Zöld Közlekedés
Vízen járó bringa

Lakj olyan helyen ahol vízen is közlekedhetsz, végy egy hátizsákot, agyald ki hogyan lehet kerékpárból vízibiciklit készíteni, s máris kikerülheted a csúcsforgalmat az utcákon, minden stressz nélkül, nyugodtan elérheted a munkahelyedet.
Így lehet röviden összefoglalni annak a kísérletnek a lényegét, amely az Amerikában élő Judah Schiller nevéhez fűződik. Ő az a hétköznapi “feltaláló”, aki San Franciscoban kerékpárjából vízi járművet rakott össze. Ötlete azon a napi gondján alapult, hogy megkönnyítse a napi munkábajárását. A praktikum vezette tehát kísérletező kedvét, azt szerette volna elérni, hogy otthonától a munkahelyéig útjának egy részén vízen tegye meg, kiváltva ezzel a közúti közlekedés nehézségeit. Fáradozását, alkotókedvét siker koronázta.
Sajátos kísérlete révén mountain bike-ját kétfunkcióssá tette, azaz, alkamassá fejlesztette bringját a vízen kerekezésre is. Sok-sok munka után olyan jármű került ki a keze közül, amely hátára vehető egy hátizsákban és 15 perc alatt oly módon összeszerelhető, hogy a kétkerekű képes vízibicikliként szolgálni. Ezen a módon nem kell órákon át kínlódnia az utcák forgatagában, szinte élményszerűen, praktikusan teheti meg a szokásos napi útját. A közlekedéstörténet alighanem megjegyzi majd a nevét, hiszen ő az első ember, aki különös járművén az egész San Francisco-öblöt átbiciklizi.

Zöld Közlekedés
Napelemes tetőcsomagtartó: Plusz 32 km hatótáv minden nap!
Az elektromos járművek számára kidolgozott termék akár napi 32 kilométerrel is növelheti a hatótávolságot.

A DartSolar amerikai startup szerint az elektromos járművekhez készült új napelemes tetőcsomagtartó-kiegészítője naponta akár 32 kilométer plusz hatótávolságot is biztosíthat – számol be a PV Magazine. A Los Angeles-i székhelyű cég a közelmúltban mutatta be új termékét. Az elektromos járművek esetében továbbra is sokaknak gondot okoz a hatótáv, különösen az olyan területeken, ahol nem megfelelő a töltési infrastruktúra, nem ritka, hogy valaki éppen emiatt tántorodjon el a vásárlástól. A DartSolar csomagtartója a plusz energiával segít csökkenteni a problémát.
Vezetés közben, összehajtogatott állapotban a termék 360 W napenergia-kapacitást biztosít, kihajtva a rendszer 1 kW-os tömbben 1000 W-ra bővíthető. A modulok mindössze 15 másodperc alatt kihajtogathatóak. A DartSolar szerint tetőcsomagtartóját különböző elektromos modellekkel tesztelték, a panelek egy hátsó tápegységhez csatlakoznak, amely a napenergia termelését 120 V-os váltakozó árammá alakítja a jármű számára.
A vállalat szerint az állványt könnyű, egyedi napelemekkel tervezték. A rendszer támogatja a tulajdonosok átalakításait is, a gyártó nyílt tervrajzot, javítási utasításokat és 3D-s nyomtatóval készíthető alkatrészeket kínál a javításokhoz. A tetőcsomagtartó akár 50 kilogrammnyi tömeg szállítására is átalakítható, ilyenkor úgy működik, mint egy hagyományos jármű tetőcsomagtartója.
A készülék ára jelenleg 2950 dollár (mintegy 1,15 millió forint). A DartSolar szerint a 10 éves élettartam mellett a termék várható megtérülési ideje két év, a befektetés pedig ötszörös megtérüléssel jár. A 2024-ben alakult cég tetőcsomagtartójának kifejlesztése mögött háromévnyi kutatás állt. A vállalat jelenleg a tandem napelemes technológiát vizsgálja, hogy a jövőbeli modellekben tovább növelje a termelést. A DartSolar jelenleg egy 3000 wattos napelemes tetőcsomagtartót tervez, amely képes napi 48-64 mérföldnyi töltést biztosítani.
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Piacra dobták a hatékony napelemes tetőcserepet
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
A Terrán több mint 828 millió forintból fejlesztette tovább a Generon napelemes tetőcserepet
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Mitől alakulhat ki a napelemes tűz? Szakértő válaszol!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Ez lenne a legolcsóbb napelemes rendszer? Egyszerűen működik!
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Kötelezővé tették a napelem telepítést az összes háztetőre az EU-ban
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés