Zöld Közlekedés
Egyre többen utaznak telekocsival nyaralni

Egyre többen kelnek útra telekocsival nyaralni Magyarországon, az interneten keresve utastársakat az autóban a szabad férőhelyekre, az utazási költségek csökkentése érdekében – közölte az AutoHop.hu telekocsi-közvetítő cég az MTI-vel.
Az AutoHop közössége már Magyarországon is több mint 120 ezer tagú. A magyarországi ügyfelek a legnagyobb számban a Balaton térségét keresik fel, az idén már 23 ezren utaztak telekocsival ide a nyáron, de népszerűek a horvátországi városok is, közülük Split környéke a legkedveltebb. Az AutoHop rendszerében az idei szezonban, május óta közel 27 ezer autós hirdetett meg balatoni utat. Ez összesen 85 ezer potenciális utashelyet jelent, ami átlagos vonat- és távolsági buszkapacitással számolva 159 vonatot és 1682 busznyi utast tesz ki – áll a közleményben.
A rendszeres utazók mintegy háromnegyede havonta, 15 százaléka hetente, 10 százaléka heti több alkalommal veszi igénybe a szolgáltatást – közölte az AutoHop az MTI érdeklődésére. Hozzátették: az autósok között mintegy 73 százalék a rendszeresen így utazók aránya, míg az utasoknál azok vannak többen, akik csak egyedi utazási megoldást keresnek, és az adott pillanatban a telekocsizást találják a legmegfelelőbb megoldásnak.
A gyorsan terjedő utazási formát sokan nemcsak azért választják, mert ezzel akár felére csökkenhet az utazás költsége, hanem azért is, mert sokszor gyorsabb és kényelmesebb a tömegközlekedésnél, gyakran háztól házig tartó fuvart jelent, és lehetőséget ad társas kapcsolatok kialakítására, emellett a környezetet is kevésbé terheli meg – mutatott rá az AutoHop közleményében.
A 2012-ben indult cég ma már Magyarországon kívül Romániában, Szerbiában és Horvátországban is jelen van. Az AutoHop statisztikái szerint havonta 21-22 ezer út valósul meg a rendszeren keresztül, amelynek mintegy felét külföldi utak teszik ki. A legnépszerűbb útvonalak Magyarországon belül a Balatonon kívül a Budapestet a nagyvárosokkal összekötő utak, külföldi úti céloknál pedig Bécs, München, Stuttgart a sorrend.
Az AutoHop.hu honlapot a The Trust Worx Kft. üzemelteti. A cég közlése szerint jelenleg azon dolgoznak, hogy tökéletesítsék a rendszert az igényekhez egyre jobban alkalmazkodó szolgáltatásokkal. Amennyiben megfelelő számú felhasználó veszi majd igénybe a honlap szolgáltatását, akkor döntenek arról, hogy milyen üzleti modellel biztosítsák az oldal fenntartható működéséhez szükséges bevételt – közölték.

Zöld Közlekedés
Befejeződött a tesztüzem – jól vizsgázott a forgalomban az új magyar elektromos midibusz
Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a legújabb magyar elektromos midibusz.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Ez volt az első alkalom, hogy menetrendszerinti járatként közlekedett az új e-busz, a város minden pontján találkozhattak vele az utasok. A GANZ-SOR voltaképpen hazai terepen volt, hiszen a bajai GTKB Kft.-nél magyar mérnökök, régi Ganz-osok fejlesztették ki a jármű szívét, az elektromos hajtást, valamint a szoftverfejlesztési feladatokat is ők látták el. Jól vizsgázott az új hazai elektromos midibusz. A magyar-cseh együttműködésben megvalósult GANZ-SOR EBN8 az eredetileg tervezett három hét helyett öt héten keresztül rótta Baja útjait. A tesztüzem alatt a jármű 5800 kilométert tett meg, nagyjából 8000 utast szállított menetrend szerint. Baján a tömegközlekedés ingyenes, így az utasoknak nem kell jegyet váltaniuk a járatokra. A midibuszt minden járaton és útvonalon kipróbálhatták a közlekedők és az üzemeltető sokrétű tapasztalatokat gyűjthetett.
Ez volt a busz első éles bevetése, valódi személyforgalomban, valódi üzemeltetővel és utasokkal. A midibuszt kipróbálhattuk fagyban, esőben és enyhe tavaszi időben, szűk utcákon és főutakon, erős forgalmú és csendesebb napokon is, vagyis változatos körülmények között zajlott a tesztüzem. Sok információt és hasznos tapasztalatot gyűjtöttünk. A tesztidőszak összességében rendben zajlott le, a busz minden nap dolgozott, nem volt olyan esemény, hogy ki kellett volna állnia a forgalomból – mondta Pencz Rudolf, a járművet gyártó GTKB Kft. ügyvezetője.
A tervezők kiemelt figyelmet fordítottak a hazai fejlesztésű akkumulátor tesztelésére, amely beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A hatótáv is szépen visszaigazolta az előzetes várakozásokat, a legszigorúbb fagyban is. A busz töltése a gyártó telephelyén, saját fejlesztésű, CCS2 szabvány szerinti töltőberendezésével történt. Az üzemeltető a tesztidőszak végén jegyzőkönyvben összegezte tapasztalatait, amelyben az objektív tapasztalatok mellett az autóbuszvezetők szubjektív értékeléseit is bemutatták. Különösen pozitívan emelték ki a busz motorerejét, dinamikáját, stabilitását, fordulékonyságát, fényszórói fényerejét. A buszvezetők egyébként kifejezetten kedvelték az új járművet, melyet „Picur”-nak neveztek el. Emellett az utazóközönségtől is csupa pozitív visszajelzés érkezett a járműről.
A tapasztalatok birtokában kisebb finomhangolásokat végzünk a szoftverbeállításokon, majd jöhet a következő etap: a jármű állandó forgalomba állítása és a sorozatgyártás elindítása – tette hozzá az ügyvezető.
A nyolc méter hosszú, 16 ülőhellyel rendelkező, alacsonypadlós elektromos midibuszt 2024 nyarán mutatta be a GTKB (Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft.), amikor az megkapta a típusengedélyt. A prototípus jármű forgalombahelyezése októberben történt meg. A GTKB Kft. végezte az elektromos hajtás kifejlesztését, míg a cseh SOR a kocsiszekrényt alkotta meg. A 120 kW teljesítményű aszinkron vontatómotort NMC típusú, 200 kWh-s akkumulátor hajtja, amely plug-in technológiával és pantográfos oszloptöltőről (OppCharge) egyaránt tölthető. A busz egyetlen feltöltéssel mintegy 270 kilométer megtételére képes.
-
Zöldinfó24 óra telt el a létrehozás óta
Döntést hozott az Alkotmánybíróság a napelemes szaldósok ügyében!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Inkább a szomszéd, mint a napsütés számít, amikor napelemet telepítünk a tetőnkre
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Úttörő jellegű beruházás lenne a kiskunhalasi geotermikus erőmű megépítése
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Már több mint 400 jelentkező csatlakozna a Vizet a tájba! programba
-
Zöldinfó4 nap telt el a létrehozás óta
Szaharai porvihar hazánk felett – kutatók a jelenségről és a terjedő álhírekről
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés