Kapcsolatfelvétel

Design

Rainhouse – Esővízből ivóvíz

Létrehozva:

|

Az IVANKA az elmúlt években a világ vezető designer-beton cégévé nőtte ki magát. A márka legújabb innovációjából első ízelítőt adó RAINHOUSE a milánói design héten kerül bemutatásra.

Az esővízgyűjtő és -szűrő beton-rendszert, mely az esővizet a legtisztább és legmagasabb minőségű ivóvízzé alakítja, a The Water of Life elnevezésű projekt szemlélteti az eseményen.

A 2014-es milánói design héten nem csupán a betonnak, de az IVANKA-nak is új oldalával ismerkedhetünk meg: a több mint egy évtizedes múltra visszatekintő designer-beton cég a betonból készülő, progresszív design tárgyak létrehozása után új perspektívát nyit, és a társadalmi felelősségvállalás, a fenntartható fejlődés és a környezettudatosság jegyében bevezeti esővízgyűjtő innovációját. A The Water of Life projekt középpontjában az IVANKA különleges beton berendezése áll, melynek kulcsfontosságú szerepe van a teljes rendszerben: felfogja, átszűri és a legmagasabb minőségű ivóvízzé alakítja az esővizet.

„Annak idején, amikor elkezdtünk betonnal foglalkozni, és arról kérdeztek minket, mibe fognánk bele, ha nem lenne ez az anyag, azt fogalmaztuk meg: esetleg szívesen palackoznánk ásványvizet. Akkor még nem is gondoltuk, hogy tíz év elteltével fő kompetenciánk vezet el minket a vízhez. Saját betontechnológiánk révén eljutottunk odáig, hogy már szóba sem jön az ásványvíz, hiszen itt van az eső mint a lehető legtisztább, elsődleges és megújuló energiaforrás.” – mondta Ivánka Katalin elöljáróban a Milánóban debütáló projektről.
Az IVANKA berendezésének tesztelése egy éve vette kezdetét, amikor egy pilot projekt során beépítették a rendszert egy köveskáli házba. Európa egyik legnagyobb édesvíz-tömegének, a Balatonnak köszönhetően a térség levegője tiszta, a csapadékmennyiség pedig kedvezően magas, ezért a Balaton-felvidék ideális helyszín a technológia tesztelésére. A milánói design hét IVANKA standján felépül a RAINHOUSE koncept 1:1 méretű modellje, és a rendezvény látogatói a pilot projekt során előállított ivóvizet is megízlelhetik a helyszínen. A designer-beton cég installációja az esővízgyűjtés jövőjét és a vízfogyasztási szokások változásait is vizionálja. Bemutatja és előrevetíti, hogyan terjedhet el esővízkezelési technológiájuk, és milyen gazdasági, társadalmi és környezeti hatásokkal bírhat globális szinten.

Az IVANKA The Water of Life projektje a 2015-ös Milánói Expo “Táplálni a Földet” mottójához is kiválóan illeszkedik. “Az eső az édesvíz-körforgás legelső stádiuma, ez a legsterilebb és legfontosabb megújuló ivóvízforrásunk – sokkal tisztább, mint a tavak, folyók vagy a föld alól kinyert vizek. A technológiánk kis és nagy léptékben is elérhetővé teszi a megfizethető, tiszta ivóvizet az egyéni felhasználástól a legnagyobb vállalatokig, mindezt a lehető legkisebb ökológiai lábnyommal.” – mondják az IVANKA alapítói, Ivánka Katalin és Ivánka András.
Az IVANKA tevékenységének középpontjában a beton áll, melyet a gyárként és design stúdióként működő cég minden projektjével újraértelmez. A The Water of Life projekt is kiváló példa a cég holisztikus szemléletére és 360 fokos ügyfélkezelésére, mely magában foglalja az egyedi tervezést és a speciális gyártási technológiát, és a tervezéstől kezdve a kivitelezésen át a beépítésig terjed. Az IVANKA saját fejlesztésű, úgynevezett high performance betonjából egyedi burkolatokat és design tárgyakat állít elő, de a márka még a divatipar világába is belépett: ConcreteGenezis kapszulakollekciójával a nemzetközi szakma elismerését is elnyerte a párizsi divathét Tranoi Show-ján.

Az IVANKA ügyfelei közt olyan nevek szerepelnek, mint a Vodafone, az MGM Las Vegas, a Liberty London, a Levi’s, a Saint Laurent vagy a G-STAR Raw. A designer-beton cég együtt dolgozott a Marcel Wanders Studio-val az amszterdami Andaz by Hyatt hotel berendezésében és Tom Dixonnal a párizsi Eclectic étterem enteriőrjének kialakításában. Az IVANKA alapítói, Ivánka Katalin és Ivánka András szakmai elhivatottságát és kompetenciáját jelzi, hogy a Design Terminál tanácsadói testületének tagjai közé tartoznak.

Design

Bemutatták az újahasznosított műanyagból készült Lego kockát

Létrehozva:

|

Szerző:

A Lego csoport bemutatta az újrahasznosított műanyagból készült LEGOR kocka prototípusát, amellyel egy újabb lépést tesz a LEGO termékek fenntarthatósága felé – közölte a cég szerdán az MTI-vel.

Az eldobott PET palackokból készült kocka új prototípusa az első, ami újrahasznosított anyagból készült, és amely megfelel a cég szigorú minőségi és biztonsági feltételeinek. Sok időbe telik, mire az újrahasznosított kockák a LEGO dobozokban is megjelenhetnek. A kutatók tovább tesztelik és fejlesztik a PET formulát, azután dönthetnek a próbagyártásról – tették hozzá. Az újrahasznosított kocka prototípusa a Lego csoport legújabb fenntarthatóságot elősegítő fejlesztése. 2020-ban a cég bejelentette, hogy eltörli az egyszer használatos műanyagot a termékek dobozaiból, 2018-ban pedig megkezdte a fenntartható forrásból származó cukornád alapú, polietilénből készült elemek gyártását.

forrás: lego.com

A Lego csoport fenntartható anyagokra irányuló törekvése csak egy a cég számos kezdeményezése közül, amelyekkel pozitív hatást szeretnének gyakorolni. A Lego csoport több mint 400 millió amerikai dollárt (mintegy 117 milliárd forint) fektet be három év alatt (2022-ig), hogy felgyorsítsa a fenntarthatósággal kapcsolatos céljainak megvalósítását. A Lego csoport bevétele 13 százalékkal 43,7 milliárd dán koronára (2154 milliárd forint) nőtt tavaly – közölte pénzügyi eredményeit az MTI-vel a dán építőjáték-gyártó márciusban. A működési eredménye 12,9 milliárd dán koronát tett ki 2020-ban, 19 százalékkal nőtt egy év alatt. A cég közlése szerint minden piacon kétszámjegyű volt az értékesítés növekedése; különösen nagy mértékben erősödtek Kínában, az amerikai kontinensen, Nyugat-Európában, illetve az ázsiai és csendes-óceáni térségben.

Tovább olvasom

Design

Innád papírból a kólát?

Létrehozva:

|

Szerző:

Magyarországon teszteli egyik új fejlesztését, az újrahaszosítható papírpalackot a Coca-Cola – jelentették be keddi sajtótájékoztatójukon Budapesten a cég képviselői.

A The Coca-Cola Company magyarországi ügyvezetője a rendezvényen jelentős csomagolástechnológiai fejlesztésnek nevezte a papírpalackot, amelyet a dán Paper Bottle Company (Paboco) közreműködésével fejlesztettek. Kerekes Péter közölte, hogy a 2 hétig tartó tesztprogram kiskereskedelmi partnere a kifli.hu online élelmiszerbolt lesz, rajtuk keresztül szerdától juttatják el a vásárlókhoz a növényalapú italt tartalmazó palackokat. Szabó Réka, a kifli.hu kereskedelmi igazgatója közölte, hogy nem csupán fogyasztói visszajelzés alapján értékelik, de vissza is gyűjtik a palackokat vizsgálatra. Ebből kiderül, alkalmasak-e a kiskereskedelmi forgalomra, bírják-e az igénybevételt a felhasználásig. A Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a fejlesztést azzal indokolta, hogy a fogyasztók elvárják a fenntarthatóságot, a környezettudatosságot. Békefi László hozzátette, hogy a vállalat ennek megfelelve számos fejlesztést jelentett be az elmúlt években, és idén csaknem 600 millió forintot fordít arra, hogy a dobozos multipack termékek műanyag csomagolását kartonpapírra cserélje. A bejelentést a Csomagolási és Anyagmozgatási Országos Szövetség főtitkára méltatta a bemutatón.

Nagy Miklós üdvözölte, hogy a cégek fenntarthatósági vállalásai a termékeik csomagolására is kiterjednek. Becslések szerint a csomagolóanyagok világpiaca eléri az évi ezer milliárd dollárt, amiből az élelmiszer- és italcsomagolások részesedése legalább 50 százalék – tette hozzá. A csomagolóipart – mint fogalmazott – sokszor tekintik a környezetszennyezés egyik fő felelősének, de minden termék előállítása jobban terheli a környezetet, mint a csomagolása. Környezeti szempontból ezért az a legjobb, ha a csomagolás védelmében minden áru eljut a fogyasztóhoz, és ezzel betölti a rendeltetését – hangsúlyozta. Az MTI kérdésére közölték, hogy a fejlesztési folyamat nem zárult le, így annak költségét csak a befejezést követően tudják közölni. Terveik szerint hamarosan olyan papírpalack kerülhet a piacra, amely az újrahasznosítható műanyag bélést és kupakot elhagyva teljes mértékben papírként hasznosítható újra.

 

 

Képek: coca-cola.hu

Tovább olvasom

Design

Gomba alapú, lebomló koporsót fejlesztettek holland kutatók

Létrehozva:

|

Szerző:

A különleges koporsó környezetbarát alternatívát kínál: nemcsak a természetes bomlást gyorsítja, de még a szennyezett talaj regenerálódását is segíti.

Bár sokan nem gondolnak bele, a gombák valójában lenyűgöző organizmusok, amelyek nemcsak a táplálkozásban, hanem a gyógyászatban is remekül alkalmazhatóak. Sőt, több szakértő úgy véli, hogy az élőlények még a zöldebb jövő megteremtésében is segíthetnek, hozzájárulhatnak például az olajszivárgások semlegesítéséhez. Egy holland kutató egészen meglepő területen, a temetkezésekben próbálja meg hasznosítani a gombákat – számol be a Treehugger. A Bob Hendrikx startupja, a Loop által készített Living Cocoon (Élő Gubó) a gombák fonalszerű, vegetatív részéből, micéliumból áll. A speciális koporsó felgyorsítja a bomlást, illetve javítja a talaj állapotát, miközben a benne lévő holttest néhány év alatt eggyé válik a természettel. A hagyományos temetési eljárások meglepőek károsak a környezetre. A koporsókból, illetve a kezelt holttestekből káros anyagok kerülhetnek a földbe, a normál temetést követő bomlás pedig kifejezetten lassú. Sőt, a hamvasztás is problémás lehet, hiszen a maradványok égetése során többek között szén-dioxid és higany kerül a levegőbe.

A Living Cocoon ugyanakkor kizárólag természetes, veszélytelen anyagokból épül fel. A micéliumhoz szerves vegyületeket adnak, a keveréket pedig egy formába helyezik: ahogy a micélium növekedik, felfalja a vegyületet, és nagyjából egy hét alatt felveszi az öntőforma, azaz a koporsó alakját. A folyamat további előnye, hogy nem igényel semmiféle külső energiát, fényt vagy hőt. A speciális koporsó úgy lett kifejlesztve, hogy a talajba engedve nemhogy ne ártson, hanem kifejezetten kedvezzen a földnek. Korábbi vizsgálatok már igazolták, hogy a micélium alapú anyagok képesek kivonni a különböző szennyező anyagokat. Hendrikx szerint jelenlegi életmódunk fenntarthatatlan, a Living Cocoon segítségével ugyanakkor segíthetünk a talajon, ahelyett, hogy károsítanánk azt.

A Loop eddig tíz alkalommal tesztelte élesben a koporsóját Delftben és Hágában. A vállalat célja az, hogy további elemzésekkel jobban megértsék, miként befolyásolja a Living Cocoon a föld minőségét. Hendrikx bízik benne, hogy fejlesztésükkel egy nap segíthetik majd a helyi önkormányzatokat a szennyezett területek helyreállításában.

 

 

Képek: loop-of-life.com

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák