Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

A Tesla Roadster újra támad?

Létrehozva:

|

Néhány éve még csak ennyit tudott felmutatni a Tesla Motors: egy alig módosított Lotus Elise-t, villanymotoros hajtáslánccal. Nem készült belőle sok, és azok sem voltak valami megbízható autók, de elég érdekesek és drágák voltak ahhoz, hogy kitermeljék annak a kemény magnak a közepét, amely aztán segíthet elterjeszteni a későbbi, használhatóbb modelleket.

Így is lett, és ahogy számítani lehetett rá, a Tesla Roadster azonnal eltűnt, ahogy a Model S megérkezett. Ám úgy hallani, a Tesla visszatérne a gyökerekhez, miután kialakított egy komolyabb kínálatot. Jelenleg még csak az 5-ös BMW méretű Model S kapható, de már láttuk a szabadidőautó-jellegű Model X prototípusát, és ha igaz, érkezik egy elérhetőbb árú villanyautó, a Model C is. A legújabb pletykák szerint ezek után, legkorábban 2017-ben érkezhet meg a Roadster utódja, bár úgy hallani, ezt már teljes egészében maga tervezné a Tesla mérnök-csapata.

A Tesla alelnöke, George Blankenship korábban azt mondta, a következő Roadster sokkal jobb lesz, mint az elődje volt: akár 4 másodpercen belül elérheti majd a 100 km/h-s sebességet, és egy töltéssel akár 320 km-t is elmehet.

forrás: totalcar.hu

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák