Kapcsolatfelvétel

Zöldinfó

Több mint száz pályamű érkezett a Planet Z fenntarthatósági pályázatra

Létrehozva:

|

Több mint száz pályamű érkezett a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) által támogatott Planet Z fenntarthatósági pályázatra; a Zöld Követ Egyesület versenyén a hulladékcsökkentés és az újrahasznosítás témájában nyújtották be a legtöbb ötletet. Az első helyezett Butter Kitti Rovar dóm projektje lett.

A fiatalok számára meghirdetett 2,3 millió forint összdíjazású versenyre összesen 117 pályamű érkezett, amelyek közül hat nyertest választott ki a zsűri. A különdíjast a BKIK egymillió forintos szakmai csomaggal támogatja – olvasható a szervezők MTI-hez kedden eljuttatott közleményében. A Zöld Követ Egyesület 2021 decemberében hirdette meg 18-25 éveseknek szóló Planet Z fenntarthatósági ötletpályázatát. Február 25-éig 89 egyéni és 28 csapatban benyújtott ötlet érkezett be. Az egyesület arra törekszik, hogy minél több ötletnek találjanak pártfogót, mentort, és ezen felül egy olyan közösséget építsenek fel, ahol egymást is segítik és támogatják ötleteik megvalósításában – idézte a közlemény Király Nórát, a Zöld Követ Egyesület elnökét. Az ötletbörzére benyújtott pályázatok jelentős része hulladékcsökkentés, a “zero waste” és újrahasznosítás kategóriában érkezett, de a természeti környezet védelme, a biodiverzitás megőrzése, a vízhasználat megreformálása, valamint a vízminőség javítása is visszatérő téma volt.

A vállalati képviselőkből és nonprofit egyesületek szakértőiből álló zsűri összesen hat pályaművet díjazott a hétfői döntőn. Az első helyezett Butter Kitti Rovar dóm projektje egy köztérre kihelyezhető installáció, ami egyszerre nyújt lakhelyet, ivóvizet és porozható virágokat a beporzó rovarok számára. Második helyezett Kertész-Kollár Márta Oktatótanya projektje, egy minta-konyhakert létrehozása, amely a vegyszermentes háztáji növénytermesztést népszerűsíti, valamint Gaján Réka, Gerencsér Evelin és Hamar József ÖkoPlusz projektje, amely a közösségi médiában népszerűsíti a környezettudatos életmódot. Harmadik helyezett lett Lengyel Nándor és Csomor Balázs Patrik decarbonise! koncepciója, valamint Gál-Bárdos Dorottya Fesztiválkomposzt-ötlete, továbbá Ádám Anna, Dengi Marcell és Czigány Balázs Menimo-ötlete – áll a közleményben.

Mint írják, a BKIK Fehérvári Dávid közönségkedvenc CsikkZero koncepcióját egymillió forint értékű szakmai konzultációs különdíjjal ismerte el. A projekt célja, hogy egy olyan gépet fejlesszenek, amely képes a fűből, a kavicsok közül és a bokrok alól eltávolítani a cigarettacsikkeket, valamint az apró hulladékokat akkor is, ha azok már a talajba ragadtak. A közleményben Zsabka Zsoltot, a BKIK általános alelnökét is idézik, aki elmondta: céljuk az volt, hogy a leendő nyertest segítsék a vállalkozási ötletének megvalósításában, annak piacra vitelében. A közösségi médiában zajló közönségszavazással azt is fel tudták mérni, melyik ötletnek lehet a legszélesebb körű támogatottságra, melyikre lehet a legnagyobb igény. A Planet Z kezdeményezésről bővebb információ a www.planetz.hu weboldalon található meg.

Zöldinfó

Bécs kerékpáros rekordot döntött

Létrehozva:

|

Szerző:

Gőzerővel folyik Bécsben a kerékpárutak építése, hiszen nagy az igény rájuk. Idén májusban ugyanis rekordot döntött a kerékpárosok száma a bécsi utakon, a különböző helyszíneken elhelyezett forgalomszámlálók 33 százalékkal több biciklistát észleltek az előző év májusához képest.

Több mint 1,1 millió kerékpárost mértek idén májusban azon a tizenhárom helyszínen, ahol tavaly májusban még csak 867.020 biciklistát regisztráltak az automatikus forgalomszámlálók. Mivel azóta további öt helyszínen is létesítettek forgalomszámlálót, a tizennyolc helyszínen mért együttes forgalmi adatok alapján már 1.465.474 kerékpárosról beszélhetünk idén májusban, az egész évet tekintve pedig már több mint 4 millióról. Úgy látszik tehát, hogy akik a pandémia hatására biciklire pattantak 2020-ban, továbbra is ezt a klímabarát közlekedési formát választják az osztrák fővárosban. Bécs Város pedig igyekszik a megnövekedett igényeknek megfelelően jó minőségű és egyre hosszabb kerékpáros úthálózatot biztosítani a két keréken közlekedőknek. Csak 2022-ben 17 kilométer új vagy felújított kerékpárutat készülnek átadni, és a következő évekre is nagyon komoly tervek vannak a kerékpáros fejlesztések terén – ezekre 2025-ig 100 millió eurót különített el a város.

 

 

 

Kép: MobAG/Peter Provaznik

Tovább olvasom

Zöldinfó

Kockákba tömörített gyümölcsökkel a fenntartható folyadékfogyasztásért

Létrehozva:

|

Szerző:

Az Ausztriából indult Waterdrop vállalat innovatív Microdrink megoldásokat biztosít a fogyasztók számára prémium termékek és fenntartható élmények formájában. Az FMCG szektorban az egyik leggyorsabban fejlődő vállalat 13 országban van jelen Európában és az Egyesült Államokban, és 19 üzlettel rendelkezik világszerte. 

A Microdrinkek gyártása során az alapanyagokat gyengéden kiszárítják, majd apró kockákba tömörítik. Ezzel az eljárással fokozatosan szűrik ki a vizet a gyümölcsökből és növényekből, így megmarad azok természetes íze, valamint a bennük lévő vitaminok is. A waterdrop® üdítőkockák glutén-, laktóz- és cukormentesek, valamint nem tartalmaznak ízfokozókat sem mesterséges anyagokat. A Microdrinkeket egyszerűen 400-600 ml vízben kell feloldani és máris fogyaszthatók. 

Környezettudatos megoldás a víz ízesítésére

Jelenleg évente nagyjából 500 milliárd műanyag palackot gyártanak világszinten, amelynek a felét vízpalackozásra használnak. Ez a mennyiség több mint 8 millió tonna CO2 kibocsátásával jár. A kibocsátás csökkentésére jó megoldás lehet a környezetbarát opciók alkalmazása: a kulacsok használata, a víz otthoni tisztítása ‒ és az ízesítés. Utóbbira remek alternatíva a Microdrink, amelynek gyártása és forgalmazása 98%-kal kevesebb CO2-kibocsátással jár a palackozott italokhoz képest. 

Már Magyarországon is elérhető

A Waterdrop cég kapszulái 13 különböző ízkombinációban elérhetőek olyan fantázianeveken, mint a BOOST (fekete ribizli, bodza, acai), a YOUTH (barack, gyömbér, ginszeng), a GLOW (mangó, kaktuszgyümölcs, articsóka) vagy a ZEN (csillaggyümölcs, fehér tea, citromfű). Emellett az alapkínálatban további hat ízkombináció, a SKY, CLEAN, DEFENCE, LOVE, FOCUS és RELAX található. Az waterdrop® három koffeintartalmú (SHIRO, NERO és ORO), ún. Microenergy kockát is kifejlesztett, amelyekbe természetes koffeintartalmmal rendelkező és elismert élénkítő hatással rendelkező növények kerültek.

A Waterdrop az üdítőkockák mellett kiváló minőségű rozsdamentes acél-, valamint üveg- és fakulacsokat és kiegészítőket készít, melyek használata szintén hozzájárulhat a környezettudatos életszemlélethez. 

Tovább olvasom

Zöldinfó

A környezetvédelemre is figyelni kell a reklámok készítésénél a kommunikációs szakma szereplői szerint

Létrehozva:

|

Szerző:

A magyarországi reklámiparnak a környezetvédelemre és a fenntarthatóságra is figyelnie kell a reklmákok készítésénél, ezt segíti elő a három szakmai szövetség által elindított Green Pledge kezdeményezés, amely a jó gyakorlatok elismerésére szolgál – hangzott el sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

A Green Pledge egy környezetvédelmi és fenntarthatósági vállalás a reklámpiaci szereplők részéről. A vállalást az Önszabályozó Reklám Tesület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) hívta életre. A Green Pledge tartalmazza egyebek mellett, hogy a reklámok készítésénél figyelnek az ökológiai lábnyom minimalizálására, például a díszlet és a kellékek anyagainak megválasztásával, valamint a helyszín meghatározásával. Ezen felül a reklám tervezésénél, kivitelezésénél kiemelten figyelnek a természetes környezetre, a reklámban nem mutatnak be a természetes erőforrások indokoltalan pazarlását tartalmazó képi elemet.

A helyszínen kiadott közlemény szerint a szakmai szervezetek csatlakozásra hívják a reklámkészítésben részt vevő cégeket, reklámozókat, az ügynökségeket és a médiát. A csatlakozó vállalatok akkor lesznek jogosultak a Green Pledge használatára, ha a legjobb gyakorlatuk bemutatásával bizonyítják a Green Pledge elveinek megvalósítását, amelyet a három szakmai szervezet képviselőiből álló zsűri bírál el.
Sütő Ágnes, az MMSZ alelnöke elmondta, a kezdeményezéssel olyan dinamikusan alkalmazott minősítést akarnak bevezetni, amely a fogyasztóknak és az üzleti élet szereplőinek is jelzi, hogy az adott cég tevékenyége zöld irányba mutat.

Bándi Gyula, zöld ombudsman, az alapvető jogok biztosa úgy vélte az ilyen jellegű önkéntes vállalások, önszabályozási döntések rendkívül hatékonyak lehetnek és egyúttal jelezte, örül ennek a kezdeményezésnek. A rendezvényen a Green Pledge vállalásait tartalmazó dokumentumot Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke, Hinora Ferencz, az MMSZ elnöke és Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke írta alá.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák