Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Fényt a ghánai diákoknak!

Létrehozva:

|

A minden komforttal megáldott európai ember számára napszaktól függetlenül természetes hogy jól lát, a világítás velejárója az életének.

Elképzelhetetlen számára a sötétség kénytelen kelletlen elviselése, az a tehetetlenség érzés, amellyel a körülmények fogságában szinte semmit sem tehet. Nem így Afrika jónéhány térségében, ahol a szigorú, kíméletlen valóság magától értetődően teremti meg, hogy a sötétséggel, a hosszú éjszakák sötétjével naponta számolniuk kell az embereknek.

Különösen érzékenyen érinti ez a gyerekeket, akiket a világosság hiánya alaposan korlátoz a tanulásban. Példaként hozható fel a nagy szegénységgel küzdő Ghána, az itteni gyerekek sorsa. A szegénység párosul a sötétséggel, hiszen az ország Egyenlítőhöz közeli fekvése miatt az ott élők a teljes nap felét, 12 órát mindig sötétben töltik. Kevés az eszközük a világításhoz, kénytelenek nélkülözni a fényt. Az iskolás gyerekek, akiknek a munkájára a család megélhetéséhez az otthon gazdaságban szükség van, a nap végén, tekintettel arra hogy beköszönt az éj, és nincs világítás az otthonukban, nem tudnak tanulni. Megoldást kínál a jövőben, minél több érintett tanuló számára egy nonprofit szervezet, amely közel 200 fiatalnak nyújt öt esztendőre elegendő villamos energiát az otthoni tanuláshoz egy energiatakarékos LED rendszer telepítésével. Minden oktató központnak ötven darab lámpát ad az Energizer támogatásával megvalósuló projekt. A lámpákat a diákok az órák befejeztével hazavihetik, segítve ezzel őket az esti tanulásban. A lámpafény ösztönző erővel kell hogy bírjon a projekt szándéka szerint, és a kezdeményezés célja az is, hogy e közvetlen támogatás megerősítse az itt élőkben a műveltség fontosságát és az ebből származó hosszú távú előnyök megértését és elfogadását.
forrás: alternativenergia.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Energia

Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében

Dolgozókat szállító elektromos autóbuszt állítanak tesztüzembe a Mátrai Erőmű térségében – jelentette be a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) energetikáért felelős államtitkára a Mátrai Erőmű előtt, a járművet bemutató szerdai sajtóeseményen.

Létrehozva:

|

Szerző:

Steiner Attila hangsúlyozta: Magyarország villamosenergia-ellátásának egyik alappillére az erőmű. A kormány ezért határozott úgy az energiaválságra reagálva, hogy az MVM-csoportot, ezen belül a visontai vállalatot is megnövelt, lignitalapú villamosenergia-termelésre hatalmazza fel. A döntés célja, hogy a helyben előállított villamosenergia minél inkább elérhető legyen Magyarországon – mondta. Ezzel párhuzamosan az erőmű modernizálásának tervéről sem tett le a kabinet: fontos energiaellátás-biztonsági szempont, hogy a létesítménynek legyen hosszútávú jövőképe – fogalmazott a politikus, hozzátéve: az ennek érdekében megkezdett munka “töretlenül halad előre”. Steiner Attila szerint ezt példázza a bemutatott új autóbusz is, hiszen a helyben megtermelt villamos energia felhasználási körét jelentősen bővítik a dolgozókat szállító járműpark korszerűsítésével.

Az elektromos hajtású közlekedési eszközök számának és részarányának növelése az energiaimport-kitettség csökkentésére törekvő magyar energiastratégiának is része – mondta. Emlékeztetett: a hazai szén-dioxid-kibocsátás 20 százaléka a közlekedési szektorból ered. A két éve indított Zöld Busz Program is a kibocsátás és az ország energiafüggőségének csökkentését szolgálja – mutatott rá. Az eddig kizárólag helyi, illetve elővárosi közlekedésben kipróbált elektromos buszokkal szemben a Mátrai Erőműnél szolgálatba álló jármű egy “úttörő kezdeményezés” része, hiszen a környék 13 településéről szállítja majd a vállalathoz az itt dolgozókat – tájékoztatott az államtitkár jelezve: az elektromos buszok előnye, hogy nem bocsátanak ki szennyező anyagot és üzemeltetésük körülbelül 60-70 forinttal olcsóbb kilométerenként a hagyományos meghajtású autóbuszokénál. Ezért a későbbiekben a Mátrai Erőműnél is az elektromos buszok számának bővítését tervezik – közölte Steiner Attila.

Weingartner Balázs József, a Hungarian Motorsport and Green Mobility Development Agency (HUMDA) elnök-vezérigazgatója az eseményen elmondta: BYD K7U típusú midi elektromos buszt a Mátrai Erőmű dolgozóinak szállítására használják az első körben szeptember 30-ig tartó, majd az év végéig még egy újabb egyhónapos tesztidőszakban. A 125 kilowattórás akkumulátorral szerelt, mintegy 100 millió forint értékű, 22 ülőhellyel és további 36 állóhellyel rendelkező jármű hatótávolsága 150-200 kilométer – tájékoztatott. Oravecz Zsolt, az MVM Mátra Energia Zrt. vezérigazgatója az eseményen arról beszélt: az elmúlt időszakban az erőmű járműparkját jelentős fejlesztették. Jelenleg 17 elektromos autót használnak és az ehhez szükséges töltőkapacitást is kiépítették. A következő lépés a 800-900, tömegközlekedést igénybe vevő dolgozó munkába járását segítő járművek korszerűsítése – jelentette ki. Ennek nyitánya az első elektromos midibusz tesztüzembe állítása, melynek üzemeltetési tapasztalatait elemezve céljuk hosszabb távon a dolgozókat szállító teljes buszflottát, azaz mintegy 30 járművet elektromos hajtásúra cserélni – tette hozzá. 

 

mti

Advertisement

 

Fotó: MTI/Komka Péter

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák