Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megállónként töltődne az elektromos busz

Létrehozva:

|

Minden fejlesztés és újítás ellenére, az elektromos járművek legnagyobb problémája a mai napig az, hogy az akkumulátorok nem bírnak elég áramot tárolni – nem hiába kell az elektromos autóknak minden sarkon töltőállomás, a trolibuszoknak pedig (szinte) folyamatosan a felsővezetéken lógniuk.

Bár a kapacitással nem tudtak mit kezdeni, a svájci EPFL műszaki egyetem mérnökei mégis használható megoldással álltak elő: olyan buszt terveztek, amely néhány megállónként, 15 másodperc alatt fel tudja tölteni magát. Ennyi idő pedig amúgy is kellene a fel- és leszálláshoz.
A tudósoknak már csak azt a szoftvert kell tökélyre fejleszteniük, amely a város vezetésének pontosan megmondja, mely megállókat kell töltőállomássá változtatniuk, mivel ez is része az áhított hatékonyságnak.

Bevalljuk őszintén, ez egy újabb ok, amiért irigykedve nézünk Svájc irányába.

forrás: hir24.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A BYD bemutatta az eddigi leggyorsabb elektromosjármű-töltő platformját

A kínai BYD hétfőn bemutatta az elektromos járművek (EV) továbbfejlesztett, 1000 voltos nagyfeszültségű platformját, amely olyan gyorsan tölti majd az autókat, mintha benzinnel tankolnának – közölte a vállalat elnöke.

Létrehozva:

|

Szerző:

0 forintos villanyszámla? Napelemes rendszerrel lehetséges! Kalkuláljon itt ingyenesen. (x) 

Vang Csuan-fu, a BYD elnöke egy élőben közvetített eseményen ismertette az új platformot, amely elmondása szerint az első olyan technológia az iparban, amely 1000 voltos nagyfeszültséget és ultragyors töltést tesz lehetővé. A szuper e-platform 1000 kilowatt (kW) csúcs töltési sebességre lesz képes: egy másodperc alatt 2 kilométerhez elegendő maximális töltést biztosít.

Az iparágban korábban öt perc töltéssel lehetett elérni a 255 kilométernyi hatótávot, de az új technológiával ugyanennyi ideig tartó töltéssel már több mint 400 kilométernyi hatótávot képes felvenni a szuper e-platformmal működő autók akkumulátora – magyarázta Vang Csuan-fu.

A vállalat közlése szerint az új platform várhatóan először a Tang L és a Hang L prémium modellekben jelenik meg. A tervek szerint több mint 4000 ultragyors töltőállomást építenek Kínában, hogy a technológiát országszerte elérhetővé tegyék – fűzték hozzá.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák