Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Elkészült Hollandia legnagyobb tetőre szerelt napelemes rendszere

Létrehozva:

|

Az építés mindössze 12 hetet vett igénybe. Az SMP Montage elkészítette Hollandia legnagyobb tetőre szerelt fotovoltaikus napelemes rendszerét, amelyet egy Venlóban található logisztikai központ 8 hektár méretű tetején helyeztek el.

A cég 24 fős szakember-csoportja összesen 27 798 napelemet szerelt fel. A létesítmény teljesítménye 7,7 megawatt és július végétől működik. A megtermelt áram egyik felét az épületben lévő vállalat használja majd fel. A mostani projekt immár az SMP Montage, az EPC és a KiesZon harmadik közös munkája. A rendszert az EPC fejlesztette ki és finanszírozta annak megvalósítását, valamint a jövőben az üzemeltetést is a vállalat fogja végezni.

Michael Manfred Fischer, az SMP Montage marketingügyekért és értékesítésért felelős ügyvezetője kijelentette, hogy az előkészületek optimálisak voltak. A szakembereik gyakorlatilag ideális körülmények között dolgozhattak. A holland partnerük biztosított egy építésvezetőt, akinek köszönhetően a különböző anyagok, szerszámok és gépek mindig akkor álltak rendelkezésre, amikor szükség volt azokra. Bram Peperzak, a KiesZon műveleti menedzsere hozzátette, hogy az elmúlt időszakban három nagy napelemes projektet valósítottak meg az SMP Montage munkatársaival közösen. Nagyon értékes volt a számukra az a műszaki tudás és a bonyolult napelemes berendezések építése során szerzett tapasztalat, amelyekkel az SMP rendelkezett. Venlo esetében például egy egyedi megoldást fejlesztettek ki, hogy sikeresen megvédjék az érzékeny tetőszerkezetet.

forrás: alternativenergia.hu 

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!