Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Úristen, egy bitang kínai hibrid autó

Létrehozva:

|

Eljött a nap, amikor már nem lehet önfeledten röhörészni a kínai autóiparon. A BYD Tang egy 505 lóerős hibrid SUV, amelyet adatai és kinézete alapján illik komolyan venni.

Rémisztő sebességgel hozza be a kínai autóipar nemrég még több évtizedes lemaradását: a Tang telibe találja az aktuális trendeket. Terepjáró-kinézetű, összkerekes szabadidőautó, hiszen a SUV-ok mennek mostanában a legjobban, és hibrid, ami évtizedünk legfontosabb vevőcsalogató címkéje. Az eddig ismert adatai alapján komoly elektromos rendszer van benne, ami nem csoda, hiszen a BYD-nek komoly tapasztalatai vannak tisztán elektromos autókkal.

A Tang oldalára biggyesztett 5-4-2 számsor a főbb paramétereket hirdeti: kevesebb, mint 5 másodperc alatt van százon, négykerék-hajtású és két litert fogyaszt. Bár a kínaiak sosem féltek nagyot mondani, a kettes szám legfeljebb akkor lehet valós adat az általános fogyasztásmérési szabványok szerint, ha jelentős távot tud megtenni az akkumulátorban tárolt energiával, és konnektorról lehet tölteni. Az 505 lóerős teljesítményt is érdemes fenntartásokkal kezelni: orrába egy kétliteres, turbós, 205 lóerős benzinest szereltek, hatsebességes automata váltóval, emellett két, egyenként 110 kW-os (150 lóerős), 200 Nm-es villanymotor hajtja még.

A teljesítményadatokat összeadva kijön az 505 lóerő, és a bruttó 720 newtonméterrel simán össze is jöhet a 4,9 másodperces nullaszáz, de hogy hosszú távon hogyan gazdálkodik az energiával, egyelőre talány. Ha a minőségben és megbízhatóságban is bizonyítanának a kínaiak, már csak a marketingstratégián kéne fejleszteniük. A bemutatóval egy időben ugyanis érthetetlen módon kihoztak két limitált sorozatot is, és csak ezek árát közölték: a Limited 300 ezer jüanba, vagyis mintegy 13 millió forintba, a combosabb Ultimate Edition ennek duplájába kerül. Hogy Magyarországra valaha eljutnak-e hivatalosan, kérdéses.

forrás: totalcar.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák