kezdeményezésében résztvevő márkák csak bizonyos textilgyárakkal dolgoztathatnak, melyekben a vegyi anyag- és az energia-fogyasztást is kordában tartják. A NDCR pereskedni is kész: 2012-ben bírósági úton támadta meg az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) döntését, miszerint bizonyos feltételekkel és regisztrációhoz kötve engedélyezett a ruhákban a nanotechnológiák használata.

Advertisement

Kelmegyártás: a Levi’s volt az első vállalat, mely arra kötelezte ellátási láncában a textilgyárakat, tegyenek lépéseket a környezetükben lévő (talaj)vízminőség javítására és kevesebb kemikáliát használjanak a gyártás során, ”vagyis a víz tisztábban hagyja el a gyárat, mint ahogy az oda bejött”.

Szállítás, forgalmazás: optimalizálják a szállítást, amivel csökkentik az üvegházgáz-kibocsátást, s gondosan kalkulálják az emissziót.

A fogyasztók mosógépei: egy farmernadrág vízlábnyomának nagy részét az otthoni mosás alkotja. Akár 50 %-kal is csökkenthetjük a vízhasználatot, ha hideg vízzel mossuk ki és felakasztva szárítjuk őket. Ha nem minden héten, hanem kéthetente mossuk ki a farmereket, az évente 500 liter víz megspórolásával egyenlő. Ha az összes vásárló, aki Levi’s ”water less” farmert vásárolt így tesz, 858 400 000 liternyi víz felhasználását spórolhatja meg.

A legdrágább kincsünket pazaroljuk

Egymilliárd ember nem jut tiszta ivóvízhez. Az értékes természeti erőforrást pazarlóan használják a fejlett országok, miközben egyes régiókban már a vízkészletekért folytatott fegyveres harc veszélye is fennáll.

Advertisement

forrás: piacesprofit.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Öko Fashion

Kőkemény divatbemutató Baján

2022. október 21-én exkluzív divatbemutató keretein belül mutatta be új színes termékpalettáját és környezetbarát ECO Stone termékcsomagját a Bácska-Logistik Kft.

Létrehozva:

|

Szerző:

A kifutón VIKTORIAVARGA BUDAPEST kollekciójában olyan szépségkirálynők vonultak fel, mint Király Lili Miss Balaton 2014, Nagypál Krisztina Miss Balaton 2016 és Miss World Hungary 2019, Balogh Eleni Miss Balaton 2019, Németh Vivien Miss Balaton 2022. I. udvarhölgy és Czepek Kata Miss Balaton 2022. II. udvarhölgy. Az eseményt megnyitotta Zsigó Róbert Baja és térsége országgyűlési képviselő. 2022. október 21-én exkluzív divatbemutató keretein belül mutatta be új színes termékpalettáját és környezetbarát ECO Stone termékcsomagját a Bácska-Logistik Kft. Zsigó Róbert Baja és térsége országgyűlési képviselő köszöntőjében hangsúlyozta, hogy Magyarország érdeke, hogy a magyar vállalkozások fejlődjenek, éppen ezért fontos kitűzés továbbra is a vállalkozások támogatása, hiszen ezekkel a családokat is támogatja az ország. „A Bácska-Logistik Kft. olyan vállalkozás, amely a gazdasági kihívásokra lehetőségként tekint. A cég mai napon bemutatott termékei, a bontási hulladék újrahasznosításával gazdaságos alternatívát kínálnak a környezettudatos fenntartható kivitelezések területén” – folytatta Zsigó Róbert.

„Cégünk a folyamatos termék fejlesztések mellett nagy hangsúlyt fordít a termékek minél gazdaságosabb előállítására. Az inert hulladékok feldolgozásából keletkezett alapanyagok használatával gyártott termékeink az ECO STONE termékcsalád. Ezek a termékek jó minőségűek a szabványoknak megfelelőek, mégis gyártási költségük kevesebb ezért a piaci áruk is kedvezőbb. A bontási hulladék újra hasznosításának egy új lehetőségét mutatjuk meg akkor, amikor nagyobb hozzáadott értékkel a hulladékból egy minőségi alapanyagot állítunk elő. Az ECO STONE termékcsaládnak a megjelenése az építőiparban szereplő vállalkozásoknak két újabb lehetőséget kínál a fenntartható kivitelezések területén.

Az egyik az épületek bontásánál keletkező hulladék egyszerűbb és sokkal gazdaságosabb kezelése, a másik a feldolgozott inert hulladékból előállított késztermékek felhasználása. Nem utolsó sorban az így keletkezett termék újra vissza kerül az építőipari körforgásba, ezzel is segítve a környezettudatos vállalkozás politikát. Középtávú terveink között további gyártócsarnokok építése szerepel az ország több területén, hogy országos lefedettséggel tudjuk kínálni termékeinket. Természetesen legfőbb célunk, hogy magyar cégként magyar alapanyagokból folyamatos fejlesztések mellett bebizonyítsuk, hogy képesek vagyunk minőségi termékek előállítására, amik méltán kerülnek az építőipari láncolatba”.– mondta Barcsák Róbert a Bácska Stone tulajdonosa.

Varga Viktória, aki a 2022-es Glamour Women of the Year Díjátadó Gálán az Év divattervezője lett, őszi kollekciójával színesítette a Bácska Stone rendezvényét. A VIKTORIAVARGA BUDAPEST divatmárkát vibráló és élénk színek jellemzik, melyeket kifinomult szabásvonalak ötvöznek és nőies eleganciát keltenek életre. ”Szeretnénk ruháinkkal arra inspirálni a nőket, hogy legyenek bátrak, vállalják önmagukat és nőiességüket, valamint hordjanak színeket, hiszen egy jól eltalált árnyalat kiemeli a szépségüket és erősíti kisugárzásukat.” – mesélte a tervező. A kifutón olyan szépségkirálynők vonultak fel, mint Király Lili Miss Balaton 2014, Nagypál Krisztina Miss Balaton 2016 és Miss World Hungary 2019, Balogh Eleni Miss Balaton 2019, Németh Vivien Miss Balaton 2022. I. udvarhölgy és Czepek Kata Miss Balaton 2022. II. udvarhölgy.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!