Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Napelemekkel termel áramot a SI-KER FOOD Kft.

Létrehozva:

|

Mintegy 42 millió forintos beruházással fejlesztette leveleki telephelyét a SI-KER FOOD Kft.

A beruházás 42.055.800 Ft összes elszámolható költségéből 27.336.270 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert az Új Széchenyi Terv keretében. A 49,92 kWp teljesítményű, 340 négyzetméteres területen beépített napelemes rendszer került átadásra Levelek településen az elmúlt napokban. A 208 db 240W-os napelem felszerelésére a talajon került elhelyezésre.

Az Új Széchenyi Terv Környezet és Energia Operatív Programjának KEOP-2012-4.10.0/A kódszámú pályázata lehetőséget nyújtott arra, hogy a SI-KER FOOD Kft. leveleki telephelye villamos energia ellátása napelemes rendszerrel valósuljon meg így hozzájárulva a környezetvédelemhez valamint csökkenti lokálisan a széndioxid kibocsátást és jelentős megtakarításhoz segíti hozzá a vállalkozást.

A kivitelezést a Solar-Holding Kft. végezte el, akik a beruházást elvégezték, a napelemeket és az invertereket telepítették, a hálózatra kötötték, üzembe helyezték, és a beruházás már villamos energiát tud termelni. A napelemes kiserőművel megtermelhető éves összes villamos energia 55800 kWh ezzel éves szinten közel 50 tonna szén-dioxid CO2 kibocsátás előzhető meg.

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!