Zöld Energia
Augsburg mellett épül a világ legnagyobb napelemes töltőállomása

Zusmarshausenben naponta több mint 4000 elektromos autót lehet majd feltölteni.
Augsburg mellett, az A8-as autópálya közelében hozzák létre a világ legnagyobb napelemes töltőállomását, amelyet összesen 144 töltőoszloppal szerelnek fel. A projekt mögött két szakember, Reinhold Braun és Klaus Emler áll, akik a Sortimo nevű cég ügyvezetői. Az általuk megálmodott új innovációs park ötvözni fogja az elektromobilitással kapcsolatos infrastruktúrákat, a tartós regionális energiamenedzsmentet, s a digitális vásárlási és munkaélményt. Az új létesítmény várhatóan 2019 végétől fog működni. A Sortimo jelenleg több mint 1400 embert foglalkoztat. A vállalatot több mint 40 évvel ezelőtt alapították Zusmarshausenben és ma a gépjármű-felszerelések területén piacvezetőnek számít. A cég két fő piaca Európa és az Amerikai Egyesült Államok.
A tervezett töltőállomás 144 töltőoszlopát az eLoaded szállítja majd, a biztosított energiamennyiség naponta 240 000 kilowattóra lesz. Ezáltal optimista számítások alapján évente 29,5 millió liter hagyományos üzemanyag felhasználását és közel 60 000 tonna szén-dioxid kibocsátását lehet megtakarítani. A 144 töltőoszlopból 24 a gyorstöltő, amely 350 kilowattos. Ezek az elektromos autókat képesek 10 perc alatt teljesen feltölteni. Jelenleg ugyanakkor még nincs ezekkel kompatibilis modell a piacon, az első várhatóan a Porsche Taycan lesz. A maradék 120 töltő 50 kilowattos. A töltésekre általában akkor kerül majd sor, amikor sok energia érhető el a hálózatban. Erre azért van szükség, hogy a regionális és a megújuló energiát optimálisan lehessen felhasználni.
Önmagában egyébként a töltőoszlopok felszerelése nem nagy dolog, de azok bekötése az energiahálózatba már annál nagyobb feladat. Éppen ezért lesz szükség egy hatékony és átfogó energiamenedzsmentre. A felhasznált áram kizárólag regionális és megújuló energiaforrásokból érkezik, s ha túl sok lesz belőle a hálózatban, akkor el fogják tárolni. Az energiatárolónak ugyanakkor a cégek és a háztartások is átadhatják majd az áramfeleslegüket. Emellett a gyorstöltési folyamat során keletkező hőt is hasznosítják az innovációs park épületeiben. A két ügyvezető hangsúlyozta, hogy így a megújuló energiatermelés teljesen a régióban marad és tovább nőhet a régióban a megújuló energiák hatásfoka.
A rendszert az ügyfelek számára készített saját fejlesztésű alkalmazás teszi teljessé, amely többek között rendszámtábla-felismerő funkciót is kínálni fog, hogy így tudja az autósokat a megfelelő töltőoszlopokhoz irányítani. Ennek köszönhetően elkerülhető például, hogy egy nem kompatibilis jármű kerüljön egy gyorstöltőhöz. A töltési folyamatot is e szoftveren keresztül lehet elindítani és ráadásul a felhasználók a program segítségével hozzáférhetnek az innovációs park szolgáltatásaihoz. A két koncepció neve “Charge & Work” és “Charge & Carry”. Az utóbbi keretében bárki online vásárolhat kenyeret, tejet és tusfürdőt, s a termékeket a folyamat végéig meg is kapja zárt, illetve hűtött tárolódobozokban. A “Charge & Work” pedig az úton lévő üzletembereknek szól, akik a töltési időt egy konferenciabeszélgetés vagy egy meeting lebonyolítására akarják felhasználni. Az alkalmazáson keresztül különböző prezentációs és kommunikációs rendszerekkel felszerelt, valamint étkezési ajánlatokat is kínáló konferenciatermek bérelhetők ki. Aki pedig nem akar dolgozni ez idő alatt, az akár pihenhet vagy kikapcsolódhat.
forrás: alternativenergia.hu

Zöld Energia
Árnyék és napelem: hogyan csökkenthető a teljesítményvesztés?
Német szakértők olyan napelemek megalkotásán dolgoznak, amelyek számára nem okoz gondot a részleges árnyékolás.

Spóroljon a villanyszámláján! Kérje ingyenes napelem kalkulációnkat itt! (x)
Nem ritka, hogy a tetőre telepített napelemek részben árnyékban legyenek, ez pedig különleges kihívást jelent a modulok számára. A Fraunhofer Szilícium Fotovoltaikus Központ (CSP) vizsgálata alapján már a panel felületének 5 százalékos árnyékolása is súlyos teljesítményvesztéshez vezethet – számol be a PV Magazine. A szeptemberig tartó SegmentPV projekt keretében a Fraunhofer CSP kutatói a német fotovoltaikus gyártó AE Solarral együttműködve fejlesztettek ki egy részleges árnyékoláshoz optimalizált modult. A kedvezőtlen árnyékolás a napelemek egy részének túlmelegedéséhez vezethet, ezek a forró pontok pedig rontják a megbízhatóságot és hozzájárulnak a burkolatban lévő polimerek öregedéséhez. Ennek megakadályozására egy módosított, hot forrópont-mentes (HSF) modult fejlesztettek ki. A szegmentált elrendezés és az integrált bypass diódák használata nagyobb energiahozamot és alacsonyabb forrópont-kockázatot eredményez. A cél a fotovoltaikus rendszer megbízhatóságának biztosítása volt, különösen részlegesen árnyékolt tetőkön.
A Fraunhofer CSP szakértőinek feladata a napelemek és az integrált diódák jellemzésére és értékelésére volt, különféle technológiák (például PERC, TOPCON) esetében vizsgálták meg, hogy a megvilágítás milyen hatásokkal jár. Az integrált aktív és passzív bypass diódák hőmérsékletfüggő viselkedését is tesztelték, hogy meghatározzák a struktúra számára optimális, a lehető legkisebb veszteséggel járó bypass diódákat. Az eredmények alapján az AE Solar különböző elrendezéseket készített a modul felületének szegmentálására, és új modulterveket fejlesztett ki.
Ezek közül néhányat prototípusként le is gyártottak a további elemzésekhez, majd kiterjedt tesztek következtek. A Fraunhofer CSP szerint ez magában foglalta a laboratóriumi körülmények között végzett folyamatos, termomechanikai terhelési ciklusos kísérleteket és árnyékolási teszteket. Az első eredmények pozitívak voltak, a hosszú távú megbízhatósági vizsgálatok várhatóan a projekt végére fejeződnek be. Az AE Solar ezután a lehető leggyorsabban piacra kívánja dobni az új generációs forrópont-mentes napelemeket.
-
Zöld Energia4 nap telt el a létrehozás óta
Vesztegetési nyomozás következménye: tagsági kizárás a brüsszeli napenergia-szövetségnél
-
Zöldinfó2 nap telt el a létrehozás óta
Vádat emeltek egy kenderesi férfi ellen, aki 21 tonna veszélyes hulladékot tárolt az udvaron
-
Zöldinfó6 nap telt el a létrehozás óta
Áll a bál a Borussia Dortmund napelemes projektje körül
-
Zöld Közlekedés5 nap telt el a létrehozás óta
Ezer új autóbusszal válik még korszerűbbé és versenyképesebbé a Volán-flotta
-
Zöldinfó3 nap telt el a létrehozás óta
Több mint 18 Celsius-fokos különbség alakult ki az ország északi és déli része között
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés