Zöld Közlekedés
Riksa bambuszból

Bár nálunk nem terjedt el, a riksa az egyik legnépszerűbb közlekedési eszköz a világon (csak Ázsiában több mint 100 millió motoros riksa rója az utakat, és New Yorkban is egyre többen használják őket).
Rengeteg változatuk létezik, az egyszerű pedállal hajtottaktól a hi-tech hibridekig. Egy fülöp-szigeteki tervező, Kenneth Cobonpue, aki bambuszból már autót is tervezett, most a riksákat szerette volna megújítani. Az Eclipse fantázianevet viselő jármű bambusznádból fonott szerkezete a készítő hazájában népszerű riksák felépítését követi, ezek három kerekűek, és az utánfutó a vezető mellett helyezkedik el. Egy régies stílusú bicikli oldalához csatlakoztattak egy kör alakú, nyitott, kétszemélyes utazófülkét. A riksa sajnos kevésbé irányítható, mint hagyományos társai, és az útból is többet foglal el, ugyanis szélesebb, mint azok a változatok, amelyeken a vezető az utasok előtt ülve teker.
forrás: alternativenergia.hu

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés