Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bemutatkozott a Mercedes önvezető, hidrogénhajtású tanulmányautója

Létrehozva:

|

Az F 015 Luxury in Motion névre keresztelt jármű pedig nem okozott csalódást. Habár már első ránézésre egyértelmű, hogy a németek újdonsága rendkívül messze áll a sorozatgyártástól, mégis érdemes jobban megvizsgálni.

Az „önvezető luxusszedánként” aposztrofált négykerekű formai megoldásai magukért beszélnek: az F 015 akár a következő jövőben játszódó mozifilm főszereplője is lehetne a maga lapos, íves tetejével, sarkokba tolt kerekeivel és különleges fényszórómegoldásaival. Ezen a téren beszéljenek helyettünk a képek.

Amiről azonban mindenképp érdemes beszélni, az a különlegesség felépítése és mérete. A szénszál erősítésű műanyagból épült váz a jelenlegi autóknál közel 40%-kal alacsonyabb súlyt garantál, míg az F 015 nem kevesebb, mint 5220 mm hosszú, 2018 mm széles és 1524 mm magas, nem is beszélve a hatalmas, 361 centis tengelytávról, mely igencsak méretes belső teret ígér. Mindehhez társulnak még az egymással szemben, 90 fokban nyíló ajtók és a B-oszlop hiánya, melyek nagyban megkönnyítik a luxuskabinba való bejutást.

Az autó nem hétköznapi formai megoldásai természetesen az utastérben is folytatódnak. Itt is igazi tanulmányautós különlegességekkel találkozhatunk, mint a hat különálló megjelenítő, melyeket érintéssel, kéz- vagy akár szemmozdulatokkal is kezelhetünk. Ahogyan az várható volt, az önvezetésre is képes négykerekű első ülései szembefordíthatók a hátsókkal, de az ajtók nyitására az elektromos fotelek maguktól is kifordulnak 30 fokkal, hogy segítsék a beszállást. A luxus sem maradt el: az utastér nagy része bőrrel van borítva, míg a padló fából készült, a fényről pedig a hatalmas üvegfelületek gondoskodnak.

Advertisement

A németek azt is elárulták, hogy mi hajtja az autót: a 2011-es F 125! névre keresztelt, kutatási célokkal elkészült koncepció továbbfejlesztett hajtáslánca került az F 015-be. Az 1100 kilométeres hatótávot úgy tudja elérni az autó, hogy a hidrogénes üzemanyagcellák és a konnektorról tölthető akkumulátorok is tele vannak. Mindez a két hátsó tengelyre szerelt elektromotort hajtja meg, melyek külön-külön 136 lóerőt és 199 Nm-t, míg együttesen 272 lóerőt és 398 Nm-t képesek felmutatni. Ezekkel az adatokkal az autó 6,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet, míg a végsebessége 200 km/h. Ez elsőre nem tűnhet soknak, ugyanakkor egy önvezető autó esetében nincs szükség nagyobb teljesítményre.

Míg az F 125! eredeti összeállításában lítium-kén, addig az újdonság esetében már lítium-ion akkumulátorokat találhatunk, melyeket indukciósan (vezeték nélkül) is tölthetünk, és 200 kilométeres hatótávot biztosítanak. Ha ezekből kifogyott a szufla, akkor az autó elkezd hidrogénből elektromosságot előállítani. A 700 báros nyomáson 5,4 kilogramm hidrogén befogadására képes tartály további 900 kilométernyi hatótávot biztosít, ami annyit jelent, hogy 100 kilométert mindössze 0,6 kg hidrogénből tesz meg.

Advertisement

Az F 015 valószínűleg sosem fog szériagyártásba kerülni, de mindezek ellenére a Mercedes-Benz szükségét érezte annak, hogy megmutassa mire képes ezen a téren. Ezt pedig vehetjük akár jelzésnek is a csillagosoktól akik így nem csak azt bizonyították be, hogy az önvezető autók és a hidrogénhajtás fejlesztése terén is számolhatunk velük – ahogyan azt el is vártuk.
forrás: autopult.hu

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

A Skoda 2026-ban új, teljesen elektromos SUV-modellel bővíti kínálatát

A cseh Skoda Auto az év első három negyedévében 14,1 százalékkal növelte eladásait a világpiacon.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)

A legnagyobb cseh autógyár szeptember végéig 765 700 darab személygépkocsit adott el, ebből 616 300 darabot Európában, ezzel a Skoda a harmadik helyet foglalja el az európai autópiacon – közölte a Skoda Auto Prágában közleményben. A Skoda Auto a német Volkswagen konszern része. A konszern Skoda gyáraiban előállított további márkáival együtt a cseh vállalat összesen 869 700 autót adott el, ami 7,5 százalékos éves növekedés – írja az alternativenergia.hu. “A Skoda márka kitűnő kilenc hónapos eredménye azt bizonyítja, hogy stratégiánk helyes. Gyorsan növekednek bevételeink, és egyre inkább jelen vagyunk a világpiacon” – mutatott rá Klaus Zellmer, a Skoda igazgatói tanácsának elnöke. Külön méltányolta, hogy a Skoda sikerrel tartja harmadik helyét az európai autópiacon. “Stratégiai célunk hogy ezt a helyünket 2030-ig megerősítsük” – jegyezte meg.

A Skoda eladásai leginkább Németországban nőttek, a 153 800 eladott autó 9,9 százalékos növekedést jelent. Csehországban 9,8 százalékkal 67 700 darabra emelkedett az eladás. Nagy az érdeklődés a Skoda kocsik iránt Nagy-Britanniában és Indiában is. A Skoda az első kilenc hónap alatt 150 700 elektromos autót adott el, az elektromos és hibrid meghajtású kocsik részesedése az eladásban 24,1 százalékra növekedett. A legkeresettebb modellek sorrendje: Octavia (142 200), Kodiaq (96 200), Kamiq (95 400) és a Fabia (90 ezer). A Skoda megerősítette, hogy 2026-ban piacra dobja a Skoda Epic modellt, amely teljesen elektromos családi kocsi (SUV crossrover) lesz.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák