Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Vízen járó bringa

Létrehozva:

|

Lakj olyan helyen ahol vízen is közlekedhetsz, végy egy hátizsákot, agyald ki hogyan lehet kerékpárból vízibiciklit készíteni, s máris kikerülheted a csúcsforgalmat az utcákon, minden stressz nélkül, nyugodtan elérheted a munkahelyedet.

Így lehet röviden összefoglalni annak a kísérletnek a lényegét, amely az Amerikában élő Judah Schiller nevéhez fűződik. Ő az a hétköznapi “feltaláló”, aki San Franciscoban kerékpárjából vízi járművet rakott össze. Ötlete azon a napi gondján alapult, hogy megkönnyítse a napi munkábajárását. A praktikum vezette tehát kísérletező kedvét, azt szerette volna elérni, hogy otthonától a munkahelyéig útjának egy részén vízen tegye meg, kiváltva ezzel a közúti közlekedés nehézségeit. Fáradozását, alkotókedvét siker koronázta.

Sajátos kísérlete révén mountain bike-ját kétfunkcióssá tette, azaz, alkamassá fejlesztette bringját a vízen kerekezésre is. Sok-sok munka után olyan jármű került ki a keze közül, amely hátára vehető egy hátizsákban és 15 perc alatt oly módon összeszerelhető, hogy a kétkerekű képes vízibicikliként szolgálni. Ezen a módon nem kell órákon át kínlódnia az utcák forgatagában, szinte élményszerűen, praktikusan teheti meg a szokásos napi útját. A közlekedéstörténet alighanem megjegyzi majd a nevét, hiszen ő az első ember, aki különös járművén az egész San Francisco-öblöt átbiciklizi.

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Erősödik a Kia az európai személyautó-piacon

Erősödik a Kia az európai autópiacon: eladásai 7,9 százalékkal bővültek tavaly 2021-hez képest, amit a dél-koreai autógyártó jelentős mértékben a villamosított hajtású modellek kínálatának tulajdonít – tájékoztatta a Kia Hungary az MTI-t.

Létrehozva:

|

Szerző:

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatokat idézve ismertették: a márka 542 423 autót értékesített a személyautók európai piacán 2022-ben. Ezzel részesedése rekordnagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett az előző évi 4,3 százaléktól. Az európai személyautópiac 4,1 százalékkal esett vissza ugyanebben az időszakban – jegyezték meg. A Kia villamosított modelljei iránt nagyban emelkedett a kereslet tavaly, az Európában eladott járművek 30,9 százaléka, 176 149 autó volt elektromos meghajtású – közölték.

A Kia Hungary tájékoztatása szerint a magyarországi személyautópiacon a márkakereskedők 8500 új autót értékesítettek  2022-ben, amellyel a márka piaci részesdése 7,3 százalékos lett. Elektromos autóból 524-et helyeztek forgalomba, ezzel a Kia a második legerősebb márka a szegmensben. A közlemény szerint 2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek által az okos mobilitási megoldások területén vezető szolgáltatóvá kíván válni.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!