Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Úristen, egy bitang kínai hibrid autó

Létrehozva:

|

Eljött a nap, amikor már nem lehet önfeledten röhörészni a kínai autóiparon. A BYD Tang egy 505 lóerős hibrid SUV, amelyet adatai és kinézete alapján illik komolyan venni.

Rémisztő sebességgel hozza be a kínai autóipar nemrég még több évtizedes lemaradását: a Tang telibe találja az aktuális trendeket. Terepjáró-kinézetű, összkerekes szabadidőautó, hiszen a SUV-ok mennek mostanában a legjobban, és hibrid, ami évtizedünk legfontosabb vevőcsalogató címkéje. Az eddig ismert adatai alapján komoly elektromos rendszer van benne, ami nem csoda, hiszen a BYD-nek komoly tapasztalatai vannak tisztán elektromos autókkal.

A Tang oldalára biggyesztett 5-4-2 számsor a főbb paramétereket hirdeti: kevesebb, mint 5 másodperc alatt van százon, négykerék-hajtású és két litert fogyaszt. Bár a kínaiak sosem féltek nagyot mondani, a kettes szám legfeljebb akkor lehet valós adat az általános fogyasztásmérési szabványok szerint, ha jelentős távot tud megtenni az akkumulátorban tárolt energiával, és konnektorról lehet tölteni. Az 505 lóerős teljesítményt is érdemes fenntartásokkal kezelni: orrába egy kétliteres, turbós, 205 lóerős benzinest szereltek, hatsebességes automata váltóval, emellett két, egyenként 110 kW-os (150 lóerős), 200 Nm-es villanymotor hajtja még.

A teljesítményadatokat összeadva kijön az 505 lóerő, és a bruttó 720 newtonméterrel simán össze is jöhet a 4,9 másodperces nullaszáz, de hogy hosszú távon hogyan gazdálkodik az energiával, egyelőre talány. Ha a minőségben és megbízhatóságban is bizonyítanának a kínaiak, már csak a marketingstratégián kéne fejleszteniük. A bemutatóval egy időben ugyanis érthetetlen módon kihoztak két limitált sorozatot is, és csak ezek árát közölték: a Limited 300 ezer jüanba, vagyis mintegy 13 millió forintba, a combosabb Ultimate Edition ennek duplájába kerül. Hogy Magyarországra valaha eljutnak-e hivatalosan, kérdéses.

Advertisement

forrás: totalcar.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Keleten és Délen erősödik a Volkswagen, Nyugaton visszafogott a növekedés

A Volkswagen AG német autógyártó csoport 1,2 százalékkal, 2,271 millióra növelte járműkiszállításait az idei második negyedévben.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A VW honlapjára fölkerült adatok szerint kiszállításai Közép- és Kelet-Európába 9,1 százalékkal, Dél-Amerikába 19,8 százalékkal, Kínába 2,8 százalékkal, az ázsiai és csendes-óceáni térségbe (Kína nélkül) 10,3 százalékkal, a Közel-Keletre és Afrikába 14,4 százalékkal nőttek – írja az alternativenergia.hu. Eközben Nyugat-Európában 0,7 százalékkal, Észak-Amerikában pedig 16,2 százalékkal csökkentek. A VW 4,41 millió járművet szállított ki az idei első fél évben, 1,3 százalékkal többet a tavalyi azonos időszakhoz képest. A második negyedévben az autógyártó csoport 37,6 százalékkal, 248,7 ezerre növelte az elektromos járművek (BEV) kiszállítását, január-júniusban pedig 46,7 százalékkal, 465,5 ezerre. Az elektromos járművek aránya a VW teljes kiszállításaiban az év első felében 11 százalék volt, szemben az egy évvel korábbi 7 százalékkal.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák