Zöld Közlekedés
Megállónként töltődne az elektromos busz

Minden fejlesztés és újítás ellenére, az elektromos járművek legnagyobb problémája a mai napig az, hogy az akkumulátorok nem bírnak elég áramot tárolni – nem hiába kell az elektromos autóknak minden sarkon töltőállomás, a trolibuszoknak pedig (szinte) folyamatosan a felsővezetéken lógniuk.
Bár a kapacitással nem tudtak mit kezdeni, a svájci EPFL műszaki egyetem mérnökei mégis használható megoldással álltak elő: olyan buszt terveztek, amely néhány megállónként, 15 másodperc alatt fel tudja tölteni magát. Ennyi idő pedig amúgy is kellene a fel- és leszálláshoz.
A tudósoknak már csak azt a szoftvert kell tökélyre fejleszteniük, amely a város vezetésének pontosan megmondja, mely megállókat kell töltőállomássá változtatniuk, mivel ez is része az áhított hatékonyságnak.
Bevalljuk őszintén, ez egy újabb ok, amiért irigykedve nézünk Svájc irányába.
forrás: hir24.hu

Zöld Közlekedés
A Lamborghini is átáll az elektromosságra
A Lamborghini is érzi a változó időket, 2029-re elkészülhet az Urus Super elektromos verziója.

Teljesen elektromos változatot kap a Lamborghini legkelendőbb modellje, az Urus Super utcai terepjáró – számol be az Electrek. A sportmárka vezérigazgatója, Stephan Winkelmann megerősítette, hogy az évtized végére megérkezik az elektromos Lamborghini Urus. A Lamborghini márka a vezetési élmény fokozásának és a tökéletes autó megtalálásának céljával született meg. Az autóipar ugyanakkor jelentősen megváltozott, mióta Ferruccio Lamborghini 1963-ban bemutatta első modelljét, a 350 GTV-t. Bár a tulajdonosváltások dacára a Lamborghini hű maradt a gyökereihez, és neve már-már legendássá vált, igazodni kell a modern időkhöz.
A Lamborghini a hagyományos sportautói felöl mára kissé elmozdult, a gyakorlati hasznosság egyre inkább előtérbe kerül. A cég 2017-ben mutatta be a Lamborghini Urust, amely egy sportautó lelkét ötvözi egy SUV funkcionalitásával. A modell az elmúlt két évben eladási rekordokat döntött, eközben viszont az elektromos szempontok kerültek az előtérbe. Az elmúlt években egyre több vállalat mozdult el az elektromos autók irányában, köztük olyan ikonikus, a teljesítményre különösen érzékeny márkák, mint a Bentley. Az idei évtől a gyártó a hibridekre és a plug-in hibridekre összpontosít, miközben az első teljesen elektromos jármű felé halad. A márka 1,8 milliárd dollárt fog elkölteni az elkövetkező négy évben arra, hogy 2024-ig több népszerű modellt, így az Urust is plug-in hibriddé alakítsa. Az első teljesen elektromos modell, egy kétajtós, nagyobb hasmagasságú autó 2028-ban kerül majd piacra. A márka első elektromos autóját 2029-ben egy elektromos Urus modell fogja követni. Winkelmann szerint a vállalat első két elektromos járműve 80 százalékkal segít csökkenteni a károsanyag-kibocsátást. Az évtized végéig a Lamborghini 2023-ra az Aventador hibridjét, majd 2024-re a Huracan és az Urus plug-in hibridjét készíti el.
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Ezért lehet kiváló befektetés a napelem a vállalatoknak
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Ingyen napelem: felpörögtek a kifizetések
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Egy korszak vége: lemond a Bentley a W12-es motorról
-
Egyéb5 nap telt el a létrehozás óta
Itthon is elérhetőek a könnyen tisztuló napelemek
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Így mérsékelhető a rezsi
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés