Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Bemutatkozott a Mercedes önvezető, hidrogénhajtású tanulmányautója

Létrehozva:

|

Az F 015 Luxury in Motion névre keresztelt jármű pedig nem okozott csalódást. Habár már első ránézésre egyértelmű, hogy a németek újdonsága rendkívül messze áll a sorozatgyártástól, mégis érdemes jobban megvizsgálni.

Az „önvezető luxusszedánként” aposztrofált négykerekű formai megoldásai magukért beszélnek: az F 015 akár a következő jövőben játszódó mozifilm főszereplője is lehetne a maga lapos, íves tetejével, sarkokba tolt kerekeivel és különleges fényszórómegoldásaival. Ezen a téren beszéljenek helyettünk a képek.

Amiről azonban mindenképp érdemes beszélni, az a különlegesség felépítése és mérete. A szénszál erősítésű műanyagból épült váz a jelenlegi autóknál közel 40%-kal alacsonyabb súlyt garantál, míg az F 015 nem kevesebb, mint 5220 mm hosszú, 2018 mm széles és 1524 mm magas, nem is beszélve a hatalmas, 361 centis tengelytávról, mely igencsak méretes belső teret ígér. Mindehhez társulnak még az egymással szemben, 90 fokban nyíló ajtók és a B-oszlop hiánya, melyek nagyban megkönnyítik a luxuskabinba való bejutást.

Az autó nem hétköznapi formai megoldásai természetesen az utastérben is folytatódnak. Itt is igazi tanulmányautós különlegességekkel találkozhatunk, mint a hat különálló megjelenítő, melyeket érintéssel, kéz- vagy akár szemmozdulatokkal is kezelhetünk. Ahogyan az várható volt, az önvezetésre is képes négykerekű első ülései szembefordíthatók a hátsókkal, de az ajtók nyitására az elektromos fotelek maguktól is kifordulnak 30 fokkal, hogy segítsék a beszállást. A luxus sem maradt el: az utastér nagy része bőrrel van borítva, míg a padló fából készült, a fényről pedig a hatalmas üvegfelületek gondoskodnak.

Advertisement

A németek azt is elárulták, hogy mi hajtja az autót: a 2011-es F 125! névre keresztelt, kutatási célokkal elkészült koncepció továbbfejlesztett hajtáslánca került az F 015-be. Az 1100 kilométeres hatótávot úgy tudja elérni az autó, hogy a hidrogénes üzemanyagcellák és a konnektorról tölthető akkumulátorok is tele vannak. Mindez a két hátsó tengelyre szerelt elektromotort hajtja meg, melyek külön-külön 136 lóerőt és 199 Nm-t, míg együttesen 272 lóerőt és 398 Nm-t képesek felmutatni. Ezekkel az adatokkal az autó 6,7 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s sebességet, míg a végsebessége 200 km/h. Ez elsőre nem tűnhet soknak, ugyanakkor egy önvezető autó esetében nincs szükség nagyobb teljesítményre.

Míg az F 125! eredeti összeállításában lítium-kén, addig az újdonság esetében már lítium-ion akkumulátorokat találhatunk, melyeket indukciósan (vezeték nélkül) is tölthetünk, és 200 kilométeres hatótávot biztosítanak. Ha ezekből kifogyott a szufla, akkor az autó elkezd hidrogénből elektromosságot előállítani. A 700 báros nyomáson 5,4 kilogramm hidrogén befogadására képes tartály további 900 kilométernyi hatótávot biztosít, ami annyit jelent, hogy 100 kilométert mindössze 0,6 kg hidrogénből tesz meg.

Advertisement

Az F 015 valószínűleg sosem fog szériagyártásba kerülni, de mindezek ellenére a Mercedes-Benz szükségét érezte annak, hogy megmutassa mire képes ezen a téren. Ezt pedig vehetjük akár jelzésnek is a csillagosoktól akik így nem csak azt bizonyították be, hogy az önvezető autók és a hidrogénhajtás fejlesztése terén is számolhatunk velük – ahogyan azt el is vártuk.
forrás: autopult.hu

 

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

EU célok a tisztább közlekedés felé – energiahatékonysági fejlesztések

A Modernizációs Alap legújabb kifizetésében Magyarország is komoly forráshoz jut.

Létrehozva:

|

Szerző:

Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet Önnek! Ingyenes kalkulálás itt (x)

Az Európai Bizottság bejelentette , hogy az Európai Beruházási Bankkal közösen 3,66 milliárd eurót folyósított a Modernizációs Alapból 34 energiával kapcsolatos projekt támogatására kilenc uniós tagállamban, köztük Magyarországon – írja az alternativenergia.hu. A brüsszeli közlemény szerint a finanszírozás forrását az uniós kibocsátáskereskedelmi rendszerből (EU ETS) származó bevételek jelentik. A csütörtökön bejelentett beruházásokra fordított pénz a Modernizációs Alapból valaha folyósított legmagasabb összeg, ezzel a 2021 januárja óta kifizetett teljes finanszírozás jelenleg 19,1 milliárd eurót tesz ki – írták. A csütörtöki kifizetés kedvezményezettje Horvátország (170 millió euró), Csehország (1,05 milliárd euró), Görögország (113,6 millió euró), Magyarország (181,3 millió euró), Lettország (40 millió euró), Litvánia (37 millió euró), Lengyelország (1,33 milliárd euró), Románia (712,3 millió euró) és Szlovénia (19,7 millió euró). Most első alkalommal részesül ilyen támogatásban Görögország, amely 2024 januárjában vált a Modernizációs Alap kedvezményezettjévé – tájékoztattak. A támogatásban részesült 34 projekt a megújuló villamosenergia-termelésre, a megújuló energiaforrások használatára és bevezetésére, az energiahálózatok korszerűsítésére és az energiahatékonyságra összpontosít. A támogatott projektek közé tartozik a középületek energiahatékonyságának javítása Magyarországon.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák