Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

13,5 milliárddal támogatja idén Románia hibrid autók vásárlását

Létrehozva:

|

Az ország vezetése növeli a környezetkímélő gépkocsik vásárlásának támogatását a 2015-ös roncsautóprogramban, amely április 1-jén rajtolt. Tíz napon át jelentkezhetnek azok a gépkocsigyártók és -forgalmazók, amelyek részt akarnak venni a programban.

A bukaresti környezetvédelmi minisztérium tájékoztatása szerint az előző évekhez képest megnövelik a környezetkímélő autókért járó úgynevezett zöldbónuszt. Eddig 500 lejes (1 lej=67,75 forint) vagy 1500 lejes bónusz járt azoknak, akik környezetkímélő autót vásároltak a nyolcévesnél öregebb járművük helyett. Ezentúl 750 lej, 1500 lej vagy 2500 lej kiegészítést is kaphatnak annak függvényében, hogy milyen típusú hibrid meghajtású járművet vásárolnak.

A zöldbónusz összértéke elérheti maximum a 3250 lejt is, hiszen a legkisebb bónuszt halmozni lehet még eggyel, például a 2500 lejessel.

Az idei roncsautóprogram összköltségvetése 200 millió lej. A nyolcévesnél öregebb autójukat lecserélni akaró magán- és jogi személyek számára 25 ezer darab, 6500 lejt érő értékjegy áll rendelkezésre, amiből 20 ezer magánszemélyek számára.

Egy ilyen értékjegyet kap a program minden résztvevője, aki leadja a roncstelepre a nyolc évnél régebbi járművét. Az értékjegy továbbadható, de fel is használható új gépkocsi vásárlásához, és ez a 6500 lej egészül ki zöldbónusszal azok esetében, akik környezetkímélő jármű beszerzése mellett döntenek.

Gratiela Gavrilescu román környezetvédelmi miniszter szerint a környezetbarát gépkocsik támogatásának növelése újabb lépést jelent abba az irányba, hogy 2016-ban már csak az ilyen járművek vásárlását támogassák a roncsautóprogram keretében.

2005 óta a román állam 1,7 milliárd lejjel támogatta az elöregedett autók forgalomból való kivonását, és eddig mintegy félmillió használt jármű került roncstelepre.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Bőrönd méretű eszköz töltheti az elektromos autókat

Létrehozva:

|

Szerző:

A ZipCharge fejlesztése sokkal kényelmesebbé teheti az elektromos járművek használatát.

Az elektromos járművek terjedésének egyik nagy akadálya a töltési infrastruktúra hiányossága. Számos vállalat dolgozik azon, hogy kiépüljön a megbízható hálózat, a londoni ZipCharge szerint ugyanakkor nem biztos, hogy a töltőknek feltétlenül állomásoknak kell lenniük. A cég a közelmúltban egy különleges eszközt mutatott be: ez a GoHub, a világ első hordozható, közös használatra tervezett elektromosjármű-töltője – számol be a PV Magazine. A berendezést elsősorban azoknak hozták létre, akiknek nincs utcán kívüli, saját töltőhelye. A szerkezetnek köszönhetően bármelyik parkolóhelyből rövid idő alatt töltőállomás válhat. A GoHub azokat az akkumulátorokat használja, amelyeket a ZipCharge tavaly novemberben mutatott be. A könnyű, kompakt, kerekes bőrönd méretű, 4 kilowattórás egységeknek megannyi felhasználási módja lehet, és otthon vagy egy autó csomagtartójában is könnyedén tárolhatóak. Az eszközök 30 percnyi töltéssel akár 32 kilométerre elég energiát biztosíthatnak az elektromos járművek számára.

Az akkumulátorok már elérhetőek a piacon, a GoHub keretében pedig bérelni is lehet majd őket. A GoHub egyik nagy előnye, hogy az adott közösség igényeinek megfelelően alakítható, nagyvárosi és vidéki környezetben pedig egyaránt jól alkalmazható. A rendszer további akkumulátoros kiegészítéssel ráadásul nap- vagy szélerőművel is kombinálható. A gyártó szerint az eszköz telepítése háromszor olcsóbb és gyorsabb lesz, mint a statikus utcai töltőké. Jonathan Carrier, a vállalat alapítója kiemelte, 2030-ig globálisan 100 ezer GoHubot akarnak eladni.

Az ABB és a Shell is a rugalmas és minőségi elektromos töltés elősegítésén dolgozik. A két vállalat 2019-ben megkötött partnerségének célja az infrastruktúra látványos feljavítása, a Shell 2025-ig 500 ezer, 2030-ra pedig 2,5 millió otthoni, kereskedelmi és saját kiskereskedelmi töltőt szeretne telepíteni. A Volkswagen Group kifejezetten Európában próbálja felgyorsítani a fejlesztést: 2024-ig több lépcsőben több ezer új töltőpontot telepítene Németországba, az Egyesült Királyságba és más európai országokba.

 

 

Kép: ZipCharge

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Magyarországon is nő az érdeklődés az elektromos autók iránt

Létrehozva:

|

Szerző:

Minden harmadik magyar járművezető mérlegeli elektromos autó vásárlását a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás miatt – közölte az EY nemzetközi tanácsadó cég reprezentatív, tavaly novemberben készült kutatása alapján az MTI-vel.

A felmérés szerint a magyarok 80 százaléka még sosem vezetett tisztán elektromos meghajtású kocsit, ennek ellenére a megkérdezettek 53 százaléka egy kedvező ajánlat esetén megfontolná, hogy alternatív hajtású járműre váltson. Az e-autó mellett leginkább a kedvezőbb fenntartási költségek és az alacsonyabb károsanyag-kibocsátási értékek miatt döntenének a válaszadók, 9 százalékuk már legközelebb is ilyen autót venne, 14 százalékuk pedig mindenképpen átülne egy elektromos kocsiba a jövőben. A kutatásba bevontak 47 százaléka azt mérlegeli, hogy hibrid autót vásároljon. A potenciális vevők számára a legfőbb aggályt a magasabb árszint, valamint az akkumulátor esetleges hibáinak és cseréjének költségei jelentik. Ezen kívül aggódnak a rövid hatótáv, a lassú töltési idő, és a jármű gyorsan csökkenő értéke miatt is. A válaszadókat leginkább a vételár-támogatásokkal, az adó- és illetékkedvezményekkel, valamint a töltőállomások számának növelésével lehetne arra ösztönözni, hogy e-mobilitásra váltsanak – írják a közleményben.

László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője a közleményben kiemelte, személyre szabott ajánlatokkal növelhető az elektromos és hibrid autók iránti vásárlási kedv. Ehhez azonban a kereskedőknek olyan ügyfélkapcsolat-kezelési rendszert kell üzemeltetniük, amely hatékonyan támogatja az egyedi igények kiszolgálását. Vékási Tamás, az EY adótanácsadás üzletágának vezetője a közleményben felhívta a figyelmet arra, hogy a hazai vállalatoknak lehetőségük van ösztönözni az e-mobilitás terjedését. Környezetbarát beruházásokhoz ugyanis számos kedvező adózási lehetőség érhető el cégek számára. Sokan nem tudják, hogy ebbe a kategóriába tartozik az is, ha egy munkáltató elektromos közlekedési eszközök használatát biztosítja munkavállalói részére.

Tovább olvasom

Zöld Közlekedés

Lemerült az elektromos autója? A magyar fejlesztés segít a bajban!

Létrehozva:

|

Szerző:

Kihirdették az MVM Edison startup verseny idei győzteseit; az innovatív kezdeményezéseket ötlet és érett (scale up) fázis kategóriákban díjazták – tájékoztatta az MVM az MTI-t.

Közölték, hogy az ötlet fázisban a Diverzum diákokat és márkákat összekötő platformja állt a dobogó legfelső fokára, második az automatizált otthoni kertészetet megvalósító MikroKert, a bronzérmes pedig az okos hulladékkezelésre ösztönző GreenMap csapata lett. Az érett fázisú fejlesztések között az első helyezést a városnézést új szintre emelő szabadulószoba-alkalmazás, a CityRoom érte el, második a fiataloknak ökotudatos, digitális közösségi alkotóműhelyt létrehozó RoboKaland, és harmadik az elektromos autók számára töltés-asszisztencia szolgáltatást biztosító Green Assistance csapata lett. A versenyt 2016-ban szervezték meg először, azóta minden évben megtartották; eddig összesen csaknem félezer pályázat érkezett, 59 döntőst mentoráltak és 16 csapat került a nyertesek közé. Idén 186 pályázat érkezett be a vállalathoz.

A szervezők olyan ötleteket díjaztak, amelyek valós problémákra kínálnak megoldásokat, miközben hatékonyabbá teszik az energetikai szektor működését – írták. Az érett és az ötlet fázis első helyezettjei 5 millió forintos fődíjat kaptak, a második és harmadik helyezettek pedig 3, illetve 1 millió forintot nyertek.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák