Zöld Közlekedés
Kávézaccból olcsó üzemanyag

A brith Bath-i Egyetem kutatói nemrég azt kezdték kutatni, hogy miként lehetne üzemanyagot nyerni a kávézaccból. Az ötlet kézenfekvő, hisz a kávé biomassza-tartalmát szinte teljes egészében elpazaroljuk: miután kifőztük belőle az ízanyagokat, megy a szemétbe. Pedig még jelentős energiatartalma van, amit ki is aknázhatnánk.
A jelenségre persze már korábban felfigyeltek, van például olyan cég, amely a kávéfőzés melléktermékét összegyűjti, és fűtésre alkalmas granulátumot gyárt belőle, amelyet aztán haszonnal értékesít, de már készítettek szilárd kávé-hajtású autót is, amellyel világrekordot állítottak fel. Az egyetem kutatói azonban azt állítják, tíz kilogramm kávézaccból mintegy két liter biodízel üzemanyag nyerhető. Ezzel ugyan nem lehetne az egész lakosságot ellátni üzemanyaggal, viszont a kutatók rámutatnak, hogy a kávézókban termelődik annyi elhasznált kávéőrlemény, amennyivel a kávézó szállítási igényeihez szükséges üzemanyagot simán fedezhetnék – talán még maradna is valamennyi kávé-dízel eladásra is.
Mindez egyelőre persze csak az elképzelés szintjén létezik, de a kávé begyűjtése és felhasználása kétségtelenül nagy lépés lenne egy kevésbé pazarló, és talán valamivel környezetbarátabb életvitel felé.
forrás: totalcar.hu

Zöld Közlekedés
Erősödik a Kia az európai személyautó-piacon
Erősödik a Kia az európai autópiacon: eladásai 7,9 százalékkal bővültek tavaly 2021-hez képest, amit a dél-koreai autógyártó jelentős mértékben a villamosított hajtású modellek kínálatának tulajdonít – tájékoztatta a Kia Hungary az MTI-t.

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen kiadott adatokat idézve ismertették: a márka 542 423 autót értékesített a személyautók európai piacán 2022-ben. Ezzel részesedése rekordnagyságúra, 4,8 százalékra emelkedett az előző évi 4,3 százaléktól. Az európai személyautópiac 4,1 százalékkal esett vissza ugyanebben az időszakban – jegyezték meg. A Kia villamosított modelljei iránt nagyban emelkedett a kereslet tavaly, az Európában eladott járművek 30,9 százaléka, 176 149 autó volt elektromos meghajtású – közölték.
A Kia Hungary tájékoztatása szerint a magyarországi személyautópiacon a márkakereskedők 8500 új autót értékesítettek 2022-ben, amellyel a márka piaci részesdése 7,3 százalékos lett. Elektromos autóból 524-et helyeztek forgalomba, ezzel a Kia a második legerősebb márka a szegmensben. A közlemény szerint 2023-ban a Kia felgyorsítja vásárlócentrikus stratégiáinak alkalmazását, amelyek által az okos mobilitási megoldások területén vezető szolgáltatóvá kíván válni.
-
Zöldinfó10 óra telt el a létrehozás óta
Jó hírt kaptak, akik idén telepítenének napelemes rendszert
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
Napelemek: Ezzel az okosítással az inverteren sokat spórolhatunk
-
Zöld Energia2 nap telt el a létrehozás óta
Megérkezett a valódi napelemes tetőcserép
-
Zöld Energia6 nap telt el a létrehozás óta
A NAV több mint 80 millió forintot zárolt egy társaságnál
-
Zöldinfó1 hét telt el a létrehozás óta
HM: megtisztítják az egykori taszári repülőtér területét
A hozzászólás írásához bejelentkezés szükséges Bejelentkezés