Zöld Közlekedés
A jövő városi biciklije

A kerékagy és küllők nélküli kerekes járművek nem számítanak újdonságnak. A koncepció már több mint tíz éve ismert, de eddig még nem gyártottak széles körben terjesztett szériákat.
A Lunartic szíjmeghajtású, kerékagy és küllő nélküli modelljével valószínűleg sikerült legyőzni a korábbi modellek nehézségeit. Több régi technológiát is integráltak, és a felhasználók számára is könnyebbé tették hajtását. Nemcsak emiatt, hanem a trendi kinézete miatt is a vásárlók kedvence lehet. A modellt Luke Douglasland tervezte, a Loughborough Design School hallgatója. A szíjmeghajtás nem az egyetlen újítás a szerkezeten. A hátsó kerék küllőket és kerékagyat nélkülöző megoldása szintén említésre méltó. Tervezője nemcsak egy nagy teljesítményű kerekes járművet, hanem kényelmes közlekedési eszközt szeretett volna tervezni. Az alacsonyabb első, és a magasabb hátsókerék nagyobb stabilitást kölcsönöz a biciklinek, és az irányítást is megkönnyíti.
Ha a tömeggyártás megvalósul, valószínűleg hamar forradalmasíthatja a biciklis szokásokat. Tervezője, Luke Douglasland szerint azonban – aki a modellt egy vizsgafeladatként tervezte- még sok kidolgoznivaló van a biciklin, mielőtt valóban bekerülne a köztudatba. Szerinte még jó néhány hónapot, akár egy évet is várni kell arra, hogy az innovatív járművet árulni lehessen.

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
Zöld Közlekedés
Zöldforradalom a magyar utakon: elektromos autók özönlenek a cégekhez
Hétezer cég kért támogatást járműflottája zöldítéséhez – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán.

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A bejegyzésben azt írták, meghaladta a hétezret a vállalati e-autó programban beérkezett igénylések száma – írja az alternativenergia.hu. A pályázók mintegy felének már ki is fizették a 30 milliárd forintos keretösszeg több mint felét – tették hozzá. A kormányzati ösztönzésnek köszönhetően 8000 tiszta és csendes gépkocsival, köztük 1700 kisteherautóval bővült a hazai klímabarát állomány – tudatta a minisztérium. A posztban felhívták a figyelmet arra, hogy a kizárólag elektromos hajtású járművekből május végére már több mint 82 ezer állt forgalomba Magyarországon, ami az évtized elejéhez képest tízszeres gyarapodást jelent. Azt írták, a gazdasági társaságok decemberig igényelhetnek még járművenként akár 4 millió forintot környezetkímélő gépkocsik megvásárlásához.
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Brüsszeli bejelentés: új napelemes szabályozás érkezik
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Minden lakóházat érint az EU napelem szabályozása
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Miért állnak le a lakópark napelemei? – A szolgáltató válaszolt!
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás óta
Megérkezett a hiányzó láncszem a fenntartható napelemes értékláncban
-
Otthon3 nap telt el a létrehozás óta
A könnyűszerkezetesek gyorsaságával épült a betontechnológiás mintaház
Korcs
2014-08-07 at 12:43
Egy laza gumi cseréhez szét kell kapni az egészet és egy lazább kanyarban leér a pedál…