Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Jöhetnek az energiatermelésükről maguk döntő erőművek

Létrehozva:

|

A létesítmények az ügyfelek és a piac igényeihez igazíthatják majd a termelésüket.

A Bázel melletti Grenzach-Wyhlenben lévő új erőmű a jövőben maga fogja eldönteni, hogy mikor mennyi energiát termel. A létesítményt az E.ON és a DSM Nutritional Products közösen korszerűsítette. E folyamat során felszereltek egy 22 megawatt teljesítményű gázturbinát, egy 8 megawatt teljesítményű gőzturbinát és egy kazánt. A két cég a következő hónapokban lépésről lépésre valósítja majd meg az erőmű digitalizálását és automatizálását. Az E.ON “IQ CHP – Az intelligens erőmű” nevű programjának célja, hogy az eddigiektől eltérő létesítményeket építsen ki. Az intelligens erőművek lehetővé fogják tenni az ügyfelek energiaszükségleteinek a kielégítését, s feldolgozzák majd a valós idejű információkat. A helyzettől függően az adott létesítmény el fogja dönteni, hogy a megtermelt energiát felhasználja vagy továbbítja az árampiacra. Egy optimalizálási szoftver pedig ezzel párhuzamosan elkészíti az adott időszakot követő napok menetrendjével kapcsolatos előrejelzéseket. Az automatizáltság fokának növelése jobb rendelkezésre állást, magasabb folyamatstabilitást és gyorsabb reakcióidőket eredményez majd. A hosszabb távú cél a maximális energiahatékonyság garantálása csökkentett szén-dioxid-kibocsátás mellett is.

Anthony Ainsworth, az E.ON Connecting Energies vezérigazgatója elmondta, hogy az új rendszer versenyképesebbé teszi az ügyfeleiket, akik egyúttal hozzájárulhatnak a hálózati stabilitáshoz és a klímavédelemhez.

forrás: alternativenergia.hu 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében

Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében – jelentette be a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) energetikáért felelős államtitkára a Mátrai Erőmű előtt, a járművet bemutató szerdai sajtóeseményen.

Létrehozva:

|

Szerző:

Steiner Attila hangsúlyozta: Magyarország villamosenergia-ellátásának egyik alappillére az erőmű. A kormány ezért határozott úgy az energiaválságra reagálva, hogy az MVM-csoportot, ezen belül a visontai vállalatot is megnövelt, lignitalapú villamosenergia-termelésre hatalmazza fel. A döntés célja, hogy a helyben előállított villamosenergia minél inkább elérhető legyen Magyarországon – mondta. Ezzel párhuzamosan az erőmű modernizálásának tervéről sem tett le a kabinet: fontos energiaellátás-biztonsági szempont, hogy a létesítménynek legyen hosszútávú jövőképe – fogalmazott a politikus, hozzátéve: az ennek érdekében megkezdett munka “töretlenül halad előre”. Steiner Attila szerint ezt példázza a bemutatott új autóbusz is, hiszen a helyben megtermelt villamos energia felhasználási körét jelentősen bővítik a dolgozókat szállító járműpark korszerűsítésével.

Az elektromos hajtású közlekedési eszközök számának és részarányának növelése az energiaimport-kitettség csökkentésére törekvő magyar energiastratégiának is része – mondta. Emlékeztetett: a hazai szén-dioxid-kibocsátás 20 százaléka a közlekedési szektorból ered. A két éve indított Zöld Busz Program is a kibocsátás és az ország energiafüggőségének csökkentését szolgálja – mutatott rá. Az eddig kizárólag helyi, illetve elővárosi közlekedésben kipróbált elektromos buszokkal szemben a Mátrai Erőműnél szolgálatba álló jármű egy “úttörő kezdeményezés” része, hiszen a környék 13 településéről szállítja majd a vállalathoz az itt dolgozókat – tájékoztatott az államtitkár jelezve: az elektromos buszok előnye, hogy nem bocsátanak ki szennyező anyagot és üzemeltetésük körülbelül 60-70 forinttal olcsóbb kilométerenként a hagyományos meghajtású autóbuszokénál. Ezért a későbbiekben a Mátrai Erőműnél is az elektromos buszok számának bővítését tervezik – közölte Steiner Attila.

Weingartner Balázs József, a Hungarian Motorsport and Green Mobility Development Agency (HUMDA) elnök-vezérigazgatója az eseményen elmondta: BYD K7U típusú midi elektromos buszt a Mátrai Erőmű dolgozóinak szállítására használják az első körben szeptember 30-ig tartó, majd az év végéig még egy újabb egyhónapos tesztidőszakban. A 125 kilowattórás akkumulátorral szerelt, mintegy 100 millió forint értékű, 22 ülőhellyel és további 36 állóhellyel rendelkező jármű hatótávolsága 150-200 kilométer – tájékoztatott. Oravecz Zsolt, az MVM Mátra Energia Zrt. vezérigazgatója az eseményen arról beszélt: az elmúlt időszakban az erőmű járműparkját jelentős fejlesztették. Jelenleg 17 elektromos autót használnak és az ehhez szükséges töltőkapacitást is kiépítették. A következő lépés a 800-900, tömegközlekedést igénybe vevő dolgozó munkába járását segítő járművek korszerűsítése – jelentette ki. Ennek nyitánya az első elektromos midibusz tesztüzembe állítása, melynek üzemeltetési tapasztalatait elemezve céljuk hosszabb távon a dolgozókat szállító teljes buszflottát, azaz mintegy 30 járművet elektromos hajtásúra cserélni – tette hozzá. 

 

mti

Advertisement

 

Fotó: MTI/Komka Péter

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák