Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Egyre többen utaznak telekocsival nyaralni

Létrehozva:

|

Egyre többen kelnek útra telekocsival nyaralni Magyarországon, az interneten keresve utastársakat az autóban a szabad férőhelyekre, az utazási költségek csökkentése érdekében – közölte az AutoHop.hu telekocsi-közvetítő cég az MTI-vel.

Az AutoHop közössége már Magyarországon is több mint 120 ezer tagú.  A magyarországi ügyfelek a legnagyobb számban a Balaton térségét keresik fel, az idén már 23 ezren utaztak telekocsival ide a nyáron, de népszerűek a horvátországi városok is, közülük Split környéke a legkedveltebb. Az AutoHop rendszerében az idei szezonban, május óta közel 27 ezer autós hirdetett meg balatoni utat. Ez összesen 85 ezer potenciális utashelyet jelent, ami átlagos vonat- és távolsági buszkapacitással számolva 159 vonatot és 1682 busznyi utast tesz ki – áll a közleményben.

A rendszeres utazók mintegy háromnegyede havonta, 15 százaléka hetente, 10 százaléka heti több alkalommal veszi igénybe a szolgáltatást – közölte az AutoHop az MTI érdeklődésére. Hozzátették: az autósok között mintegy 73 százalék a rendszeresen így utazók aránya, míg az utasoknál azok vannak többen, akik csak egyedi utazási megoldást keresnek, és az adott pillanatban a telekocsizást találják a legmegfelelőbb megoldásnak.

A gyorsan terjedő utazási formát sokan nemcsak azért választják, mert ezzel akár felére csökkenhet az utazás költsége, hanem azért is, mert sokszor gyorsabb és kényelmesebb a tömegközlekedésnél, gyakran háztól házig tartó fuvart jelent, és lehetőséget ad társas kapcsolatok kialakítására, emellett a környezetet is kevésbé terheli meg – mutatott rá az AutoHop közleményében.
A 2012-ben indult cég ma már Magyarországon kívül Romániában, Szerbiában és Horvátországban is jelen van. Az AutoHop statisztikái szerint havonta 21-22 ezer út valósul meg a rendszeren keresztül, amelynek mintegy felét külföldi utak teszik ki. A legnépszerűbb útvonalak Magyarországon belül a Balatonon kívül a Budapestet a nagyvárosokkal összekötő utak, külföldi úti céloknál pedig Bécs, München, Stuttgart a sorrend.

Az AutoHop.hu honlapot a The Trust Worx Kft. üzemelteti. A cég közlése szerint jelenleg azon dolgoznak, hogy tökéletesítsék a rendszert az igényekhez egyre jobban alkalmazkodó szolgáltatásokkal. Amennyiben megfelelő számú felhasználó veszi majd igénybe a honlap szolgáltatását, akkor döntenek arról, hogy milyen üzleti modellel biztosítsák az oldal fenntartható működéséhez szükséges bevételt – közölték.

 

Advertisement

 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Hidrogénhajtású kukásautót tesztelnek Bécsben

A Duna-szigeten kezdték el tesztelni az osztrák főváros első hidrogénhajtású hulladékgyűjtő járművét.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az elektromos kukásautóhoz képest kétszer akkora távot tud megtenni és gyorsabb a tankolása is. Mindkét haszongépjármű-típus tesztjét tudományosan követik. Melyik a jobb – az elektromos vagy a hidrogénhajtású? – a kérdés nem csak a személyautóknál, de a nehézgépjárműveknél is aktuális. Hogy választ kapjon a kérdésre, az osztrák főváros a meglévő két elektromos kukásautó mellett a napokban egy hidrogénhajtású hulladékgyűjtő jármű tesztjét is megkezdte. A forradalmi kukásautó a Duna-szigetet járja, és a kommunális hulladék valamint a sárga kukák ürítését végzik vele. A csupán prototípusként létező jármű egyik előnye – az alváz a Mercedestől, a felépítmény a Stummertől van –, hogy a vezetőfülke alacsonyan van, így a sofőr pontosan látja, van-e gyalogos, biciklis az induló jármű előtt. Különösen fontos szempont ez, mivel a Duna-sziget a bécsiek egyik kedvelt pihenőhelye, ahova sokan járnak sétálni, biciklizni, futni.

A 85 kilowattórás akkumulátort menet közben két, egyenként 30 kilowattos üzemanyagcella tölti. Nemcsak a jármű meghajtása, de a hulladékgyűjtő edények kiürítése és a hulladék tömörítése is elektromosan zajlik. A 17 tonna önsúlyú jármű 23 köbméternyi szemetet tud begyűjteni és körülbelül 160 kilométer a gyűjtőjárata hossza. Ezzel kétszer akkora területet tud ellátni, mint a Bécsi Köztisztasági Vállalat elektromos kukásautója és gyorsabb a tankolása is. A hidrogénhajtású kukásautó egy dízeles járművet váltott le, így sokkal csendesebb, tisztább és biztonságosabb, mint hagyományos elődje. Tankolni a Wien Energie Floridsdorfban található hidrogénkútjához jár, ahol zöldhidrogénnel töltik fel.

A tesztüzemet a Bécsi Műszaki Egyetem követi nyomon, hogy a végén eldönthessék, az elektromos vagy a hidrogénhajtású kukásautó praktikusabb-e Bécs számára. Vizsgálják a járművek és az akkumulátorok viselkedését küldönböző hőmérsékleteknél, különböző távokon illetve különböző típusú hulladékok esetén. Az osztrák főváros célja, hogy lehetőség szerint már 2030 előtt klímasemlegesre cserélje a város 3.100 járműből álló járműparkját. Az alternatív hajtású járművekre váltás különösen a haszon- és nehézgépjárművek esetén jelent nagy kihívást.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!