Kapcsolatfelvétel

Zöld Közlekedés

Kávézaccból olcsó üzemanyag

Létrehozva:

|

A brith Bath-i Egyetem kutatói nemrég azt kezdték kutatni, hogy miként lehetne üzemanyagot nyerni a kávézaccból. Az ötlet kézenfekvő, hisz a kávé biomassza-tartalmát szinte teljes egészében elpazaroljuk: miután kifőztük belőle az ízanyagokat, megy a szemétbe. Pedig még jelentős energiatartalma van, amit ki is aknázhatnánk.

A jelenségre persze már korábban felfigyeltek, van például olyan cég, amely a kávéfőzés melléktermékét összegyűjti, és fűtésre alkalmas granulátumot gyárt belőle, amelyet aztán haszonnal értékesít, de már készítettek szilárd kávé-hajtású autót is, amellyel világrekordot állítottak fel. Az egyetem kutatói azonban azt állítják, tíz kilogramm kávézaccból mintegy két liter biodízel üzemanyag nyerhető. Ezzel ugyan nem lehetne az egész lakosságot ellátni üzemanyaggal, viszont a kutatók rámutatnak, hogy a kávézókban termelődik annyi elhasznált kávéőrlemény, amennyivel a kávézó szállítási igényeihez szükséges üzemanyagot simán fedezhetnék – talán még maradna is valamennyi kávé-dízel eladásra is.

Mindez egyelőre persze csak az elképzelés szintjén létezik, de a kávé begyűjtése és felhasználása kétségtelenül nagy lépés lenne egy kevésbé pazarló, és talán valamivel környezetbarátabb életvitel felé.

forrás: totalcar.hu

Hozzászólás küldése

A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés

Hozzászólás

Zöld Közlekedés

Akkumulátorcsere-szolgáltatásra építi piaci stratégiáját az elektromos autókat gyártó kínai NIO

A kínai NIO elektromosautó-gyártó vállalat az akkumulátorok lízingelésével és a töltőállomásokon azok azonnali cseréjével tervezi növelni piaci részesedését Európában.

Létrehozva:

|

Szerző:

A cég társalapítója és egyben jelenlegi elnöke Csin Li-hung (Quin Lihong) a Reuters hírügynökségnek adott telefoninterjúban elmondta, hogy 2025-ig cége mintegy ezer akkumulátorcsere-állomást kíván létesíteni Kínán kívül, többségében Európában. A NIO akkumulátorcsere-szolgáltatásával a járművezetők néhány perc alatt új, teljesen feltöltött akkumulátorral indulhatnak útnak a csereállomásról, ami gyorsabb megoldás bármely jelenleg rendelkezésre álló töltési technológiánál. Az elektromos járművek egyik legdrágább összetevője az akkumulátor egység. A NIO piaci stratégiája az akkumulátornak a jármű tulajdonjogától való leválasztására helyezi a hangsúlyt az elektromobilitás induló költségeinek a csökkentése érdekében. A járművek tulajdonosa az akkumulátorokat lízingeli és “töltőállomásokon” cseréli. A megoldás “hátránya” ugyanakkor, hogy az akkumulátor költségeit és használatának a kockázatait a járműgyártó cégekre hárítja. Ez az egyik oka annak, amiért a legtöbb autógyártó más utat keres az akkumulátorok költségeinek csökkentésére és a töltési hatékonyságuk növelésére. Kínában a NIO egy vállalatot hozott létre partnerekkel, köztük a CATL akkumulátorgyártó óriáscéggel, hogy megvásárolja az akkumulátorokat lízingelésre, majd előfizetési díjakat szedjen a NIO járművek tulajdonosaitól. Csin a Reuters hírügynökségnek a telefoninterjúban elmondta, hogy a NIO egy európai vagyonkezelő céggel is partnerségre kíván lépni egy akkumulátor-lízingcég létrehozásához. A cég már az idén megkezdi az akkumulátorok lízingelését. A NIO Norvégiában már végzett kísérleteket az akkumulátorok lízingelésével és cseréjével az ES8-as elektromos meghajtású SUV-modelljével. A NIO 800 SUV-modellt értékesített Norvégiában és két akkumulátorcsere-állomással rendelkezik. A NIO  energiagazdálkodásért felelős alelnökének elmondása szerint Norvégiában minden vásárló, Kínában pedig a vásárlók fele az akkumulátorlízing-megoldást választotta. A NIO ebben a hónapban Magyarországon nyitotta meg első tengerentúli üzemét akkumulátorcsere-állomások gyártására, amelyeket méretük miatt költséges lenne Kínából szállítani.

 

mti

 

Tovább olvasom

Zöldtrend a Facebookon

Címkék

Ezeket olvassák