Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Google majdnem megvette a Teslát

Létrehozva:

|

Manapság már nehéz ezt elhinni, de alig két évvel ezelőtt kevésen múlott, hogy Elon Musk nem adta el a Teslát a Google-nek.

2013 márciusában elég rosszul futottak dolgok, de az biztos, hogy Musk felajánlotta a Google vezérigazgatójának, Larry Page-nek, hogy az internetes óriás vásárolja meg a Teslát 6 milliárd dollárért. Két kikötése volt: plusz 5 milliárdot szeretett volna gyárfejlesztésekre, és 8 évig szeretett volna a cégnél maradni, hogy legyen ideje kifejleszteni az elektromos autók harmadik generációját.

A Bloomberg cikke szerint a tárgyalások jól mentek, az alapokban megegyeztek, már kezet is ráztak a megállapodásokra. Végül azonban a Tesla hirtelen visszatántorgott a csőd széléről, pár hét múlva nyereséges negyedéves zárást tettek közzé, és a tartozásaik egy részét is visszafizették. Musk ezt követően hamarosan visszalépett az eladástól.

Érdekesség, hogy tavaly az Apple került szóba, mint a Tesla lehetséges felvásárlója. A cégnek hatalmas készpénztartalékai vannak, ráadásul valami autószerűn is dolgoznak állítólag, a pletykák szerint az iPhone gyártója akár 75 milliárd dollárt is megadna a Tesláért.
forrás: index.hu

 

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Hidrogénhajtású kukásautót tesztelnek Bécsben

A Duna-szigeten kezdték el tesztelni az osztrák főváros első hidrogénhajtású hulladékgyűjtő járművét.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az elektromos kukásautóhoz képest kétszer akkora távot tud megtenni és gyorsabb a tankolása is. Mindkét haszongépjármű-típus tesztjét tudományosan követik. Melyik a jobb – az elektromos vagy a hidrogénhajtású? – a kérdés nem csak a személyautóknál, de a nehézgépjárműveknél is aktuális. Hogy választ kapjon a kérdésre, az osztrák főváros a meglévő két elektromos kukásautó mellett a napokban egy hidrogénhajtású hulladékgyűjtő jármű tesztjét is megkezdte. A forradalmi kukásautó a Duna-szigetet járja, és a kommunális hulladék valamint a sárga kukák ürítését végzik vele. A csupán prototípusként létező jármű egyik előnye – az alváz a Mercedestől, a felépítmény a Stummertől van –, hogy a vezetőfülke alacsonyan van, így a sofőr pontosan látja, van-e gyalogos, biciklis az induló jármű előtt. Különösen fontos szempont ez, mivel a Duna-sziget a bécsiek egyik kedvelt pihenőhelye, ahova sokan járnak sétálni, biciklizni, futni.

A 85 kilowattórás akkumulátort menet közben két, egyenként 30 kilowattos üzemanyagcella tölti. Nemcsak a jármű meghajtása, de a hulladékgyűjtő edények kiürítése és a hulladék tömörítése is elektromosan zajlik. A 17 tonna önsúlyú jármű 23 köbméternyi szemetet tud begyűjteni és körülbelül 160 kilométer a gyűjtőjárata hossza. Ezzel kétszer akkora területet tud ellátni, mint a Bécsi Köztisztasági Vállalat elektromos kukásautója és gyorsabb a tankolása is. A hidrogénhajtású kukásautó egy dízeles járművet váltott le, így sokkal csendesebb, tisztább és biztonságosabb, mint hagyományos elődje. Tankolni a Wien Energie Floridsdorfban található hidrogénkútjához jár, ahol zöldhidrogénnel töltik fel.

A tesztüzemet a Bécsi Műszaki Egyetem követi nyomon, hogy a végén eldönthessék, az elektromos vagy a hidrogénhajtású kukásautó praktikusabb-e Bécs számára. Vizsgálják a járművek és az akkumulátorok viselkedését küldönböző hőmérsékleteknél, különböző távokon illetve különböző típusú hulladékok esetén. Az osztrák főváros célja, hogy lehetőség szerint már 2030 előtt klímasemlegesre cserélje a város 3.100 járműből álló járműparkját. Az alternatív hajtású járművekre váltás különösen a haszon- és nehézgépjárművek esetén jelent nagy kihívást.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!