Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Augsburg mellett épül a világ legnagyobb napelemes töltőállomása

Létrehozva:

|

Zusmarshausenben naponta több mint 4000 elektromos autót lehet majd feltölteni.

Augsburg mellett, az A8-as autópálya közelében hozzák létre a világ legnagyobb napelemes töltőállomását, amelyet összesen 144 töltőoszloppal szerelnek fel. A projekt mögött két szakember, Reinhold Braun és Klaus Emler áll, akik a Sortimo nevű cég ügyvezetői. Az általuk megálmodott új innovációs park ötvözni fogja az elektromobilitással kapcsolatos infrastruktúrákat, a tartós regionális energiamenedzsmentet, s a digitális vásárlási és munkaélményt. Az új létesítmény várhatóan 2019 végétől fog működni. A Sortimo jelenleg több mint 1400 embert foglalkoztat. A vállalatot több mint 40 évvel ezelőtt alapították Zusmarshausenben és ma a gépjármű-felszerelések területén piacvezetőnek számít. A cég két fő piaca Európa és az Amerikai Egyesült Államok.

A tervezett töltőállomás 144 töltőoszlopát az eLoaded szállítja majd, a biztosított energiamennyiség naponta 240 000 kilowattóra lesz. Ezáltal optimista számítások alapján évente 29,5 millió liter hagyományos üzemanyag felhasználását és közel 60 000 tonna szén-dioxid kibocsátását lehet megtakarítani. A 144 töltőoszlopból 24 a gyorstöltő, amely 350 kilowattos. Ezek az elektromos autókat képesek 10 perc alatt teljesen feltölteni. Jelenleg ugyanakkor még nincs ezekkel kompatibilis modell a piacon, az első várhatóan a Porsche Taycan lesz. A maradék 120 töltő 50 kilowattos. A töltésekre általában akkor kerül majd sor, amikor sok energia érhető el a hálózatban. Erre azért van szükség, hogy a regionális és a megújuló energiát optimálisan lehessen felhasználni.

Önmagában egyébként a töltőoszlopok felszerelése nem nagy dolog, de azok bekötése az energiahálózatba már annál nagyobb feladat. Éppen ezért lesz szükség egy hatékony és átfogó energiamenedzsmentre. A felhasznált áram kizárólag regionális és megújuló energiaforrásokból érkezik, s ha túl sok lesz belőle a hálózatban, akkor el fogják tárolni. Az energiatárolónak ugyanakkor a cégek és a háztartások is átadhatják majd az áramfeleslegüket. Emellett a gyorstöltési folyamat során keletkező hőt is hasznosítják az innovációs park épületeiben. A két ügyvezető hangsúlyozta, hogy így a megújuló energiatermelés teljesen a régióban marad és tovább nőhet a régióban a megújuló energiák hatásfoka.

A rendszert az ügyfelek számára készített saját fejlesztésű alkalmazás teszi teljessé, amely többek között rendszámtábla-felismerő funkciót is kínálni fog, hogy így tudja az autósokat a megfelelő töltőoszlopokhoz irányítani. Ennek köszönhetően elkerülhető például, hogy egy nem kompatibilis jármű kerüljön egy gyorstöltőhöz. A töltési folyamatot is e szoftveren keresztül lehet elindítani és ráadásul a felhasználók a program segítségével hozzáférhetnek az innovációs park szolgáltatásaihoz. A két koncepció neve “Charge & Work” és “Charge & Carry”. Az utóbbi keretében bárki online vásárolhat kenyeret, tejet és tusfürdőt, s a termékeket a folyamat végéig meg is kapja zárt, illetve hűtött tárolódobozokban. A “Charge & Work” pedig az úton lévő üzletembereknek szól, akik a töltési időt egy konferenciabeszélgetés vagy egy meeting lebonyolítására akarják felhasználni. Az alkalmazáson keresztül különböző prezentációs és kommunikációs rendszerekkel felszerelt, valamint étkezési ajánlatokat is kínáló konferenciatermek bérelhetők ki. Aki pedig nem akar dolgozni ez idő alatt, az akár pihenhet vagy kikapcsolódhat.

forrás: alternativenergia.hu

Advertisement
Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Új típusú energiatárolót dolgoztak ki

A spanyol kutatók egyelőre egy prototípust hoztak létre az új technológia segítségével.

Létrehozva:

|

Szerző:

Spanyol kutatók olyan új hőenergia-tároló rendszert (TES) terveztek, amely termoelektromos hőszivattyút (TEHP) használ az áram hővé történő átalakításához – számol be a PV Magazine. A hőszivattyút a változó vezetőképességű hőcsövek alternatívájaként használják.

Az újszerű kialakítás négy fő komponenst tartalmaz, nevezetesen egy termoelektromos hőszivattyúrendszert, egy elektromos ellenállást, egy TES-ciklust, valamint egy nyílt hurkot, amelyben a levegő a hőátadó közeg. A rendszer levegőjét a termoelektromos hőszivattyú melegíti fel, amely termoelektromos modulokat használ, kiegészítve az elektromos ellenállással.

A berendezés termoelektromos része hat TEHP-blokkból épül fel. Az első három egyfokozatú termoelektromos hőszivattyú (OTEHP) konfigurációt alkalmaz, mindegyik egy-egy TEM-et használ, mindkét oldalon egy-egy hőcserélővel. A következő három blokk kétfokozatú hőelektromos hőszivattyú (TTEHP), piramis alakú konfigurációval. Ennek a köztes hőcserélőnek a kialakítása egy nagyhatékonyságú, négy hőcsőből álló rendszert használ, amelyben munkafolyadékként víz van. A hőátadás az első fokozatból a második fokozatba ezeken a csöveken keresztül, a víz halmazállapot-változása révén történik.

A kutatók egy rendszerprototípust is létrehoztak, amelyen 45 forgatókönyvet teszteltek különböző feszültségekkel, bemeneti hőmérsékletekkel, illetve és légáramlási sebességekkel. A feszültségek 4, 6, 8 vagy 10 volt, a bemeneti hőmérséklet 120, 160 vagy 200 Celsius-fok, a légáramlási sebesség pedig 13, 18 vagy 23 köbméter per óra volt, utóbbi esetén 655,5 wattnyi hőt termeltek 1,35 COP mellett.

A kifejlesztett TEHP-rendszer integrálása egy elektromos ellenálláson alapuló hőenergiatároló rendszer töltési folyamatába 15, illetve 30 százalékkal növeli az energiaátalakítás hatékonyságát 120 és 200 Celsius-fok közötti energiatárolási hőmérséklet esetén. A javasolt rendszerkonfiguráció 135 Celsius-fokon 112,6 százalékos hatásfokot érhet el. A csapat következő céljai között szerepel, hogy a rendszer viselkedését változó hidegforrás-hőmérséklet esetén is teszteljék.

Advertisement
Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!