Zöld Közlekedés
13,5 milliárddal támogatja idén Románia hibrid autók vásárlását

Az ország vezetése növeli a környezetkímélő gépkocsik vásárlásának támogatását a 2015-ös roncsautóprogramban, amely április 1-jén rajtolt. Tíz napon át jelentkezhetnek azok a gépkocsigyártók és -forgalmazók, amelyek részt akarnak venni a programban.
A bukaresti környezetvédelmi minisztérium tájékoztatása szerint az előző évekhez képest megnövelik a környezetkímélő autókért járó úgynevezett zöldbónuszt. Eddig 500 lejes (1 lej=67,75 forint) vagy 1500 lejes bónusz járt azoknak, akik környezetkímélő autót vásároltak a nyolcévesnél öregebb járművük helyett. Ezentúl 750 lej, 1500 lej vagy 2500 lej kiegészítést is kaphatnak annak függvényében, hogy milyen típusú hibrid meghajtású járművet vásárolnak.
A zöldbónusz összértéke elérheti maximum a 3250 lejt is, hiszen a legkisebb bónuszt halmozni lehet még eggyel, például a 2500 lejessel.
Az idei roncsautóprogram összköltségvetése 200 millió lej. A nyolcévesnél öregebb autójukat lecserélni akaró magán- és jogi személyek számára 25 ezer darab, 6500 lejt érő értékjegy áll rendelkezésre, amiből 20 ezer magánszemélyek számára.
Egy ilyen értékjegyet kap a program minden résztvevője, aki leadja a roncstelepre a nyolc évnél régebbi járművét. Az értékjegy továbbadható, de fel is használható új gépkocsi vásárlásához, és ez a 6500 lej egészül ki zöldbónusszal azok esetében, akik környezetkímélő jármű beszerzése mellett döntenek.
Gratiela Gavrilescu román környezetvédelmi miniszter szerint a környezetbarát gépkocsik támogatásának növelése újabb lépést jelent abba az irányba, hogy 2016-ban már csak az ilyen járművek vásárlását támogassák a roncsautóprogram keretében.
2005 óta a román állam 1,7 milliárd lejjel támogatta az elöregedett autók forgalomból való kivonását, és eddig mintegy félmillió használt jármű került roncstelepre.

Zöld Közlekedés
Hatalmas akkumulátorgyár létesítését tervezi a Porsche
A Porsche, a Volkswagen konszern sportkocsikat gyártó leányvállalata jelentősen növelné kapacitását az elektromos autókban használatos akkumulátorok gyártásában.

A Porsche évi 10-20 gigawattóra áramtároló kapacitással rendelkező akkumulátorcellák előállítására alkalmas üzemberuházást tervez a következő években – jelentette be Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója szerdán a stuttgarti vállalat féléves eredménybeszámolója alkalmából tartott telefonos konferenciabeszélgetésen. A Porsche befektetőket is toboroz beruházási terve megvalósításához. “Egy 20 gigawattórás akkumulátorcella-üzem 2-3 milliárd eurós beruházást igényel” – mondta Meschke, hozzátéve, hogy a cég számára ez túl nagy pénzügyi terhet jelentene, ezért külső befektetőket is be kíván vonni.
A Porsche májusban teljes egészében átvette a korábban a Customcells vállalattal üzemeltetett Cellforce akkumulátorcellás közös vállalatot. A közös vállalat eredetileg 100 megawattóra kapacitást tervezett létesíteni egy Reutlingen és Kirchentellinsfurt közös ipari területén fekvő üzemben. A Porsche a nagyteljesítményű cellákkal kapcsolatos terveit a Volkswagen konszern akkumulátoros leányvállalatával, a Powerco-val együttműködésben valósítaná meg. A Cellforce és a Powerco együttműködése szinergikus előnyöket kínál – mutatott rá Meschke. Egyrészt a Powerco úgynevezett “egységcellát” tervez a konszern tömegmárkái számára kialakítani, másrészt a Volkswagen konszernnek részesedése van a svéd Northvolt akkumulátorgyártó vállalatban is, amellyel együtt nagyteljesítményű cellákat akarnak gyártani Észak-Svédországban. A Porsche akkumulátorcellákat gyártó üzemének a helyszínéről még nem született döntés – mondta Meschke. Megfogalmazása szerint ehhez “szépségversenyt” rendeznek majd európai országok, valamint az Egyesült Államok és Kanada bevonásával.
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés