Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Megérkezett a digitális parkolás és töltés az elektromos autók világába

Összefog az energiamenedzsment megoldások területén vezető Schneider Electric és az egyik legsikeresebb hazai technológiai vállalkozás, a mobilitási megoldásokban utazó Parkl Digital Technologies.

Létrehozva:

|

A két vállalat a Schneider Electric budapesti központjának helyet adó, az Erste Ingatlan Alap tulajdonában álló Nordic Light irodaházban mutatta be azt a megoldást, amely hatékony töltést biztosít az elektromos autók számára, ugyanakkor az ingatlan elektromos hálózati kapacitásához is alkalmazkodik. A töltési infrastruktúra kiépítését követően az üzemeltetésről a Parkl digitális mobilitási megoldása tud gondoskodni.

A múlt évben 22.651 gépkocsit helyeztek forgalomba zöld hatósági jelzéssel Magyarországon az Energiaügyi Minisztérium tájékoztatása szerint, amelyek több mint 60 százaléka tisztán elektromos meghajtású volt.  Ez azt jelenti, hogy a hazai utakon a múlt év végén már mintegy 45 ezer tisztán elektromos személygépkocsi közlekedett. Az e-autók elterjedése kapcsán az egyik legfontosabb kérdés, hogy sikerül-e biztosítani a szükséges infrastruktúrát hozzájuk. A Schneider Electric, az energiamenedzsment és ipari automatizálási megoldások területén vezető multinacionális vállalat és az üzleti partnerei számára okosparkolási és töltési szolgáltatásokat kínáló Parkl közös rendezvényén hatékony, biztonságos, az ingatlanok meglévő elektromos hálózatainak adottságaihoz alkalmazkodó töltési megoldást mutattak be.

A Schneider Electric fenntarthatósági célkitűzései között szerepel, hogy 2030-ra teljes járműflottáját elektromos meghajtású autókra cseréli le. A folyamat már elindult, és Magyarországon is egyre több ilyen járművet használ a cég. Az átállással kapcsolatos igények kiszolgálására a vállalat budapesti központjának otthont adó Nordic Light irodaházban folyamatosan növelik az e-autó töltők számát. Jelenleg 59 olyan töltési pont működik a létesítményben, amelyekhez a Schneider Electric eszközeit és rendszereit használják.

„Az Erste Ingatlan Alap számára kiemelt fontosságú, hogy az Alap tulajdonában lévő irodaházakban a bérlők részére kiváló minőségű szolgáltatást biztosítson. Határozott célunk, hogy lépést tartsunk az elektromos autók térhódításával. Ennek érdekében okos töltőrendszereket építünk ki, melyek képesek kiszolgálni a megnövekedett igényeket, figyelembe véve az épület napi működését és az elektromos áram lekötéseket is. A Nordic Light irodaház esetében a bérlői igényekre reagálva döntöttünk úgy, hogy – a Schneider Electric támogatásával – kiépítünk egy olyan rendszert, amely képes kiszolgálni és dinamikusan kezelni az elektromos autók napi töltését” – mondta Pázmány Balázs, az ERSTE Alapkezelő Zrt. igazgatóságának elnöke.

A Schneider Electric által fejlesztett EV-Charging Expert töltésmenedzsment rendszer (LMS) folyamatosan figyelni tudja egy létesítmény betáplálási pontjainak pillanatnyi terhelését és a lekötött teljesítmény szintjének megfelelő értékig hagyja az autók számára felvenni az energiát. Ennek köszönhetően nem kell tartani a hálózat túlterheltsége miatti áramszünettől, vagy az áramszolgáltatói bírságtól, mégis minden autó az adott pillanatban elérhető legnagyobb teljesítményszinttel tölthet.

A most bemutatott megoldás egyik nagy előnye a hatékony telepítés és könnyű bővíthetőség, amit a szintén a Schneider Electric által fejlesztett és gyártott tokozott áramsínes megoldás tesz lehetővé. Ha új töltési pontokat akarnak a hálózathoz illeszteni, akkor nem szükséges lekapcsolni a teljes rendszert, hanem feszültség alatt ráhelyezhető a további leágazódoboz és töltő.

Advertisement

A töltési infrastruktúra kiépítését követően a legsikeresebb hazai technológiai vállalkozások közé tartozó Parkl tudja biztosítani azt a szoftvert, amellyel a digitális parkolás és elektromos töltés egy rendszerben válik elérhetővé az irodaházak számára. Az alkalmazás révén a töltés és a parkolás elosztása egyszerűbb és átlátható, könnyebb az adminisztráció, hiszen a rendszerben azt is nyomon lehet követni, hogy ki, mennyit töltött, sőt fizetési megoldás is elérhető az applikáción keresztül. Emellett az épületüzemeltetéssel foglalkozó vállalkozások vagy nagyobb ingatlanbérlők saját kezelési felületet is kapnak a parkolás és töltés kezelésére, valamint monitorozására. A Parkl a töltők üzemeltetéséhez szükséges MEKH engedély birtokában a megoldás beüzemelését, működtetését, karbantartását és felügyeletét is vállalja.

„A változó előírások és piaci trendek egyértelműen mutatják: idővel minden irodaházi parkolóhely elektromosautó-töltőhely is lesz egyben. A Parkl célja alapítása óta, hogy felhasználóink, partnereink mobilitási igényeit kiszolgáljuk. A munkahelyi töltés rohamos elterjedésével természetes folyamat a parkolás és a töltés egy rendszerben kezelése. A Schneider Electric-kel közös együttműködéssel ezt minden eddiginél korszerűbb megoldással tudjuk partnereink számára biztosítani” – tette hozzá Somogyi Zsolt, a Parkl ügyvezetője.

„A Schneider Electric jövőformáló megoldásai kaput nyitnak az ésszerű és hatékony energiafelhasználás felé. Hisszük, hogy a digitalizáció az energiaátmenet egyik kulcsa. Ezért is vagyok különösen büszke arra, hogy az elektromos járművek töltéséhez szükséges infrastruktúránk mellé egy sikeres magyar tech vállalkozás, a Parkl digitális megoldását tudjuk ajánlani” – tette hozzá Veres Zsolt, a Schneider Electric országigazgatója.

Forrás: Schneider Electric Hungary

Zöld Közlekedés

Repülőrajtot vett a tavalyi piacvezető Toyota 2024 első két hónapjában hazánkban

A tavaly globálisan és Magyarországon is minden idők legsikeresebb évét záró Toyotánál 2024-ben is kitart a lendület: a környezettudatos japán autómárka február végéig 3.198 új autót értékesített hazánkban, így 14,3%-is piaci részesedéssel őrzi első helyét a magyarországi új személyautó és kishaszongépjármű piacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

A világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus pedig valósággal szárnyal: a február végéig Magyarországon gazdára találó 274 új modell 67%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest, így a teljes piacon a márka történelmi, 1,5%-os piaci részesedést szerzett (ami egyben ugyancsak rekordszintű, 7,4%-is prémium piaci részesedést jelent).

A tavaly rekordértékesítéssel második egymást követő évben hazánk legkedveltebb autómárkájának bizonyuló Toyota az idei év első két hónapjában legközelebbi versenytársához képest tekintélyes, közel 500 darabos előnnyel, 3.198 új autó értékesítésével őrizte meg első helyét a magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon. A Toyota a személyautó piacot külön-külön vizsgálva az előbbin 2410 új autó értékesítésével, 12,8%-os részesedéssel, utóbbin pedig 788 új autó értékesítésével, 21,8%-os részesedéssel áll a második helyen. Még látványosabb a Lexus menetelése: a közel 100%-ban elektrifikált autókat értékesítő japán luxusautómárka magyarországi történetében először ért el 7% fölötti (egészen pontosan 7,4%-os) prémium piaci részesedést, miután a tavaly év azonos időszakához képest mintegy 67%-al növelte értékesítéseit. Ezzel totál darabszámban a Lexus számos ismert hagyományos középkategóriás tömegmárka eladásait is túlszárnyalta.

Az év hátralévő részében sosem látott modellinvázió támogatja a két márka további piaci előretörését

A Toyota és a Lexus 2024-ben elképesztő modellinvázióval igyekszik még tovább erősíteni piaci pozícióját és megőrizni szerepét a magyarok kedvenceként: a Toyota 15, a Lexus pedig 5, a két márka tehát összesen 20 vadonatúj vagy frissített modellt mutat be az idei évben Magyarországon.

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Toyota modellek:

  • C-HR
  • Camry
  • Land Cruiser
  • Proace MAX (áruszállító és személyszállító kivitelben)
  • új, akkumulátoros elektromos B-SUV (az Urban Crossover Concept sorozatgyártott változata)

2024-ben megújuló Toyota modellek:

  • Yaris
  • GR Yaris
  • Yaris Cross
  • Yaris Van
  • Proace City
  • Proace City Verso
  • Proace
  • Proace Verso
  • Hilux

2024-ben bemutatkozó vadonatúj Lexus modellek:

  • LBX
  • LM

2024-ben megújuló Lexus modellek:

  • UX
  • NX
  • LC

A páratlan modelloffenzíva értékesítési volumen fronton is meghatározó vadonatúj modelljei a Toyota esetében a C-HR és a Camry, valamint a Proace MAX, amely a kishaszongépjármű piac egy olyan meghatározó, a haszongépjármű eladások 33%-át kitevő szegmensbe érkezik, ahol a Toyota eddig nem volt jelen. Izgalmas vadonatúj modell lesz emellett a Yaris Cross méretosztályában érkező vadonatúj akkumulátoros elektromos kompakt crossover, amelynek előfutára a tavaly decemberben leleplezett Urban Crossover Concept.
A Lexus esetében a két legfontosabb újdonságot az LBX és az LM jelenti, előbbivel a környezettudatos japán luxusautómárka belép a prémium kompakt crossover szegmensbe, míg utóbbival gyakorlatilag új kategóriát teremt, léteznek ugyanis a prémium márkák kínálatában több személy szállítására alkalmas buszok, ám az LM-hez fogható, a repülők első osztályát idéző luxus személyszállító nincs a piacon.

Tarolhat az elektromos autó programban a Toyota bZ4X

A vadonatúj modellek mellett kiemelt szerepet kap majd a piaci hódításban a Toyota bZ4X, a márka első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, amely idéntől rendkívül jó rendelkezésre állással, akár készletről elérhető lesz. A modell februártól a vállalatok számára meghirdetett elektromos autó program egyik favoritja lehet a támogatás levonása utáni 12.999.999 Ft-os indulóárral. A programban egyébiránt a Toyota jeleneg 5 (bZ4X, Proace Electric, Proace Verso Electric, Proace City Electric, Proace City Verso Electric, a Lexus pedig 2 (UX 300e és RZ) modellel vesz részt.

Advertisement

Forrás: Toyota Central Europe – Hungary Kft.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!