Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Munkahelyteremtő ghánai naperőművek

Létrehozva:

|

A megújuló enegiaforrások hasznosítására vonatkozó projektek egyre nagyobb teret nyernek, mind szélesebb körben valósulnak immáron nemcsak a nyugati világban, hanem a fejlődő, a feltörekvő országokban is.

A jövőben a gazdaságilag fejlett kontinensek mellé felsorakozik Afrika is, ahol ugyancsak elsődleges szempontként ügyelnek a nemzetgazdaságban a fenntarthatóság gyakorlati kivitelezésére, azaz privilégizált helyet kapnak azok a nagyszabású beruházások, amelyek a megújuló energiaforrásokra “támaszkodva” újszerű gazdaságfejlesztő programokat juttatnak érvényre. Példa erre a Ghána, ahol hat, egyenként száz megawattos nepenergiát hasznosító erőművet terveznek. A nagyméretű építkezés természetesen itt is a fenntarthatóság jegyében zajlik, kibővítve egy olyan napelem gyárral, amelynek termékei a szomszédos államok egyre népszerűbb napenergia hasznosítást szolgáló beruházásait is elősegítik.

A tervek szerint 2014 nyarán veszi kezdetét az építkezés és a hiradások arról is beszámolnak, hogy egy esztendőre teszik a munkálatok befejezését. A projekt megvalósításának értékét az is növeli, hogy általa üzemenként háromszázötven embernek biztosítanak munkalehetőséget, azaz mintegy 2000 főnek teremtenek munkahelyet az erőmű, illetve a napelem gyár beüzemelésével. Nem mellékes szempont, hogy a munkavállalók számára különböző képzéseket indítanak, amely nemcsak a szakképzett emberek számát növeli majd, de ez az ésszerű kezdeményes nyilvánvalóan kihat a dolgozók életminőségének javítására is. Az ország gazdaságfejlesztésére tekintélyes mértékben kihat ez az Afrika szerte példaadó beruházás, hiszen ha ezt a jelenlegi legfontosabb céljukat elérik, megvalósul a kitűzött projekt, akkor a jelenlegi 2100 MW energiatermelő kapacitással szemben, 2016-ig 5000 MW-ra nő az ország energiatermelő képessége.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!