Kapcsolatfelvétel

Zöld Energia

Itt a tökéletes erkélynapelem

A Zendure erkélynapelemes csomagja egyelőre Németországban érhető el.

Létrehozva:

|

A Zendure nevű amerikai akkumulátoros startup új AIO 2400 csomagja két 800 watt teljesítményű napelemet, egy 800 wattos mikroinvertert, egy 2,4 kilowattórás plug-and-play tárolórendszert és egy menedzsmentplatformot tartalmaz – számol be a PV Magazine. Az integrált csomag egy teljes erkélynapelemes rendszert tartalmaz.

Az erkélynapelemek egyes országokban, így a szomszédos Ausztriában az elmúlt időszakban elképesztő népszerűségre tettek szert. Ezen eszközök igen kis teljesítményűek, jellemzően egy-egy háztartási gép energiaszükségletét képesek ellátni, cserébe olcsók, könnyen, akár online és fizikai üzletekben is beszerezhetőek, ráadásul pofonegyszerűen, szakértői segítség nélkül telepíthetőek, jellemzően csak be kell dugni őket a konnektorba. Használatuk itthon egyelőre szigorúan tilos, de a jelek arra utalnak, hogy hamarosan engedélyezni fogják telepítésüket Magyarországon is.

Az AIO 2400 rendszer egy minden egyben megoldás. Két 800 watt teljesítményű napelemmodulból, egy 800 wattos mikroinverterből, egy plug-and-play tárolórendszerből és egy menedzsmentplatformból áll. Az AIO 2400 intelligens alkalmazással rendelkezik MPPT-felügyelettel és rejtett kábelekkel, amelyekkel bármilyen környezetbe elegánsan integrálható. A csomag tartalmazza a vállalat ZEN+ Home akkumulátorát, amely 2,4 kilowattóra kapacitású, és 4000 ciklust kínál 80 százalékos, illetve 8000 ciklust 70 százalékos kapacitásig.

Az AIO 2400 kiegészíthető Shelly CT-vel vagy intelligens konnektorral az intelligens teljesítményszabályozás érdekében, ami továbbfejleszti a ZEN+ Home-ot. Az 1 wattos automatikus teljesítményszabályozással az AIO 2400 0 W-tól 1200 wattig állítható teljesítményt kínál, pontosan szabályozható 1 wattos lépésekben 100 watt felett járva, és 30 wattos lépésekben 31 watt és 99 watt között. A rendszer -20 Celsius-fokig működik, ami rugalmasságot biztosít a kültéri telepítésekhez. A Zendure jelenleg Németországban 1340 euróért (mintegy 530 ezer forintért) árulja csomagját.

Zöld Energia

Mi kell a jó napelemes autókhoz?

2030-ra 60 százalékkal csökkenhetnek a napelemes autók költségei.

Létrehozva:

|

Szerző:

A Nemzetközi Energiaügynökség által 110 napelemes és autóipari szakértő körében végzett felméréssel olyan technológiákat és területeket azonosítottak, amelyek fontosak lehetnek a személygépkocsik esetében a járműbe integrált fotovoltaika (VIPV) bevezetésében – számol be a PV Magazine. A vizsgálat többek között arra is kitér, hogy a szakértők mit hajlandóak feladni a napelemes hozam tekintetében a jármű esztétikájának javítása érdekében.

A VIPV-k cellatechnológiájának megválasztásánál a kristályos szilícium (c-Si) dominált, és egyértelműen a látható fém nélküli, üveges és polimeres technológiát részesítik előnyben a résztvevők. A felmérés válaszadói azonban 2030-ra a tandem- és a vékonyréteg-technológia növekedését várják.

A napelemes autók már megtalálhatóak a kereskedelmi forgalomban, és prototípusokat is fejlesztenek, a tanulmányban ezeket vették alapul. Számos rendszerjellemzőt, köztük a színt, a töltési gyakoriságot és a költségeket rangsorolták, a legfontosabbak a hatékonyság, az évi többletkilométerek és a jármű hatótávolságának meghosszabbítása voltak.

A 3 négyzetméteres rendelkezésre álló területre vetített hatékonyságot vizsgálva a válaszadók egyetértettek abban, hogy a minimális energiaátalakítási hatékonyság legalább 20-22 százalék legyen 600 és 660 watt közötti teljesítmény mellett, míg egy nagy csoport, 29 százalék szerint meg kell haladni a 25 százalékot 750 wattos teljesítmény mellett. A megkérdezettek szerint a modulok élettartamának legalább 10-15 évnek kell lennie. A szakértők úgy vélik, hogy 2030-ra akár 60 százalékkal is csökkenhetnek a VIPV-rendszerek költségei, ami elősegítheti, hogy a napelemes autók a mainstreamet is elérjék.

Anna J. Carr, a munkacsoport társvezetője szerint a kutatás legmeglepőbb eredménye, hogy a résztvevők hajlandóak feláldozni a teljesítményt a kívánt színekért. „Azon válaszadók körében, akik szerint a fekete vagy sötétkék színnél nagyobb színválasztékra van szükség, átlagosan 24,2 százalékos teljesítményveszteséget jelöltek meg elfogadhatónak” – nyilatkozta.

Advertisement

A kutatók következő célja, hogy újabb felmérést végezzenek, ezúttal még több iparági szakértő bevonásával. Emellett a fókuszt is bővítenék, hogy bevonják a VIPV-s nehéz- és haszongépjárműveket is.

Tovább olvasom

Ezeket olvassák

© 2022 zoldtrend.hu | Minden jog fenntartva!