Zöld Közlekedés
Kávézaccból olcsó üzemanyag

A brith Bath-i Egyetem kutatói nemrég azt kezdték kutatni, hogy miként lehetne üzemanyagot nyerni a kávézaccból. Az ötlet kézenfekvő, hisz a kávé biomassza-tartalmát szinte teljes egészében elpazaroljuk: miután kifőztük belőle az ízanyagokat, megy a szemétbe. Pedig még jelentős energiatartalma van, amit ki is aknázhatnánk.
A jelenségre persze már korábban felfigyeltek, van például olyan cég, amely a kávéfőzés melléktermékét összegyűjti, és fűtésre alkalmas granulátumot gyárt belőle, amelyet aztán haszonnal értékesít, de már készítettek szilárd kávé-hajtású autót is, amellyel világrekordot állítottak fel. Az egyetem kutatói azonban azt állítják, tíz kilogramm kávézaccból mintegy két liter biodízel üzemanyag nyerhető. Ezzel ugyan nem lehetne az egész lakosságot ellátni üzemanyaggal, viszont a kutatók rámutatnak, hogy a kávézókban termelődik annyi elhasznált kávéőrlemény, amennyivel a kávézó szállítási igényeihez szükséges üzemanyagot simán fedezhetnék – talán még maradna is valamennyi kávé-dízel eladásra is.
Mindez egyelőre persze csak az elképzelés szintjén létezik, de a kávé begyűjtése és felhasználása kétségtelenül nagy lépés lenne egy kevésbé pazarló, és talán valamivel környezetbarátabb életvitel felé.
forrás: totalcar.hu

Zöld Közlekedés
A BYD bemutatta az eddigi leggyorsabb elektromosjármű-töltő platformját
A kínai BYD hétfőn bemutatta az elektromos járművek (EV) továbbfejlesztett, 1000 voltos nagyfeszültségű platformját, amely olyan gyorsan tölti majd az autókat, mintha benzinnel tankolnának – közölte a vállalat elnöke.

0 forintos villanyszámla? Napelemes rendszerrel lehetséges! Kalkuláljon itt ingyenesen. (x)
Vang Csuan-fu, a BYD elnöke egy élőben közvetített eseményen ismertette az új platformot, amely elmondása szerint az első olyan technológia az iparban, amely 1000 voltos nagyfeszültséget és ultragyors töltést tesz lehetővé. A szuper e-platform 1000 kilowatt (kW) csúcs töltési sebességre lesz képes: egy másodperc alatt 2 kilométerhez elegendő maximális töltést biztosít.
Az iparágban korábban öt perc töltéssel lehetett elérni a 255 kilométernyi hatótávot, de az új technológiával ugyanennyi ideig tartó töltéssel már több mint 400 kilométernyi hatótávot képes felvenni a szuper e-platformmal működő autók akkumulátora – magyarázta Vang Csuan-fu.
A vállalat közlése szerint az új platform várhatóan először a Tang L és a Hang L prémium modellekben jelenik meg. A tervek szerint több mint 4000 ultragyors töltőállomást építenek Kínában, hogy a technológiát országszerte elérhetővé tegyék – fűzték hozzá.
-
Zöldinfó7 nap telt el a létrehozás óta
Komplett napelemes szettet dobtak piacra, magunk is telepíthetjük!
-
Zöld Energia5 nap telt el a létrehozás óta
Az energiatárolás jövőjét hozza el egy brit fejlesztés
-
Zöld Energia3 nap telt el a létrehozás óta
Nem erre számítottak a napelemek vizsgálatakor a kutatók!
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Új olajmezőt fedezett fel a Mol a Dunántúlon
-
Zöld Energia1 hét telt el a létrehozás óta
Energiatárolás lehetőségeit vizsgálták, megoldást találtak?
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés