Zöld Közlekedés
Két puritán ebike a németektől

Már nem elég, hogy a pedelec bringád jól menjen, jól is kell kinéznie…
Freygeist elektromos kerékpár
A német startup közösségi finaszírozással dobná piacra a fenti képen pózoló puritán, retrójellegű elektromos bringáját. Nem is állnak rosszul a gyűjtéssel, hiszen már 250 millió forintnyi kezdőtőkét sikerült összekalapozniuk…
A bringa 250W-os hátsókerék hajtást kapott, mely szinte észrevehetetlenül bújik meg a 10-es váltó lánctányérjai mögött. A 300Wh-ás akkut a vázba rejtették. A kerékpár leglényegesebb adata azonban a súlya; csupán 12 kilót nyom a mérlegen, így a gyártó szerint állva hagyja a mostani városi elektromos bringákat. Az ára viszont elég brutálra sikerült; 4000 Eur-ért fogják majd adni.
Coboc Nightride
Emlékszel még a Coboc ebike-ra? Az előbbi bringához hasonlít a koncepciója, de ez még inkább a hightech mezőnyhöz tartozik. Korábbi cikkeinket itt és itt találod róla.
A teljes cikk itt olvasható.

Zöld Közlekedés
Napelemes tetőcsomagtartó: Plusz 32 km hatótáv minden nap!
Az elektromos járművek számára kidolgozott termék akár napi 32 kilométerrel is növelheti a hatótávolságot.

A DartSolar amerikai startup szerint az elektromos járművekhez készült új napelemes tetőcsomagtartó-kiegészítője naponta akár 32 kilométer plusz hatótávolságot is biztosíthat – számol be a PV Magazine. A Los Angeles-i székhelyű cég a közelmúltban mutatta be új termékét. Az elektromos járművek esetében továbbra is sokaknak gondot okoz a hatótáv, különösen az olyan területeken, ahol nem megfelelő a töltési infrastruktúra, nem ritka, hogy valaki éppen emiatt tántorodjon el a vásárlástól. A DartSolar csomagtartója a plusz energiával segít csökkenteni a problémát.
Vezetés közben, összehajtogatott állapotban a termék 360 W napenergia-kapacitást biztosít, kihajtva a rendszer 1 kW-os tömbben 1000 W-ra bővíthető. A modulok mindössze 15 másodperc alatt kihajtogathatóak. A DartSolar szerint tetőcsomagtartóját különböző elektromos modellekkel tesztelték, a panelek egy hátsó tápegységhez csatlakoznak, amely a napenergia termelését 120 V-os váltakozó árammá alakítja a jármű számára.
A vállalat szerint az állványt könnyű, egyedi napelemekkel tervezték. A rendszer támogatja a tulajdonosok átalakításait is, a gyártó nyílt tervrajzot, javítási utasításokat és 3D-s nyomtatóval készíthető alkatrészeket kínál a javításokhoz. A tetőcsomagtartó akár 50 kilogrammnyi tömeg szállítására is átalakítható, ilyenkor úgy működik, mint egy hagyományos jármű tetőcsomagtartója.
A készülék ára jelenleg 2950 dollár (mintegy 1,15 millió forint). A DartSolar szerint a 10 éves élettartam mellett a termék várható megtérülési ideje két év, a befektetés pedig ötszörös megtérüléssel jár. A 2024-ben alakult cég tetőcsomagtartójának kifejlesztése mögött háromévnyi kutatás állt. A vállalat jelenleg a tandem napelemes technológiát vizsgálja, hogy a jövőbeli modellekben tovább növelje a termelést. A DartSolar jelenleg egy 3000 wattos napelemes tetőcsomagtartót tervez, amely képes napi 48-64 mérföldnyi töltést biztosítani.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Ez lenne a legegyszerűbben felszerelhető napelem?
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Miért telepítenek fóliát a napelemes rendszerekre?
-
Zöld Közlekedés1 hét telt el a létrehozás óta
Zöld jövő a közlekedésben: Szénhulladékból tiszta akkumulátorok készülnek
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
A napelemes invertereknek mennyi az élettartama?
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
Napelem és hőszigetelés egyben az új fejlesztésű napelemes rendszer
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés