Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Atomenergiáról megújuló energiákra vált Tajvan

Létrehozva:

|

A szigetországban 2016-ban Tsai Ing-wen elnök került hatalomra és gyökeresen megváltoztatta a klíma- és az energiapolitikát.

A távlati célkitűzések között szerepel, hogy Tajvan 2025-ig beszünteti az atomenergia felhasználását és ezzel párhuzamosan fokozatosan a középpontba kerülnek a megújuló energiák. A döntést ugyanakkor az ipar egy része nem fogadta kitörő örömmel és mindent elkövet azért, hogy az ellenérzéseit kifejezésre juttassa. A helyi atomipar többek között népszavazást akar kezdeményezni a kérdésben, s így kényszerítené meghátrálásra az elnököt és annak támogatóit. Emellett kampányt indítottak azzal a fő mottóval, hogy a megújuló energiák túl drágák és nem képesek biztosítani az ország stabil energiaellátását. Éppen ezért az atomenergia és a szén gyakorlatilag még hosszú ideig elengedhetetlen Tajvan energiaellátása szempontjából.

Az elnök és támogatói ugyanakkor nem hagyták magukat és egy tajpeji energiaügyi konferencián azt javasolta a szakembereknek és a közvéleménynek, hogy ne hallgassanak az atomipar érveire, hanem álljanak ki a megújuló energiák mellett. Amennyiben ugyanis az elképzelések megvalósulnak, úgy az ország 2030-re a teljes energiaellátását a megújuló forrásokból biztosíthatja. Az elnök megerősítette, hogy a kormány mindenképpen ki akar vonulni az atomenergia-üzletből és utalt arra, hogy már a 2011-ben, Berlinben folytatott megbeszélésein is felmerült ez a gondolat. A politikus pedig azóta is ragaszkodik az ötlet megvalósításához, különösen azóta, hogy Tajvan elnöke lett.

forrás: alternativenergia.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!