Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Tavasszal Budapesten is beindul a közösségi bringázás

Létrehozva:

|

London, Madrid, és Barcelona után Budapesten is megvalósul a közbringa rendszer. Áprilistól 1100 darab BUBI, azaz budapesti közbringa lesz használatba állítva.

A közösségi biciklik 75 fővárosi gyűjtőállomáson állnak majd rendelkezésre, amelyek átlagosan 300-600 méterre találhatók egymástól. A kerékpárok bármely terminálnál felvehetők és letehetők. A lopás és rongálás kiküszöbölésére egy regisztrációs rendszert is alkalmaznak, így lekövethető, hogy kinél volt a kétkerekű jármű. Az OzoneNetwork csütörtöki Egyenlítő c. műsorának vendége Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese elmondta, a kerékpárok kétféleképpen is használatba vehetők, az egyik módja, ha regisztrációhoz kötött egyszeri díj befizetésével féléves, vagy éves bérletet veszünk. Ha azonban csak alkalmi jelleggel szeretnénk használni a biciklit, akkor azt bankkártyás regisztráció és fizetés útján tehetjük meg. Az állomásokon napijegyet, háromnapos jegyet, vagy hetijegyet vásárolhatunk. Mindkét felhasználói csoport részére első 30 perc díjmentes.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák